Inlägg från: Äppeljuicen |Visa alla inlägg
  • Äppeljuicen

Junibebisar 2016

ntmas skrev 2015-11-01 08:30:54 följande:

Någon mer än jag som vaknar flera gånger per natt nu när man är gravid?

Hur har ni gjort med tidigt ultraljud?

JAG! Känns som om man bara vaknar för vaknandets skull när man inte måste kissa.
  • Äppeljuicen
    ntmas skrev 2015-11-01 11:45:37 följande:

Ja precis!

Vilken vecka är du i?

Tror jag är i v.8. Förra grav vaknade jag mycket tidigare men inte lika mycket som denna. :')
    Wielkip skrev 2015-11-01 12:03:16 följande:

Kroppen ställer in sig på att ta hand om en bebis dygnet runt. De sista veckorna är ju hemska :'D minns att jag vaknade minst en gång i timman då. Men det är väl bra för man blir ju van tills dess att det är dags att amma varannan timme natten igenom.

Haha ja det är ju förståeligt. Jobbigt bara då jag inte känner mig helt utvilad inför jobbet eller så bara. :)
  • Äppeljuicen
    En del av oss skrev 2015-11-02 21:48:14 följande:

Hur behandlar man bakteriell vaginos om man tar crinone vaggisar samtidigt? Jag vet inte om jag har BV men det luktar så sablans illa och jag gar fått BV av crinone förr och har nu läst att bv kan orsaka mf så måste ringa och prata med mvc och gyn imorgon och få hjälp och ta reda på hur det är.

Låter som en bra idé att kontakta bm. :)

För min del verkar jag haft bv i flera år utan speciella symtom, eller ja... jag luktade inte rutten fisk som vanligaste symtomet är, och det var antagligen pga bv som jag inte blev gravid. Fick behandling för det i juli. Jag tycker personligen det varit för lite info angående bv och hur det kan påverka en, med tanke på hur vanligt det är också.
  • Äppeljuicen
    Pärlaliii skrev 2015-11-05 14:26:58 följande:

Men hej på er!

Har läst tråden ett tag, men har inte vela skriva. fick et MF i sep och är nu gravid igen 6+4 V7

Inheaven skulle vara intressant om du ville göra pendeln på mig ? :)

Kram

Välkommen. :) också fått ett mf i september och är förhoppningsvis i v.9 idag.
  • Äppeljuicen

Min syster, född 87, fick en dotter med downs för ett år sedan. För alla i familjen har det varit en stor omställning men det har gått riktigt bra ändå. Från början ville jag göra kub för att veta att ungen inte har några kromosomavvikelser som skulle orsaka att barnet dör i magen eller dö direkt när det kom ut. Tänkte också att jag skulle vara förberedd om det skulle vara ett barn med downs men har helt ändrat mening nu. Får helt enkelt se hur barnet blir, självklart vill vi ha ett friskt barn men oavsett så kommer det nog gå bra och jag slipper onödig stress och nojja under graviditeten. Sen är ju detta ett beslut som jag tycker är bra för mig.

• Äppeljuicen

Jag upplever den här graviditeten snabbare än min förra över huvud taget. hur har ni det med mat? Det känns som om jag tappat smaken för typ allt. Åt fisksoppa på jobbet idag som jag till slut nästan kräktes av. När jag tänker på vissa maträtter och hur de smakar kan jag känna avsmak också.

• Äppeljuicen
    tofslan skrev 2015-11-05 21:39:15 följande:

Äppeljuicen - låter jobbigt. Jag är precis tvärtom, mat är aldrig så gott som när jag är gravid. Allt smakar fantastiskt. Så gick jag upp över 20kg förra gången också... Så att vara nånstans emellan oss smakmässigt som gravid vore nog bäst helt enkelt.

Ja fy hade gärna haft lite mer smak för vanlig mat. :') har hittills bara fått sug efter sushi flertalet gånger och pannkakor men det är inget jag vill leva på varje dag.
  • Äppeljuicen
    En del av oss skrev 2015-11-06 11:14:44 följande:

[quote=75967314][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-06 10:54:55 följande:[/quote-nick]

Det är nog just såna dömande kommentarer som gör att folk lämnar. Jag tänker inte bråka eller tjafsa med dig, men sättet du skriver känns ibland väldigt attackerande. Varför kan jag inte svara på.

Jag tänker stanna i tråden, men jag tycker inte vi ska ifrågasätta varandras val, kalla varandra ansvarslösa eller på annat sätt döma de som inte väljer samma som oss. Vi är olika människor med olika förutsättningar och tankar. Mitt val är inte automatiskt rätt val, särskilt inte för någon annan.

[/

Vad är attackerande? Min åsikt om fosterdiagnostik som jag är väldigt engagerad i då jag tillhör en stor risk kategori då jag är över 40 år? Kanske inte så konstigt.

TS jag håller med dig fullt ut ang det svar du gav till majpan. Även om jag inte har barn så känner både min sambo och jag inte kapabla att ta hand om ett svårt sjukt barn och Downs behöver bara inte bara vara Downs utan också annat medfött som ex hjärtfel, utvidgar njurbäcken så i vårt fall är vi ense vad vi gör. Har nu sluttgilitigt bestämt mig att jag önskar genomgå ett FVP med fullständig kromosomanalys, det känns helt rätt även om det känns som en lång väntan innan orovet ens jan genomföras och sedan väntan på svar. Någon som gjort FVP med fullständig kromsomanalys här i denna tråd?

Jag antar att det bl a var när du sa att det var ansvarslöst att inte göra tester även om man inte var i riskgruppen. :)
  • Äppeljuicen
    En del av oss skrev 2015-11-06 11:31:33 följande:

[quote=75967403][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-06 11:17:49 följande:[/quote-nick]

Jag antar att det bl a var när du sa att det var ansvarslöst att inte göra tester även om man inte var i riskgruppen. :)

[/

Du antar men vet inte? Det är min åsikt så jag ska hålla tyst med mina åsikter medan andra får framföra sina? Låter väldigt rättvisst!

Jag vet att jag reagerade på det uttalandet men jag lät det vara då jag inte såg någon anledning att ta åt mig. Jag själv skulle inte uttrycka mig så i en tråd där, vad jag antar, mer än hälften inte kommer göra tester då de inte är i riskzonen (och där vi dessutom är fullproppade av hormoner). Sen om man har råkat trampa någon på tårna är det bättre att be om ursäkt istället för att gå i försvarsställning gång på gång och det betyder inte att man måste ändra åsikt och hålla med om vad alla andra tycker.
  • Äppeljuicen

Min kollega sa idag att man börjar se att jag är gravid. Min mage är svullen deluxe även om det bara är ca v.9 (gaser). Mina bröst ömmar inte som innan men kliar ofantligt och den växtvärken, som inte känns som växtvärken man hade tidigare, ilar typ ner i underlivet. Lite jobbigt med symtom ibland men fasen vad gött att känna sig gravid ändå.

Svar på tråden Junibebisar 2016