• ostpaj

Junibebisar 2016

rpl skrev 2016-06-22 02:26:12 följande:

Åh va spännande. Nu händer det snart grejer för dig. Du ska se att det går fortare denna gången. Lycka till!!! Snart är bebis ute

Legat och försökt klocka värkarna. Om det nu är värkar. Kommer ganska regelbundet och märkt att jag börjat spänna och vrida mig mer. Som att de ökar. Idag blir det bebis iaf :)
  • ostpaj
    rpl skrev 2016-06-22 03:58:55 följande:

Låter verkligen som värkar. Ring!!! Ok du redan är "bajsnödig" är det nära nu. Heja heja!!! Såå spännande

På fl nu. De la de där banden runt magen. Hör lilla bebins hjärta galoppera på där inne :)

Lilla livet.
  • ostpaj

Nope. "väldigt glesa, svaga värkar. Hem och vila". Frågade om jag ville ha ngt mot värken. Tackade nej. Hon tror att det kommer att starta senare idag. "kan hända om 2 timmar" säger hon. Kul att motorvägen hade två filer avstängda. Hamna i den rusningstrafiken med alla bilar mellan Stockholm -Uppsala. Blir säkert till att föda i bilen, som vart min värsta mardröm. Jippiiiiiiiii. Bitter, much?

• ostpaj

De ville inte ens kolla hur öppen jag var, eller OM jag är öppen. Medan andra verkar få det hos vanligt besök hos bm. Uuuusch, jag är sur.

• ostpaj
    annieh897 skrev 2016-06-22 06:31:18 följande:

Vår lilla tjej kom ut inatt 03:32! Fy fan vilken pärs, återkommer med detaljer. Måste sova först!

Grattis!! Avundsjuk jag blir :D hoppas ni mår bra :)
  • ostpaj
    Norrlandstjejen skrev 2016-06-22 07:47:46 följande:

Va?! Åka hem?? Men du har ju värkar och vattnet verkar ju ha gått. Fy vad dåligt. Tycker de iaf borde ha kollat om du var öppen!

Jepp, hem och vänta på kraftigare värkar. Trodde ju det var på riktigt när vissa kom med 2-3 minuter mellan. Hon sa att ät och sov. Vila, för snart ska jag gå igenom en förlossning :) inte hänt nåt sen imorse. Tog Alvedon och sovit på FM. Fick tid till igångsättning kl 15 imorgon men trodde att jag skulle ha fått innan det var det var så mkt förvärkar.

Så sa hon att lika bra vila hemma. Annars blir det en så lång förlossning, ligga där och vänta bara.
  • ostpaj
    UK Jennie skrev 2016-06-22 10:40:07 följande:

Anledningen till att de inte undersoker nar vattnet gatt ar infektionsrisk. Nar man ar pa besok hos bm utan att vattnet gatt sa ar det ju lugnt att undersoka (aven om alla inte verkar gora det), men nar vattnet gatt sa ar det ju en direkt inkorsport for infektion, sa da vill man inte garna peta dar med fingrarna. Nar jag akte in sa undersokte de (vattnet hade gatt) och da var jag tvungen att stanna pa sjukhuset. 

Hoppas din bebis kommer ut snart!Var Thora ar 3 veckor nu, tiden rusar verkligen! Jag avskyr ocksa det dar stadiet nar brosten ar stora, knoliga och spanda. Svart for bebisen att fa tag, och kladdigt och ont for mamman. Huva. Tur att det bara varar nagra dagar! Mitt tips ar att INTE pumpa, fastan det ar frestande, for da fortsatter brosten att overproducera. De maste ju vanja sig vid bebisens behov. 

Ja, hon förklarade det där. Att det fanns så många risker om hon skulle kolla med sina handskar nu, efter vattenavgång. Jag sa, inga risker! Och det tyckte hon med, såklart :)

Bara äta och vila nu. Igångsättning imorgon kl 15 om den inte kommit innan dess :)
  • ostpaj

Tog en Alvedon brus 500 mg för 45 min sen och tänkte försöka vila men den hjälper ingenting. Kan jag ta en till? Står ju 1-2 på förpackningen men nojar ändå.

• ostpaj

Jävla Alvedon. Hjälpte ju ingenting! Kom in till Danderyd 17,05. Var öppen 8 cm. 17,54 föddes en mörkhårig liten lillasyster! Jobbigt att jag har kallat den för ett pojknamn i 9 månader :D

Hon parkerade sig vid min tutte och där har hon legat snart 2h :) :) :)

• ostpaj
    Liinaa91 skrev 2016-06-22 21:08:03 följande:

Wow grattis ostpaj! En konstig fråga .. trodde du att det var en pojke och det blev en flicka?

Jag var 210% övertygad om att det var en pojke :D drömde t.o.m för ett par veckor sen att jag födde en flicka och skrek i drömmen "men var är han?!" haha

Men kul att ge dottern en lillasyster. Själv är man uppväxt med bara bröder :)
Svar på tråden Junibebisar 2016