• mallar

Junibebisar 2016

Ankissen skrev 2015-10-20 13:58:51 följande:

Jag har testat fyra gånger med vanliga cb och ser jättestor skillnad med! Testade 4/10, 6/10, 12/10 och 15/10. Nu börjar det bli dags snart igen. Får knata upp på lunchen i morgon och köpa mig ett tvåpack! :)

Varför fortsätter ni testa? För att se att sträcket blir starkare eller? Inget dömande, mest nyfiken?
  • mallar
    Hansson88 skrev 2015-10-20 15:55:46 följande:

Imorse upptäckte jag bruna flytningar. Ni har de blivit mer och det kommer färskt blod.

Är detta ett missfall?

Jag är i v 6 + några dagar.

Finns det hjärtljud och hur får jag ett VUL?

hoppas det inte är ngn fara. Vet flera som haft blödningar utan att det varit ngt. Håller tummarna för dig
  • mallar
    JaninaH skrev 2015-10-20 17:34:40 följande:

jag testar mest för att lugna mig, jag är rädd att allt inte är bra efter att ha haft utomkveds, vill bara lugna mina nerver

Usch va jobbigt för dig. Om du skulle ha utomkveds igen skulle det då göra att testerna inte visar ngt. Nu blev jag också nojjig. Kanske ska testa jag med
  • mallar

Tror inte Du behöver oroa dig alls. Testa igen om två dar så ska du se att sträcken mörknat. Skiljer sig ju mkt på olika test. Jag fick gravid 1-2 på cb digital men ett knappt synligt test på RFSU testa tidigt. Sen ngn dag senare var alla sträck mörka.

Elenius skrev 2015-10-22 08:51:33 följande:

Här är bild på de testen jag tog imorse!

• mallar
    Mamma Lotta skrev 2015-10-24 20:32:29 följande:

Hej på er, går in i v8 idag (7+0) och jag mår illa hela tiden, kan inte minnas att jag mått så här illa med de andra 7, det är nästan så jag ibland funderar på om det är värt det och trötthet ska vi inte prata om, kan sova konstant om jag fick! Ska till bm 4/11 och få remiss till mkp så då får jag se pyret! Har en del molvärk men inte ömma bröst, men det hade jag inte de sista två gångerna heller. Vill bara komma förbi v 12-13 så man slipper illamåendet!

Wow så detta är ditt åttonde barn? Hur gamla är de? Så häftigt!
  • mallar
    Inheaven skrev 2015-10-24 22:05:22 följande:

Denna tråden är till gör prat om ALLT dom rör en graviditet oavsett om det rör oro om missfall, barnvagnsköp, svullen mage eller kräkkänslor.

Passar det inte er så har ni valmöjligheter...

Här ska vi inte utesluta vare sig det ena eller andra..

Så fortsätt gärna skriva er oro, jag finns iag för att stötta er...

Och till er andra så pratar jag gärna allt annat med. :)

Håller helt med. Här ska vi ventilera allt som rör sig i gravidhjärnan. Var om inte här ska vi annars göra det. Jag har knappt berättar för ngn och min man får redan höra allt hundra gånger om dagen. Har ju ingen annan att prata med och bolla min oro med.
  • mallar
    Lunda skrev 2015-10-26 07:40:38 följande:

Någon mer av er som har barn innan som känner större oro i denna graviditeten?

Jag trodde man skulle känna sig lugnare när man reder gjort det en gång förut men istället är jag jätte orolig.

Försöker minnas vad jag hade för symtom med dottern och jämför. Men grejen är att jag har inga symtom alls mer än ömma bröst. Hade massa symtom med dottern.

Är så nojjig och blir samtidigt så trött på mig själv. Jag vill bara kunna njuta. Men det kommer väl :)

känner precis likadant. Trodde jag skulle vara coolare med andra graviditeten men är konstant orolig för mf. Kanske för man vet vad man kan förlora. 
  • mallar
    primavolta skrev 2015-10-25 22:20:11 följande:

Hur ska ni här inne göra med kub?

Ska inte göra kub denna gång. Vi fick rätt dåliga siffror förra graviditeten och det medförde oro hela resterande graviditet. Vi ska göra NIPT istället. Kostar en slant, men vi tycker det är värt det.
  • mallar
    corona skrev 2015-10-26 09:44:40 följande:
    Gick ni vidare med fvp efter erat resultat på kub?

NIPT har jag hört talas om, men är det en indikator som kub, eller är det mer säkert resultat man får?
    Nej vi gick inte vidare. Vågade inte riskera det. Fick 1/238 på T21.
    NIPT är mer säkert än KUB. Står massa här fostertest.se/
    Kostar dock nästan 8000 här i sthlm. Snordyrt!
  • mallar
    tofslan skrev 2015-10-26 12:48:58 följande:

Grus grus - vet du hur länge man kan göra nipt? (Alltså senast vilken vecka). Jag frågar eftersom jag tror din strategi skulle passa oss också. Jag har redan tackat ja till kub, men om siffrorna är dåliga vill jag gärna göra nipt därefter.

Nipt kan man göra hela graviditeten. Finns liksom inget senaste vecka eller så. Vet inte var du bor men på många ställen i sthlm blir man erbjuden NIPT om man får under 1/200 på KUB. Det tycker jag är schysst. Vi går på NIPT direkt iaf för det tar 2-3 veckor och få svaret och vi känner att om ngt skulle vara fel så vill vi veta så tidigt som möjligt. 
Svar på tråden Junibebisar 2016