Inlägg från: bryrmiginte |Visa alla inlägg
  • bryrmiginte

Junibebisar 2016

frucgsvensson skrev 2015-11-24 16:34:20 följande:

Hur har ni det med era magar, har det börjat puta ännu? Jag gick in i vecka 13 idag och har läst att det är nu livmodern tränger upp ur bäckenet.

Jag är mest svullen, men när jag googlar eller söker på instagram efter bilder i denna vecka så ser de allra flesta jättestor ut i denna veckan?! Alltså att se verkligen har ett riktigt put vid naveln å neråt typ.

Jag har lite övervikt så jag kan inte känna någon livmoder än och vet inte vad jag ska känna efter heller direkt.

Gick också in i vecka 13 idag kan känna min livmorder över blygdbenet. Men kan ha räknat fel , ska på ul imorgon så får se vilken vecka de är :)
  • bryrmiginte
    frucgsvensson skrev 2015-11-24 17:21:31 följande:

Var ska man egentligen känna? Jag har som en fettbulle (haha övervikten, är inte platt på magen liksom) vid naveln och neråt, och sen är jag platt och sen kommer venusberget. Var känner jag!? Är öm om jag trycker lite mellan den där fettbullen (vid naveln) och ner mot det platta, men känner ingen knöl

Jag har lagt på mig 5 kilo minst också men när jag står upp och trycker lätt längst ner på magen sä känner jag en bula som aldrig varit där innan, har vägt mer tidigare så känner iaf att de inte är fett jag känner haha. Har ju hört många som har bakåtlutande livmoder och då känner man nog inte i v13 redan.

Vill att de ska börja synas snart för nu ser de mest ut som ja ätit för mycke bullar. . Är också lite överviktig sen innan så får nog vänta nån vecka ^^
  • bryrmiginte
    En del av oss skrev 2015-11-24 17:21:31 följande:

Syns inte på mig än att jag är gravid, använder fortfarande mina vanliga kläder. Var svullen om magen ibörjan men det har lagt sig. Har haft svårt för mat sista tiden och klarar inte av så mycket mat och redan tappat 4 kg.

Får nog räkna med att inte det inte syns något förrän vid RUL- v.20 även med kläder på.

Vilken vecka är du i? :)
  • bryrmiginte
    Wielkip skrev 2015-12-05 15:41:43 följande:

Usch :( kom det bara lite eller har det fortsatt?

Bara lite, en gång inatt sen en gång idag, båda gångerna efter jag försökt bajsa (ursäkta:p) så man har ju tryckt på lite. Vågar inte göra de igen, rädd att ee ska blöda mer. Går in i vecka 14 imorgon, och på ul såg allt bra ut. Tycker de är konstigt ; (
  • bryrmiginte
    gr0 skrev 2015-12-06 12:33:22 följande:

Jag har också fått flera mindre blödningar och är dessutom ganska förstoppad till och från. Igår fick jag en väldigt vattning brun flytning/blödning och blev orolig att det läckte fostervatten. Åkte in till akuten men de ville inte undersöka mej eftersom jag inte blödde mycket. De trodde det var UVI men det var det inte heller. Har ganska ont i både mage och ryggslut och kan inte slappna av trots att jag såg hjärtslag i v 11 och är i v 15 nu. De tror att det är moderkakan som växer men det vore skönt att faktiskt veta att allt är okej. Har du haft ont också?

Är också ganska förstoppad så undrar om de är för man tryckt på eller nåt, har inte kommit något blod sen igår iaf så hoppas de håller sig borta.

Jobbigt att de inte vill undersöka dig. Har inte ringt än ellet så för vet ju att man måste ha jätteont och blöda jättemycket för att få hjälp (vad jag läst iaf)

Jag har inte ont, är samma molvärk som ja haft hela tiden, men de betyder ju inte att allt är som de ska. Ska prata med bm imorgon och se vad hon säger.

Lycka till oss båda!
  • bryrmiginte

Gick in i v15 idag och är så orolig att fostret har dött :( fick se den i v 12 å allt såg bra ut, men är ändå skiträdd.. n

• bryrmiginte
    mopstops skrev 2015-12-13 19:42:03 följande:

Vet att det är lite tidigt (v15 i morgon) men har ändå börjat fundera mycket barnvagn! Är en liten barnvagnsnörd sen förra barnet men känner att jag inte vet vem jag vill ha :)

Har ni börjat fundera barnvagn? :)

Jag har kollat runt lite :p och på massa andra barrngrejer ,men kommer vänta några månader innan jag köper nåt haha
  • bryrmiginte

Jag är nu i v 15 (14+4) och tycker jag känner rörelser i magen :o är de ens möjligt att de är fostret såhär tidigt? Inte kännt denna käsla förrut. (Första barnet )

• bryrmiginte
    annieh897 skrev 2015-12-16 15:25:29 följande:

Nån mer som fortfarande är yr?Jag är svimfärdig större delen av dagen, kommer knappt upp ur soffan och har sån hjärtklappning.

Ja är också yr, jag hade hjärtklappning i början men de känns bättre, kan varit för jag slutat röka, men man får ju mer å mer blod så hjärtar får ju jobba snabbare ^^
Svar på tråden Junibebisar 2016