• ostpaj

Junibebisar 2016

aomj skrev 2015-10-26 21:52:57 följande:

Fått så himla konstiga ilningar i ländryggen nu ikväll. Även lite hugg och ilningar runt blygdbenet. Ringde 1177 och de sa att det kunde vara foglossning! Redan?! Jag är i vecka 8 imorgon. Är själv född i säte och har alltid varit överrörlig i mina höfter, men det känns väldigt konstigt att man kan få foglossning redan nu. 

Nån annan som också har känningar i ligamenten? Skönt med värmedyna iallafall :)

Tänker på alla er med blödningar, det är så normalt att ni anar inte! Det händer sååå mycket med era kroppar nu för att göra plats för ert mirakel, allt är ömt och skört och med massa blodkärl och liknande. Eller hade det kanske varit "den tiden i månaden" ifall ni inte varit gravida? Det kan ge små blödningar, så som det gjorde för min svägerska. Det är oftast inga problem alls, det är som sagt helt normalt <3

Så det är inte bara jag som inbillar mig?!

Är i v. 6 (!) och har haft så pissont längst ner på höger sida av ryggen, ilar ner i höger skinka och rakt ner på höger baksida lår.

Haft väldans ryggproblem genom åren och kunde för allt i världen inte se sambandet mellan tidig graviditet och ischias. Sen läste jag att foglossning oftast förväxlas med just ischias...

Redan, liksom =/

Värst är det när jag sitter ner längre stunder eller på för hårt (typ golvet).
  • ostpaj

Jag tycker den här graviditeten har gått så sjukt fort jämfört med första. Har ni förklarat för eventuella syskon om bebisen? Jag har försökt förklara för min treåriga dotter, men det går sisådär. Om hon inte skrattar åt mig och tror att jag drar rövarhistorier så tror hon att hon har en bebis i magen. Inte lätt alla ggr :)

• ostpaj

Jag har bf 24e. På självaste midsommarafton! Min mamma börjar sin semester en eller två veckor innan. Jag sa att hon inte får åka långt bort och att det ska vara en vit semester så hon är redo när det är dags att åka :D Hon frågade om det är hon eller jag som ska föda barn. ;) Har skolavslutning 1 juni. Ska bli skönt att få sänka tempot. Gått i 280 med skola och två jobb vid sidan av. Jobbar man två helger irad har det vart 21 dagar utan vila =/

• ostpaj

Var till BM idag som konstaterade att huvudet låg långt ner i bäckenet. Spännande! Det gjorde det aldrig med förra, som hade risk att fastna i navelsträngen. Nu fanns inte den risken. Det var ju härligt! Så fick ju nypningar och blixtrande ilningar en förklaring. Att lilla bebben borrat sig nedåt :) :) :)

• ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-07 07:30:08 följande:

Så bra den lagt sig tillrätta. Vilken vecka är du i?

Hoppas min vänder sig rätt snart med.

Är i vecka 34. Haft sånadär ilningar, blixtrande nypningar 1-2 veckor. Det var helt nytt för mig!
  • ostpaj

Ni som vart med om att de väger bebisen, eller uppskattar vikten iaf, varför görs det? När? Hur? Aldrig vart med om...

• ostpaj
    frucgsvensson skrev 2016-05-07 21:03:50 följande:
    Görs oftast på tillväxtultraljuden som vissa får göra pga olika anledningar :)

Åh, ok. Första gången jag hörde talas om det var i februari i år, typ. En bekant väntade enäggstvillingar och gjorde många ul. Då skrev hon ngt om vad de skulle väga. Min första, alltså förra barnet, vägde 2200g efter fullgången graviditet. Av min storlek nu att drömma tror jag att den här kommer att väga det dubbla. Minst! Väldigt spännande, hursom :)
  • ostpaj

Åååh, längtar också tills min praktik är över! Har två veckor kvar. Sen skolavslutning 1a juni, men har sökt och planerat mammaledighet fr.o.m 23/5.

• ostpaj

V. 35 idag! Sjukt att skriva det. Det är ju liksom, snart dags?! Fan va fort det har gått :) :)

• ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-10 22:16:43 följande:
    Visst har det! Hänger ju inte med. Imorgon är det bara 1 månad kvar för mig till BF.

Spännande! En månad?! Det är ju liksom ingenting! För en ny människa att dyka upp. En ny liten person ingen har träffat. Fantastiskt :)
Svar på tråden Junibebisar 2016