• SSK13

Junibebisar 2016

Bah vad tiden går sakta. Känns SÅ futtigt att vara i vecka 5 bara. Kommer kännas futtigt rätt länge.

• SSK13
    aomj skrev 2015-10-26 21:52:57 följande:

Fått så himla konstiga ilningar i ländryggen nu ikväll. Även lite hugg och ilningar runt blygdbenet. Ringde 1177 och de sa att det kunde vara foglossning! Redan?! Jag är i vecka 8 imorgon. Är själv född i säte och har alltid varit överrörlig i mina höfter, men det känns väldigt konstigt att man kan få foglossning redan nu. 
    Nån annan som också har känningar i ligamenten? Skönt med värmedyna iallafall :)

Tänker på alla er med blödningar, det är så normalt att ni anar inte! Det händer sååå mycket med era kroppar nu för att göra plats för ert mirakel, allt är ömt och skört och med massa blodkärl och liknande. Eller hade det kanske varit "den tiden i månaden" ifall ni inte varit gravida? Det kan ge små blödningar, så som det gjorde för min svägerska. Det är oftast inga problem alls, det är som sagt helt normalt <3

Jag har också sådana konstiga ilningar. Det drar och värker samt molar. Kom igårkväll, kände inget innan.
  • SSK13

Ni som bokat tid för Vul och ul, det är privat va? Funderar också på att boka :)

Fryser också riktigt mycket! Har vetekudden som värmer magen lite iaf :) fått ilningar på vänster sida också, känns som foglossning som man tydligen kan få så tidigt. Vill inte!

• SSK13

Vad kul att ni är så "långt" framme i graviditeterna! Jag är längst bak med BF 29 juni! Tycker det är såååå tråkigt att jag bara är i vecka 5 :/

• SSK13

Tog ett till graviditetstest imorse, hade ett kvar. Ett från BIM och nu en vecka senare :)

• SSK13
    Grus grus skrev 2015-10-30 13:09:13 följande:
    Alltid roligt och se ett starkare streck!
    Ja. Typ det enda man kan göra nu när man väntar på egen hand :P
  • SSK13
    primavolta skrev 2015-11-01 13:43:01 följande:

Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
    Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(

Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..

Åh, massor med kramar <3
  • SSK13
    Kawinna skrev 2015-11-04 20:00:48 följande:

Jag är så nervös den här graviditeten! Fattar inte varför men har så svårt att tro att det ska gå bra... var inte alls så här förr gången. Hoppas det går över snart så jag kan njuta :)

Känner igen mig SÅ. Vilken vecka är du i?
  • SSK13
    Kawinna skrev 2015-11-04 20:33:15 följande:
    "Skönt" att inte vara ensam! Är i v. 7+1 idag.

Tror att det är lite för att min mamma fick mf varannan gång hon var gravid så då tror jag det kommer vara lika för mig... fick tidigt mf innan min förra graviditet nämligen.

Då är jag en vecka bakom dig :) 

Om du fick MF förra graviditeten minskar ju risken för denna? :)

• SSK13
    mallar skrev 2015-11-05 11:48:03 följande:
    Vad konstigt. Hittade detta på hemsidan. Där står det 7800 utan UL och 8300 med UL. Min Bm sa 7800 till mig med UL men då kanske hon blandade ihop det. Konstigt nog är det mkt billigare i Malmö så testa där. 

PRISER STOCKHOLM

Tidigt ultraljud från 8+0 tom 11+6, 550:-
    Ultraljud från v 12+ 0 och framåt, 700:-
    Nupp / Kub, 1600:-

Tvillingar KUB, 2000 :-

NIPT 7.800:-
    NIPT med ultraljud 8.300:-
    Mobile Baby Bilder, 50:-
    Printade bilder, 100:-
    Dvd, 150:-

PRISER MALMÖ

Om du vill göra ditt ultraljud på vår mottagning i Malmö, gäller följande priser.

(Gäller de patienter som ej omfattas av offentlig finansierad hälso- och sjukvård)

Tidigt ultraljud 950 :-
    KUB simplex (singelgraviditet ) 1600 :-
    KUB duplex (tvillingar) 2100 :-
    NIPT inkl ett ultraljud 6.500:-
    RUL / anatomigranskning simplex 950 :-
    RUL/ anatomigranskning duplex 1800 :-
    Tillväxt simplex 950 :-
    Tillväxt duplex 1800 :-

Älskar att det är flera hundra kronor dyrare i Malmö där jag bor ;)
Svar på tråden Junibebisar 2016