• corona

Junibebisar 2016

Ankissen skrev 2015-10-26 09:36:27 följande:

Angående kub så ska vi definitivt göra det. Jag har fyllt 37 år så jag är öppen för fostervattensprov med om siffrorna är usla. Jag känner att jag har åldern emot mig och ett ansvar mot de två barn jag har att inte medvetet sätta ett alltför handikappat syskon till världen på något sätt. 

Så tänker vi med!   Jag är 36 år, och kommer inte tveka att göra fvp om vi får dåliga siffror.   
    Förra graviditeten var jag 30 år, och då hoppade jag över kub.  
  • corona
    mallar skrev 2015-10-26 10:06:13 följande:
    Nej vi gick inte vidare. Vågade inte riskera det. Fick 1/238 på T21.
    NIPT är mer säkert än KUB. Står massa här fostertest.se/
    Kostar dock nästan 8000 här i sthlm. Snordyrt!
    Ok, då förstår jag.  Hade jag inte kunnat tänka mig att gå vidare med fvp vid dåliga siffror, så hade jag nog inte heller gjort det. 
  • corona
    FruMitrasinovic skrev 2015-10-26 12:24:09 följande:

Hej alla!

Plussade den 15 oktober och är nu enligt appar och annat i vecka 6 (5+5). Det är första barnet och vi är chockade att vi lyckades på första försöket.

Var illamående i början, men har avtagit. Nu har jag svullna bröst, svaga mensliknande smärtor till och från och humöret är en rejäl berg- och dalbana.

Är det typ normalt att inte känna av alls att man är gravid ena dagen, och sedan nästa dag känna allt?

Grattis!
    Ja, det är helt normalt :)   
  • corona
    HeIena skrev 2015-10-26 13:12:00 följande:

Finns det fler här som äter postafen? Jag ska börja äta idag för mitt illamående. Jag är illamående hela dagarna..

Hur har ni svarat på tabletten? Har den hjälpt?

Inte denna graviditeten, men förra.
    Jag blev så gruvligt trött av postafen, så jag kunde inte fortsätta.  Blev lergigan comp istället, det funkade mycket bättre. 
  • corona
    Taiga skrev 2015-10-26 13:26:15 följande:
    Man får, men ska användas med försiktighet. Det är upp till läkaren som skrev ut att väga för och emot. 

Enligt fass: 
    "Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.

Postafen ska endast användas under graviditet om det är absolut nödvändigt och i sådana fall under kortast möjliga tid och högst 2 tabletter dagligen."

Är postafen receptbelagt nu alltså?  
  • corona
    Dance dance dance skrev 2015-10-26 14:43:46 följande:

Du hann visst före Skrattande
  • corona
    Sara222 skrev 2015-10-26 16:36:36 följande:
    Min läkare sa att det viktigaste såhär i början är att mamman mår bra. Han sa att man eventuellt kan pröva att trappa ner innan förlossningen för att barnet ska slippa utsättningssymtomm men att det inte är nödvändigt. Får se hur jag gör...
    Ja, det är ju också ett alternativ!  Ska diskutera det med min läkare.. 
  • corona
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:12:22 följande:

Min tur att blöda, har aldrig haft minsta blödning under någon graviditet så det är inget normalt för mig. Är med andra ord rätt så kört :/ 7+6 idag...

Behöver inte vara kört.   Blöder du mycket?
    Jag blödde inget min första graviditet, men däremot ett par omgångar andra graviditeten.  
    Ingen av mina graviditeter har varit den andra lik.
  • corona
    Ankissen skrev 2015-10-26 17:46:08 följande:

Dumma telefon. Vul ska det stå, inte vulkanen. ..

Haha Skrattande
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:55:10 följande:

Barnvakt har kommit, så nu åker jag och sambon in. Antingen kommer vi hem med foto på levande bebis eller med ett paket cigg. Min magkänsla säger det sistnämnda och min magkänsla har 98 ggr av 100 rätt, tyvärr.

Håller tummarna!   
Svar på tråden Junibebisar 2016