• Erla

Junibebisar 2016

Tudelu skrev 2015-10-16 23:07:08 följande:

Jag tror jag håller mig kvar ett tag till här. Verkar som blödningarna inte är så ihållande. Två gånger har det kommit färskt blod , men bara någon matsked och slutat direkt efter knappt en kvart.

Dom bruna flytningarna håller dock i sig.

Men nu börjar jag få ganska så ont i tuttarna igen och magen har återtagit sin svullna gravidform.

Får VUL på måndag men ska se om jag inte kan få åka in under helgen istället, denna ovisshet tär.på mig något enormt. Att pendla mellan hopp och förtvivlan flera gånger per dag känns så jäkla jobbigt !

Kvinnokliniken säger att det är 50/50. Antingen mf eller helt normala blödningar . Känns inte ett dugg bättre att prata med dom, även om det ju förmodligen är sanningen. Digitala testet har iaf ökat i veckor som det ska, om nu det är nåt att få hopp över :/

Hade också en blödning för några dagar sedan. Ca en tsk färskt blod och sedan bara lite brunt och ljusbrunt sedan dess. Önskar jag vågade ta ett test för att se om jag ökat i veckor, men är så fruktansvärt rädd att det ska visa annat än 3+ :/
  • Erla
    Tudelu skrev 2015-10-17 12:30:49 följande:

Jag var också rädd för att testa . Men samtidigt är det skönt att få se resultatet, oavsett vad det är. Jag hatar denna ovisshet :( Att det ökar ger ju inte heller några garantier men åtminstonde ger det en NÅGOT mer än gyn's ihåliga svar :/

Ja, du har nog rätt. Ska träffa bm på tisdag och se vad hon säger först. Tänkte jag skulle kolla efter privata gynmottagningar här i närheten och se om jag kan boka in ett tidigt ultraljud om inte bm erbjuder det dvs. Då kan man i alla fall se om det slår något hjärta :)
  • Erla
    Jensan911 skrev 2015-10-17 17:14:29 följande:

Jag ansluter mig till gruppen! Vecka 8 idag, min första graviditet, livrädd för missfall!!! Enligt beräkningar och om allt går som det ska så kommer den lille 2 juni <3

Välkommen! Går också in i vecka 8 idag. Min första graviditet och jag kan säga att du inte är ensam om att vara livrädd för missfall!!
  • Erla

Ännu en mindre blödning här :/ usch vilken oro man utsätts för!!

• Erla
    Hansson88 skrev 2015-10-20 22:44:35 följande:

Mest troligen ett missfall.

Sitter på Gynakuten och blödräer mycket. Tempen störtdök från 36.7 till 35.8.

35.8 är min basaltemp.

Jag är ledsen. Helt knäckt.

Min junibebis finns inte.

Usch! Beklagar och tänker på er :(
  • Erla
    valpis85 skrev 2015-10-21 15:29:36 följande:

Ja ibland tar jag i mycket, stenhård liksom, har hört att det kan vara farligt och krysta för mycket, svårt och tro på det

Jag tror inte att det är någon fara :) tänker lite som andra här att det är något litet blodkärl som kanske spricker. Är det bara lite rosa och inget ihållande så är allt nog ok :) man måste ju kunna skita utan att få missfall tycker jag ju ^^
  • Erla

Jag är gravid med första barnet och har en del mage dygnet runt :P detta är på kvällen. Skiljer nog kanske ett par cm på morgon och kväll. Är i v. 8(7+4).

(Hoppas bild syns)

• Erla
    JaninaH skrev 2015-10-21 20:14:27 följande:

en till

Men wow! vilken förändring! Himla bra jobbat alltså! :D
  • Erla
    Mamma30 skrev 2015-10-21 21:05:35 följande:

Mysig mage!

Tack ^^ Den är inte så mysig under arbetsdagarna då jag har jeans på mig haha. Midjebyxor går fetbort nu och har gjort det i snart två veckor XD
  • Erla

Usch idag har jag varit extra nojig för MA :( finns inga egentliga orsaker. Brösten ömmar fortfarande och har gjort det sedan några dagar efter äl. Ingen mer blödning än de två små jag hade i v. 7. Går in i v. 9 idag och har under hela v. 8 varit lätt illamående, men skräcken att gå runt med ett dött foster är enorm!! Tänk om man berättar för alla tilladvent (v.14) för att efter rul behöva berätta att det inte var något att glädjas över. Försöker intala mig att det är väldigt få som går så länge som till v.14 utan att MF kommit igång. Är lite sugen på att ringa gyn på tisdag och ljuga mig till ett ul så jag kan få veta!! Hur överlevde ni, ni som väntade ända till v18 eller längre!??

Svar på tråden Junibebisar 2016