Inlägg från: vindruvan |Visa alla inlägg
  • vindruvan

Junibebisar 2016

Man säger att allt som BM ser på ul har man som förälder rätt att veta, sen kan dom ju ljuga och säga att dom inte ser kön om dom inte vill säga.

• vindruvan

Känner inga sammandragningar (osäker på hur det ens känns) men har däremot lite ont i skinkorna, ungefär som träningsvärk fast utan träning. Blir lite värre om jag går snabbt tex.

• vindruvan
    tofslan skrev 2016-01-16 16:35:20 följande:

Ja det låter som solklara sammandragningar. Nämn det för din BM vid tillfälle, det är ju inte farligt så länge de inte gör ont men bra att nämna.

Vi är många som fick det tidigt här i tråden hör jag. Jag har haft sammandragningar sen vecka 17 tror jag det var.

Jag går in i vecka 20 imorgon! Ganska svårt att sova nu för bebisarna i magen gympar som mest mitt i natten :)

Åh väntar du tvillingar? Vad spännande!
  • vindruvan
    tofslan skrev 2016-01-16 20:10:16 följande:
    Japp, tack! Spännande var ordet :)
    Grattis, ja min bror fick tvillingar gör 2 år sen och det är ju härligt med två små godingar.
  • vindruvan
    tofslan skrev 2016-01-17 09:02:09 följande:
    Åh, kul! Har det funkat bra för dom? Jag känner ingen med tvillingar och har en fyraåring sen innan. Tyckte första året var rätt tungt med en så jag har svårt att se hur det ska gå till med två men på nåt sätt klarar man det ju alltid. Får se till att våga be omgivningen om mycket hjälp vid behov bara.

Jag dricker morgonkaffe för fullt här. ÅHHH vad jag njuter av att kaffet är gott igen!

Jo det har gått bra för dom, självklart är det mer jobb med två men dom har fixat det bra ändå tycker jag. Du/ni ska absolut våga be om hjälp, bra med ett ganska stort syskon också som kan hjälpa till att hämta något vid behov också
    Jag vet att svägerskan pallrade upp dom mot varsin kudde vid matning t.ex. när dom drack flaska så att hon kunde ge båda samtidigt. Tvåhands-fattning liksom.

Och ja, man klarar ju alltid av det på något sätt

• vindruvan

Jag har 2 veckor kvar till rul, fick tid för rul i v 20 vilket känns jättelångt bort.

Roligt för er som har gjort och fått bra besked.

• vindruvan
    ebe91 skrev 2016-01-20 20:34:05 följande:

Jag kommer vara i v 18+5, så två dagar senare går jag in i v 20. Med sonen hade jag RUL 18+6, så dagen innan v 20 då. Eller menar du 20+?

Jag kommer att vara 19+1 (v 20) när vi gör rul.
  • vindruvan
    frucgsvensson skrev 2016-01-22 11:20:08 följande:

Jag hade också sent, vecka 20. (19+2). Jag kände ändå att ju större barnet är desto mer kan dom kanske se då dom mäter osv.

Så försöker tänka så också, det kanske blir ett roligare ul då.
  • vindruvan

En del grupper blir det en spärr på för hur många medlemmar den kan ha. Tror det beror på hur skaparen ställer in det från början.

• vindruvan
    Ellaria skrev 2016-01-23 18:46:13 följande:

Majoriteten där inne ville inte att fler skulle tillkomma eftersom vi redan var så många.

Vad tråkigt!
Svar på tråden Junibebisar 2016