Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Junibebisar 2016

Inskrivning nästa måndag:) jag har haft mf och vill kolla hjärta så fort det går! Är det skadligt o rota runt så här tidigt? Är 5+1 tror jag. Hjärtat borde man väl se 6+1? Eller hur tycker ni jag ska göra?

• frestelsen
    fillidutt skrev 2015-10-13 20:48:00 följande:

Alltså.. jag är i v. 6+0. När ska man ta kontakt med barnmorska? Och vad gör man där? Ska man göra något tidigt ultraljud lr vänta till det obligatoriska? Tänk om "den" inte lever där inne... ska man då vänta flera månader? mkt funderingar :/

Nu:)

Du ska på inskrivning. Prata mediciner, kost osv.

Du bör ringa nu o få en tid. Jag ska dit på måndag. Jag är v. 5+2- 5+4 något sånt. Så på måndag får jagbreda på mer:)
  • frestelsen
    Ellaria skrev 2015-10-14 08:21:41 följande:

Vi är nästan exakt lika! Jag är 5+2 idag och ska på inskrivning på måndag också :)

Kul:) ja får man se vilken dag. Jag kommer be om ett tidigare ul då jag fick mf förra gången. Kan liksom inte slappna av
  • frestelsen
    JaninaH skrev 2015-10-15 01:25:46 följande:

Är det bara jag som fått konstant hunger? jag gjorde en gastric bypass och har inte haft hunger sedan operationen alls, och nu när man är gravid vill jag äta hela tiden..

Jag rapar hela tiden med, inte så fresh haha!

Gravid o fresh går inte ihop;) hungrig all the time. Rapar, fiser o ligger i soffan o pluggar o äter. Kanske inte mitt gulligase jag;)
  • frestelsen

Mår illa. Ont i pattar och höger ljumske samt mensvärk.. trött grinig fryser.. dagens gnäll! 5+4-5+6

Vet inte riktigt hur jag ska räkna. Sista mens 5 sep, brukar ha en 29, 28 dagars cykel. Nån som vill hjälpa mig att förstå?

Haha när jag fick min dotter (14år) jag 34 va det liksom bara v. 1-40 ;)

• frestelsen
    JaninaH skrev 2015-10-16 15:30:08 följande:

detta är vad jag får upp på en graviditets utråknare här på fl

Uträkningen är baserad på dagens datum: Fri 16 Oct 2015.Din graviditet började: Sat 05 Sep 2015

Din menscykel är: 28 dagar

Du blev gravid ungefär: Sat 19 Sep 2015 (ägglossning)
    Du är på dag 42 av 280. (15%)

Du är i vecka 6

Du har gått igenom 5 hela veckor och 6 hela dagar (v5+6)

Du är i månad 1

Du är i lunarmånad 2

Du är i trimester 1

Beräknat förlossningsdatum: Fri 10 Jun 2016

238 dagar kvar tills beräknad förlossning
    Ah tack. Så står de i min app med. Men spelar det nån roll om man har 30 dagars cykel?

Sen detta med ont i magen ljumske är väl säkert normalt. Har ju starka plus, starka symtom och inge blod så då bör de ju va normalt. Känner mig febrig men varit sjuk sen en vecka tillbaka. Bara att de kom mer trötthet febrighet idag..

Gud vad jag nojar
  • frestelsen

Jstag har ätit concerta men va tvungen att sluta nu. Är jobbigt då jag läser på universitet. Vet inte om det är influensan jag har eller slutat med concerta. Men har sovit sen i fredags.. kommer inte upp ur sängen.

Ont i kroppen, men ingen feber. Helt jäkla slut, försökte ut o gå igår men blev hem och sova efter 30 min..

• frestelsen
    mallar skrev 2015-10-19 21:36:03 följande:

Jag har samma bf men är i v 7 (6+2) enligt min app. Skumt. Lät ju bättre att vara i v 8 :)

Jag med samma bf o i v. 6+3 idag. Va hos barnmorskan igår
  • frestelsen

Barnmorskan sa till mig att trötthet är positivt för det visar att bebis vill till och utvecklas :)

• frestelsen

Asså jag läser för mycket.. min mage är JÄÄÄTESTOR tänk om det är sån mola eller vad de heter.. hjälp mig sluta noja

Svar på tråden Junibebisar 2016