• Ramiz

Junibebisar 2016

Ankissen skrev 2015-10-08 17:21:36 följande:

Skönt att höra, även om detta inte alls känns som en bra kombo med mitt yrke (är gymnasielärare.. ;)) Dessutom fick jag gå iväg under en lektion när eleverna gruppdiskuterade och äta en banan trots att jag ätit en stadig lunch två timmar tidigare. 

Hahah underbart! Är dom ljudlösa kan du skylla på nån i din klass

Ja, det har jag oxå märkt att jag äter gärna små portioner men oftare, så jag funderar på å ta till min diet, passar då utmärkt till att äta lite oftare å goda råvaror:)
  • Ramiz
    Grus grus skrev 2015-10-08 20:12:29 följande:

Glöm inte vår fb-grupp! Skicka meddelande till mig eller till knaappeen (kommer inte ihåg vilka övrigas alias är), så hjälper vi er att gå med.

Hmm, jag kanske borde gå med där... Vill ju gärna vara hemlig...
  • Ramiz
    Johannah01 skrev 2015-10-15 22:17:03 följande:

Hej! Plussade i veckan. BF 22/6 2016 andr barnet :) finns det någon hemlig Facebook grupp?

Grattis :)

Ajjamen :) Pma mig med namn på fejjan så lägger jag till dig :)
  • Ramiz
    Stimpen skrev 2015-10-16 03:57:58 följande:

Vem kan jag pma på fb för att gå med i gruppen? Vad heter den personen på fb? Är det helt säkert att mina vänner inte kommer se gruppen eller att jag är med?

Det är en hemlig grupp, så dom kommer inte att se det.

Du kan pma mig :)
  • Ramiz
    Stimpen skrev 2015-10-16 06:54:50 följande:

Men vad heter du på facebook då?

Pma mig så ordnar vi det :)
  • Ramiz

Går in i v 8 idag :)

All denna trötthet, seghet, nada lust till nått, när slutar det? Är sjukskriven en månad framåt men fy satan vad det är tråkigt... Känner ingen hunger, inget duger av det jag äter... Tvingar i mig frukost, lunch, middag å mellis...

Illamåendet börjar komma fram mer nu å jag har vart nära på att kräkas flera gånger idag... Usch jag som hatar att kräkas :(

• Ramiz

Oj, här var det nya tjejer :)

Välkomna alla å supergrattis till era pluss :)

Hur e läget med er?

Själv är det virrigt, illamående till tusen, kräktes i lördags men annars e det på gränsen. Cravings på allt möjligt, humöret ska jag inte ens prata om, irriterad å arg samtidigt som jag lipar för inget.. Jag är i v. 9 (8+4)

Hur vanligt är det att bli förkyld ibörjan av graviditeten?

Kärlek & Respekt! <3

• Ramiz
    En del av oss skrev 2015-11-02 12:46:04 följande:

Som vanligt känner jag mig lika ogravid idag med. När sjutton ska jag börja känna mig gravid?

Du får gärna ta över mitt illamående! :)

Nä, men njut av graviditeten <3
  • Ramiz

Tjejer!

Vad har ni för tips mot illamående?

Jag kräks inte än, men nog e det nära...

Dessa seaband, funkar dom?

• Ramiz
    En del av oss skrev 2015-11-02 13:15:38 följande:

[quote=75950264][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 13:08:20 följande:[/quote-nick]

Du får gärna ta över mitt illamående! :)

Nä, men njut av graviditeten <3

[/

Gärna släng över det till mig, fast jag vill inte kräkas helst.

Vänta....

1...2...3... Nu har jag delat med mig av mitt illamående.. <3
  • Ramiz
    Linda_ skrev 2015-11-02 14:01:07 följande:

Jag måste äta ett smörgåsrån i sängen innan jag kliver upp på morgonen. Jag har mått illa dygnet runt i ca en vecka nu. Det enda som hjälper lite är att äta efter 90 min hela tiden. Och vila :)

Usch vad jobbigt :(

Har inte hittat nått som funkar än... :(

Just nu äter jag salt & vinäger chips...

Salta kex funkade inte alls...

Just nu ligger jag ner å med utsträckt hals, kan inte förflytta mig alls :(
  • Ramiz
    Mamma Lotta skrev 2015-11-02 15:28:14 följande:

Jag har köpt seaband har haft de sen torsdags och de tar udden av det värsta illamåendet

Ok, då hoppas jag att det hjälper mig med.. Har bett karlnjävlen att köpa med sig på vägen hem :)
  • Ramiz
    En del av oss skrev 2015-11-02 14:56:57 följande:

[quote=75950314][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 13:19:46 följande:[/quote-nick]

Vänta....

1...2...3... Nu har jag delat med mig av mitt illamående.. <3

[/

Skicka igen för känner inget, bara äckelkänslor för mat. Sambon skrev vad vi skulle ha til middag och jag svarade ät du så kan jag kolla på. Är inte sugen på någonting men mår inte illa.

Vägde mig nyss...fy varför gjorde jag det? Gått upp 4 kg hjälp. Fast nu har jag vart på toa så nu har jag nog minskat några kg ha ha.

Nämen, vad konstigt... Vänta ska jag skicka igen!

1....2...3... Så nu borde du känna illamående! <3
  • Ramiz
    Silvermia8 skrev 2015-11-02 20:33:44 följande:

Hej.

Mia, 33 år, Stockholm. 1:a barnet och går in i vecka 8 imorgon. Bf 15 juni. :)

Grattis å välkommen :)
  • Ramiz
    En del av oss skrev 2015-11-02 16:15:12 följande:

[quote=75950978][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 15:51:28 följande:[/quote-nick]

Nämen, vad konstigt... Vänta ska jag skicka igen!

1....2...3... Så nu borde du känna illamående! <3

[/

Ja nu jäklar, inte sugen på nåt, bett sambon köpa smörgåsrån och isglass som inte är för söt i smaken...ha ha lätt uppgift.

Äta nyttigt har ju gott sådär har liksom varit sugen på så skumma saker som jag inte äter annars som crossianter, pommes med fet dippsås till, salta chips, godis. Äter aldrig sånt. Snart gräver jag väl i en burk saltgurka eller något liknande.

Hahaha så bra :) Hoppas din karl hittade nått å äta åt dig :)

Piggelin e alldeles lagom med smak tycker jag :)
  • Ramiz
    Maräng87 skrev 2015-11-05 20:07:54 följande:

Skapade en egen tråd (hoppas ingen misstycker..) ni som "hoppat av" denna får gärna göra mig sällskap! Bebis i Juni 2016 heter den :)

Tack för mig!

Hahah gjorde oxå en :)

Positiva junibebisar 2016 heter min :)
  • Ramiz
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 11:12:01 följande:

Är du i v. 12 med BF 30/6?

Jag är i v.8 med BF 26/6. Ska göra vul på måndag v.9.(8+0), hoppas helgen går fort och att man förhoppningsvis får se en liten räka på skärmen. <3

Någon som brukar ta gravtest med jämna mellanrum? Trots att man plussat, bara för att se att det fortskrider?

Nix, det har jag inte gjort... Själv ser jag ingen mening med det..
Svar på tråden Junibebisar 2016