Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

Lutetzia skrev 2015-10-24 19:25:14 följande:

Hej alla! Är glad över att kunna hoppa in här i tråden. Plussade i tisdags och är i v 4+4, bf 27 juni. Har tidigare 2 mf bakom mig och hoppas verkligen att detta nu är vår tur. Har ännu inte så många symtom, lätt molvärk till och från samt lätt ömmande bröstvårtor. På något sätt så vill man ju ha symtom och känna sig gravid på riktigt.

Vi plussade för övrigt på samma dag, är i v.3+4 idag och dagarna kryper fram känns som det var länge sedan jag plussade trots att det bara gått 4 dagar, konstigt för kan annars tycka att 1 vecka går jättefort.
  • En del av oss
    princess77 skrev 2015-10-24 21:22:09 följande:

Jag går in i vecka 8 imorgon och mår ok,har grymt ont i brösten,svullen orolig (hård) mage och blir illamående morgon och lunch om jag är hungrig.

Skall på VUL på onsdag och hoppas att vi får se ett starkt pickande hjärta då.

Har en son som är 4.5 år(hinner bli 5 innan bebisen kommer). Min största önskan är att ge honom ett syskon så jag hoppas verkligen detta går vägen.

Jag förstår att alla är nojiga över MF men nu tycker jag vi peppar varandra och bara pratar om positiva saker istället :) tjejer,vi väntar barn!!!

Skall vi oroliga förneka vår oro? Svårt och prata om annat för min del när största delen av mina dygn består av oro oro oro.
  • En del av oss
    princess77 skrev 2015-10-24 21:34:05 följande:

Nej jag tycker inte att man skall förneka sin oroa men alla är olika mycket oroliga och många gånger tror jag att man skrämmer upp varandra.

Jag trodde att denna tråden skulle handla om annat än MF. I så fall väljer att kliva ur ett par veckor för jag mår inte bra över att läsa om allas noja eftersom jag själv är orolig.

Jag menar mer att man kan försöka peppa varandra istället. Det är trots allt 80% av alla gravida som sedan föder barn så chansen är rätt stor att man inte får MF.

Jag har själv ett barn och ett missfall i v 13 bakom mig...

Förstår, tror jag återkommer om några veckor hit igen om allt går bra så jag inte skrämmer upp någon med min oro för det var inte min mening alls.
  • En del av oss
    ostpaj skrev 2015-10-24 21:40:59 följande:

Tänkte också det. Struntar nog i att läsa/skriva här ett tag.

Ger mig liksom ingenting.

Trodde också annat i början, att man skulle diskutera typ mammadrömmar, hur man har planerat sin lediga tid, ska större barnen vara hemma, hur mkt/hur ofta, ska ni ta reda på kön, hur har ni tänkt er förlossningen o.s.v

Men nä. "Oj, nu kände jag växtvärk i livmodern. Är det första tecknet på mf?"

Prata förlossning som skall ske om 3 årstider känns lite för....tidigt.

Nej jag återkommer när jag känner mig tryggare och inte lika övernojjig
  • En del av oss
    Inheaven skrev 2015-10-24 22:05:22 följande:

Denna tråden är till gör prat om ALLT dom rör en graviditet oavsett om det rör oro om missfall, barnvagnsköp, svullen mage eller kräkkänslor.

Passar det inte er så har ni valmöjligheter...

Här ska vi inte utesluta vare sig det ena eller andra..

Så fortsätt gärna skriva er oro, jag finns iag för att stötta er...

Och till er andra så pratar jag gärna allt annat med. :)

Håller med, ogillar när man måste hålla inne med saker för att vissa inte vill prata om än det ena och än det andra. Man kan inte behaga alla och är det inlägg som inte faller än in så går det alltid att hoppa över dom.
  • En del av oss
    Grus grus skrev 2015-10-24 22:12:45 följande:

Och självklart kommer vi dit. Men tror att det är väldigt få som inreder barnrum och köper vagn redan nu. Vad jag menar är att varje trimester innebär olika frågeställningar. Tänk vad vi kommer skrämma livet av varandra när de första förlossningshistorierna trillar in.

Men sen håller jag med om att vi ska försöka hålla en positiv linje. Blir alltid lite roligare med glädje, som jag brukar säga!

Håller med tror knappast ingen fixar barnkammaren redan och köper vagn eller har en speciell stor gravidmage i första trimestern, möjligtvisvis svullen men inte för att bebis fyller ut livmodern direkt.
  • En del av oss
    Orkide skrev 2015-10-24 22:53:56 följande:

Vad ledsen och besviken jag blir när du uttryckligen dömmer folk här som skriver om riktig oro. Oro för att något ska gå fel med ett liv i magen. Ingen ska skämmas för att skriva här. Jag skäms å era vägar, hoppas nu ingen håller inne med sin oro, sitter ledsen o orolig hemma. Grubbla här med all rätt.

Ni som är i lyckorus skapa en positiv tråd men gör det utan att kranka ner på andra för hur VI använder tråden. Skapa den bara! Typiskt FL användare. Tänker inte längre än vad tangentbordet räcker till.

JAG väntar mitt tredje barn, aldrig fått MF men jag är fortfarande orolig för vad som kan gå fel! Jag är lycklig också över det mirakel jag väntar och det är enkelt att vara lycklig och ensam. Men att vara ensam och orolig det är jag KASS på och hur bra o stöttande min sambo är så vill jag höra andras åsikter, era.

Blev lite besviken på er nu denna lördagskväll, första gången i en gravidtråd faktiskt.

Tack precis så jag känner och jag sitter här ensam nästan gråtandes av oro. Jag är inte ensam men sambon min har lagt sig för natten och vill helst inte lyssna på min oro för han är vad jag förstår lika orolig själv och väljer hellre då att hålla tyst som oftast män gör.

Har inte många att bolla mina orostankar med så det kändes skönt att få ventilera med andra och tog det väldigt hårt när ens oro och andras ska tryckas ner och prata bara om sånt som känns långt fram i tiden för en nygravid som vi trots allt är här inne.
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-24 23:25:16 följande:

Ja jag kan tänka mig det! Har inte vågat träna mer än promenader i och med att jag hade två mindre blödningar för två veckor sedan. Behöver dock träna överkroppen då jag har problem med mycket svank sedan innan. Skönt med en pt så du kan få professionell hjälp med träningen! Själv var jag ordentligt aktiv med styrketräning för ett par år sedan, men la det på hyllan av någon anledning :/

Fy för blödningar!

Jag har några få PT timmar kvar, tränat med PT sedan maj men hon jag har har ingen direkt kunskap eller utbildning av träning av gravida men nu ska jag få träning av en PT som är det och vill jag hellre ha denna resterande tid så är det helt okej. Jag förbereder mig nu att gå över till lättare träning som promenader, yoga och kanske vattengympa för jag är rådd nu att hålla på med styrketräning och vågar inte ta mina vanliga vikter som jag brukar. Blir mest övningar med pilatesboll och min egen kroppsvikt men redan märkt hur svag jag blivit och hur dålig form jag är och är otroligt svag i överkroppen till skillnad mot benen. Har även taskig balans och ingen vidare corestyrka, vinglade en massa när jag gjorde höftlyft med hälarna på boll och föra ut och in bollen med hälarna på och höftpartiet upplyft så högt jag kan...jösses vad dum jag kände mig, men övning ger färdighet.

Vad tränar du för något för att stärka upp din rygg och bli av med svanken?
  • En del av oss
    Emmaapersson skrev 2015-10-25 00:01:47 följande:

Oj, igår var jag på VUL och beräknas vara i 6+2, men det syntes inget tecken på graviditet alls. Det första jag gjorde var att skriva här för att få stöttning innan jag överhuvud taget berättade för de närmsta jag känner.

Och nu känner man sig helt plötsligt som ett smuts efter att ha läst vad som skrivits idag, för att man söker stöttning hos helt främmande människor som är i samma sits där vi alla vill ha friska barn i juni.

Fy lider med dig och förstår dig fullt att du känner som du gör. Jag blir illa berörd att vissa först ger stöttning och sedan helst plötsligt inte vill att oro för det ena och andra ska uppta tråden.

Här ska alla få ta upp allt som någon annan skrev.

Nu blir det natt här för min del. God natt alla så hörs vi av imorgon!
  • En del av oss
    Grus grus skrev 2015-10-25 05:29:39 följande:

Ska vi sammanfatta detta med att vi diskuterar ALLT som hör till en graviditet i tråden, och inser att det är helt frivilligt att hänga här?

Så kan vi alla bli glada och vara en bra och stöttande tråd igen?

High five på det?

High five!

Ankissen: grattis till 3+ veckor testet, underbart. Själv fick jag superstarkt graviditetstest på mindre än 2 minuter (sticka).

Här blir det celibat också fram till v.13 eftersom jag vet hur övernojjig jag skulle bli om jag såg något färgat kladd. Är redan tillräckligt nojjig och tur min sambo är så förstående.
Svar på tråden Junibebisar 2016