Junibebisar 2016
Nu var tempen uppe i 38 igen. Och måste åka köpa pump. Den här dagen var den sämsta i min världshistoria. Allt som kan gå fel har gjort det idag. Jaja, tur att det bara är måndag! Veckan kommer bli bra ;D
Nu var tempen uppe i 38 igen. Och måste åka köpa pump. Den här dagen var den sämsta i min världshistoria. Allt som kan gå fel har gjort det idag. Jaja, tur att det bara är måndag! Veckan kommer bli bra ;D
Har fått livmodersinflammation så äter 2 sorters stark penicillin. Så amningen fick ett snabbt slut. Fick 40 graders feber i lördags.
Jag fick feber under natten o mådde skit. Fick nära 40 grader. Har aldrig svettats så mycket i mitt liv o frossan ska vi inte tala om.Hade så jäkla ont i svanken. Men vad jag förstått så är det i magen man ska ha ont men inte jag inte. De sa när jag blev utskriven att fick jag feber måste jag åka in. Ringde 1177 o de ringde akuten o de sa jag måste in. Blev prioterad på akuten o tog miljoner prover plus blev undersökt. Då såg han att det var en pågående infektion.Läkaren ville lägga in mig men jag vägrade så fick medicin istället.
Hej tjejer! Hoppas ni har det bra allihopa! Jag har vart mer eller mindre sjuk sen vi fick komma hem från BB. Snabb fråga, bara; ngn som har erfarenhet av methergin och amning? Hur gjorde ni?
På midsommarafton 13.15 kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning.
Känns underbart att hon äntligen är här!
Jag har blivit bortskämd så det visslar om det! Lilltjejen sover hela nätterna! Verkligen inget man är inställd på medan man är gravid och väntar. Tänker att nu blir det trötta nätter. Men de senaste fyra nätterna hat hon sovit 22 eller 23, beroende på när jag går och lägger mig, till 6. Imorse vaknade hon 6,40 åt och somnade om. Sover än.
Som sagt åkte jag på ena skiten efter det andra första veckan så hon är väl snäll mot mamma nu ;)
Har alla bebisar här inne fått namn ännu? :D i majbebisar-tråden var det kul att se vad folk har valt :)
Vilken lyx :) Här e Elin vaken varannan timme vill äta i få blöjan bytad. Har tom börjat dricka kaffe för att inte helt avlida av trötthet.
Imorgon börjar sambon jobba igen så blir själv hemma med de små liven. E lite nervös för det.
Vilken lyx! Inatt sov faktiskt Freja kl 3-9 utan uppvak, så skönt! Annars brukar vi behöva byta blöja (hur mycket bajs kan en så liten producera?!) och amma ungefär varannan timme.
Kl 23:43 den 26e juni föddes vår son, på bf+11. Efter 36 timmar latensfas och 12 timmar aktiv fas. Aj va ont det gjorde! Vi mår alla bra och amningen funkar faktiskt bra. Han har redan gått upp 400 g från födelsevikten. :) Världens sötaste bebis så klart. :)