• Tiana

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-10-29 20:56:11 följande:

Det jag känner nu är lite ömhet i brösten som kommer och går, men det är just att det oftast bara är på kvällstid och avtar så fort jag lägger mig på kvällen. 

Jag har precis det samma, allt avtar när jag lägger mig på kvällen och jag var orolig för det innan jag insåg att det är ett mönster hos mig. 
  • Tiana
    frestelsen skrev 2015-10-30 11:08:40 följande:

Kan ni ge er nu!!! Kan nån SVARA om de får ont i magen vid över ansträngning???. Orkar inte skriva inlägget en gång till, de finns någonstans mellen tjafsen...

Jag har känt av det lite smått, men inte så som du beskriver. Antar att det är kroppens sätt att påminna oss att ta det lite lugnt och spara krafter till tillverkningen ;)

• Tiana
    Ankissen skrev 2015-10-31 09:14:26 följande:

Hihi här kommer ett positivt inlägg från mig! Jag går in i vecka 8 idag och mår himla bra egentligen. Jag väger mig varje helg och blir jätteglad när det tickar uppåt, för det är ett graviditetssymptom för mig. I vanliga fall är jag en smal tjej med snabb förbränning som aldrig kan gå upp i vikt. Nu går det så bra så! :) 55.3 när jag startade och 57.9 nu mer exakt.

Härligt!

För mig verkar det vara tvärt om. Mitt sötsug är borta, så jag har tappat två kilo trots att jag äter som en häst :) 
  • Tiana
    LisanCF skrev 2015-10-31 15:14:17 följande:

Har tyckt att jag varit förskonad från symtom, fram till nu. Har gråtit 30 minuter efter att AIK torskade guldet, fanns typ noll chans men hoppades ändå å nu kan jag inte sluta bete mig som: "en omogen fjant" (citat från mannen som inte står så högt i kurs just nu) han kan ha rätt????????????

Haha, min sambo hade lite bekymmer i morse när jag grät. Frågade vad det var och fick svaret "inget", för det var det verkligen inte. Han trodde mig inte. Till slut gick det fram att det bara är hormonerna som spökar :D

Har haft känningar av migrän idag, och bara kunnat ta Alvedon för det. Tror jag behöver ta upp frågan vid nästa besök om medicin som man faktiskt får ta vid såna här tillfällen...
  • Tiana
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:45:46 följande:

Men hur kan jag få 3+ 18 dagar efter ÄL senast och nu 2-3 22 dagar efter ÄL nu?

Häng inte upp dig på veckoantalet. Jag fick inte gravid på digitalt test när två icke-digitala visade gravid. Det kanhända om så lite som att urinen är mer utspädd eller koncentrerad.
  • Tiana
    ntmas skrev 2015-11-01 08:30:54 följande:

Någon mer än jag som vaknar flera gånger per natt nu när man är gravid?

Hur har ni gjort med tidigt ultraljud?

Jepp, i mitt fall är jag hungrig :)
  • Tiana

På tal om att vakna, har ni svårt att hålla er uppe på kvällen? Vi var på bio igår och sista halvtimmen nickade jag till flera gånger. Det gick bara inte att hålla sig vaken i en biosalong med massa ljud och massa folk! Normalt skulle jag verkligen inte kunna somna så :)

• Tiana

Min kropp har fått fnatt idag och måendet svänger tvärt! Jag tänker skylla på att mensen skulle varit här idag i vanliga fall. Huvudvärk som kommer och går, molvärk som kommer och går, trött, hungrig, illamående, yr, you name it. Att sitta på jobbet känns som en bedrift idag ;) Men men, snart hat halva dagen gått och kommer jag hem i tid får jag snällt vila och ta igen den sömn som inte ville sig i natt...

Hoppas ni andra har en lite skönare dag!

• Tiana

En fråga förresten: Hur tänker ni kring influensavaccinet? Vi hade en lång diskussion hemma efter ett nyhetsinslag igår sambon och jag. 

• Tiana
    Dance dance dance skrev 2015-11-02 11:29:49 följande:

Kan du inte berätta lite kring det? Jag är inte så inläst på ämnet än.

Jag är inte heller så insatt. Sambon tycker att jag ska ta allt för säkerhets skull, men jag är tveksam om det är så nödvändigt som det lät.
Svar på tråden Junibebisar 2016