Inlägg från: Jensan911 |Visa alla inlägg
  • Jensan911

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-11 05:55:46 följande:

[quote=75987951][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-11 05:15:36 följande:[/quote-nick]

Inte planerat för fem öre här, min mens hade varit konstigt så jag missade att jag hade ägglossning....

Har bara känt pappan i lite över ett halvår, ingen av oss tycker väl det är optimalt men har bestämt oss för att försöka få det att fungera tillsammans!

[/

Åt du p-piller, hade spiral etc?

Nix... Åt minipiller i många många år, slutade med dem strax innan jag träffade min pojkvän, började tempa men slarvade lite mycket... Så det blev som det blev, vilket jag är oerhört lycklig över nu!
  • Jensan911
    En del av oss skrev 2015-11-11 05:59:33 följande:

[quote=75987958][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-11 05:35:31 följande:[/quote-nick]

Fick förresten lite tips och råd mot illamående, av både doktor och barnmorska, när jag låg på sjukhuset!

* Vatten kan göra en mer illamående, drick i så fall hellre saft som dessutom innehåller socker och annat (bra att få i sig om man spyr mycket), små klunkar åt gången

* Fokusera på att få i dig vätska mer än på mat

* Småät i princip hela tiden, ofta och lite

* Lagad mat kan få dig att må sämre, undvik i så fall det och ät sånt som inte är tillagat

* Mitt favoritråd var följande: laga ingen mat själv om lukter får dig att må illa, bjud hem dig till folk på middag

* Det är helt okej om det enda du kan få i dig är glass eller chips och läsk, det är (förhoppningsvis) bara en kort period och det är viktigare att du får i dig NÅGOT

* Bebisen tar allt den behöver och blir normalt sett inte sjuk av det, det är du som får brister och mår dåligt!

* Har du svårt att få i dig vätska så fyll en bringare på tex en liter och drick ur hela dagen, på så sätt har du koll på hur mycket du faktiskt får i dig

* Håll koll på urinen, både hur ofta du måste kissa och framförallt färgen!

* Vila!!

[/

Vilken färg och vad är för ofta eller sällan när det gäller toabesök? Igår hade jag en sådan dag då det blev mycket spring på toa, var kissnödig konstant nästan. Men svårt och se färg och det tittar man inte ofta på.

Tror knappt det kan bli "för ofta", får man inte i sig tillräckligt med vätska blir där ju inget att kissa ut och då kan det bli två gånger om dagen, vilket inte är bra... Väldigt koncentrerad och mörk urin är tecken på att du fått i dig för lite!
  • Jensan911
    tofslan skrev 2015-11-11 17:07:03 följande:

Jag fick veta idag, i vecka 9+3, att vi väntar tvillingar! Det har inte sjunkit in alls. Jag är glad men chockad. Jag fick visserligen höra på mitt tidiga VUL att det KANSKE var tvillingar (det var därför vi hade fått remiss till ultraljud idag), men jag hade uppenbarligen inte trott det, med tanke på hur chockad jag/vi blev...

Förresten gick det utmärkt att göra ultraljudet på magen nu! Vi diskuterade ju det för några sidor sen, men i v. 9+3 gick det alltså att se bra med vanligt ultraljud för mej.

Stort grattis, så häftigt!! Jag gjorde ultraljud utanpå magen i vecka 7+6, min lille vilding syntes fint då, men ville gärna gömma sig!
  • Jensan911
    Linda_ skrev 2015-11-12 12:03:44 följande:

En fråga till er som har växtvärk. Hur upplever ni den? Mensvärk? Molande värk? Värk i ryggslutet? Obehaglig känsla?

I början kändes det som mild mensvärk (har fruktansvärda kramper vid mens men detta var alltså inte så illa) som ilade ut i benen, nu mest lite molande, kan ibland göra lite ont ner i underlivet med! Dock inte någon obehaglig känsla
  • Jensan911
    En del av oss skrev 2015-11-12 10:37:47 följande:

Han har alltid varit såhär, som ett klistermärke efter mig men stötta mig verarhan inte veta hur han ska göra och blir riktigt irriterad att han alltid skyller på hormoner för exakt allt. När jag frågade igår om han förberett några frågor till idag så blir han skitförbannad. Nu har han haft sedan igår kväll på sig och inte en enda fråga har han. Vid förra MF och det innan det var han likadan. Förstår inte varför jag skaffar barn med han för jag tror inte jag klara av att leva med honom när han verkar helt känslodöd. Han gör mig så olycklig just nu och allvarligt skulle jagkunna ta inskrivningen än ha med han för han sitter alltid tyst och skämmer ut mig.

Verkar som han inte vill ha något barn läser inte ens vecka för vecka pratar och nämner aldrig något om graviditeten. Men blir flyende förbannad när jag berättar om min oro.

Måste åka mot inskrivningen nu får se hur trött jag är när jag kommer hem igen. Brukar oftast vara död.

Hur gick inskrivningen?
  • Jensan911
    caroline1986 skrev 2015-11-13 09:33:49 följande:

Idag går jag in i vecka 12 11+0 längtar så till denna veckan passerat o man kan andas ut lite iallafall. Längtar till ul 23/11 så man får se hur den mår Lill fisen!

Nyfiken har ni namn förslag på era bebisar ännu

Jag har en låååång lista på flicknamn men bara ett pojknamn (som jag ääääääälskar), dessvärre heter både min chefs son det och bebbens pappas kompis son det, så jag hoppas på en flicka, haha
  • Jensan911
    Mamma Lotta skrev 2015-11-13 20:46:34 följande:

Hej idag fick jag se vårt pyre, v 10(9+6) och allt såg jättebra ut, ska tillbaka för moderkaksprov den 1 december! Så nu känns det verkligt!

Visst är det en fantastisk känsla!?
  • Jensan911

Äntligen vecka 12!!

När började ni/har ni tänkt börja berätta?

Jag berättade redan i vecka 6, när jag precis fått veta!

• Jensan911
    annieh897 skrev 2015-11-14 22:09:06 följande:

Har ni bestämt om ni ska ta reda på kön än? Vi kommer troligtvis göra det. Är så nyfiken!

Från början ville jag att det skulle bli en överraskning, men min pojkvän ville veta och jag tänkte att något kunde han väl få bestämma då Nu är jag alldeles för nyfiken så jag vill veeeeta! Hoppas det går att se! Känns på något vis som det bli mer verkligt när man vet om man får en son eller dotter
  • Jensan911

Känner mig rådvill minst sagt. Har en dålig magkänsla som jag kanske ska lyssna på, men jag gillade själva mottagningen för jag gillar inte stora ställen som Mama Mia där man känner sig som en i mängden om du förstår vad jag menar.

Nästa ul är hos gyn på torsdag, är nervös fast nu har jag symtom så hoppas verkligen. Mår ila mer eller mindre dygnet runt och tycker allt luktar förfärligt illa tom papper ha ha.

Har en riktig låg dag idag och gråter, usch dessa hormoner.

Någon som har tips på en super BM i Stockholm?

[/quote]

Skönt att se dig tillbaka, har tänkt på dig!

Jag är också väldigt känslig med vårdpersonal, har haft mycket med dem att göra i mitt liv och det har nog bidragit mycket! Kan du prata med barnmorskan tror du om dina behov? Eller känner du att kemin mellan er är fel? Du ska absolut inte gå hos någon som du inte känner dig helt bekväm med! Du har all rätt att byta om du känner att det är det bästa! Ta lite tid och fundera på om du tror att det kan funka, om du känner att det går att prata med henne eller om du bara känner nej nej nej. Du måste inte ta något beslut just idag, utan fundera lite på vad du känner och vad det är du vill ha hos en bm

Dessa hormoner ja... Jag är väldigt känslig i vanliga fall men vissa dagar är det nu extremt! Blev skitförbannad på min pojkvän igår för jag tyckte han stod och spottade ut tandkrämen för högt upp från vasken........

Svar på tråden Junibebisar 2016