Inlägg från: lillmysan |Visa alla inlägg
  • lillmysan

Junibebisar 2016

Till er som fött båda könen eller vet att ni kommer få en av varje: har graviditeterna varit annorlunda och vad isf? Magform, hyns påverkan, illamående, nästäppa etc.

Har något gjort några myttest som sedan stämt? Exempel ringen framför magen och bikarbonattestet ;)

Anledningen till att jag frågar är för att jag har en son sedan innan och har en stark känsla av att det är en tjej denna gång.

Med sonen blödde jag nästan hela resan, hade jätterund mage men enbart mage(man såg inte att jag var gravid bakifrån), mådde illa fram till v.11, surt äpple som sug, jättekänslig för lukter, hade klassiska "gravid-glow-huden". Gjorde ej några myttester.

Med denna krabat har jag bara haft en pytteblödning i samband att nsen egentligen skulle komma. Mådde illa till v.13, men får illamåendeslängar då och då, är inte känslig mot lukter, nyser konstant, nästäppa sedan v.7, sugen på fet mat och jättetörstig ,och har med en "putig" mage denna gång, sämre hy än vad jag har normalt. Gjort två myttester vilket visat på tjej :)

• lillmysan

Blev lite fundersam kring sammandragningarna...duschade nyss och känner att jag får en rejäl sammandragning, men till saken hör att den höll i sig sjuukt länge...har satt mig ned i soffan nu för att vila med tycker fortfarande det känt spänt och lite ömt..

• lillmysan

Du har inget att oroa dig över...alla växer olika, det finna dem som föder i v.40 och har lika "stor" mage som jag hade i v.17 typ..en del får gigantiska magar trots att de är små vanligvis :) jag fick höra från alla att jag hade jättestor mage med första barnet och märker redan nu att jag har som i v.22 med sonen(v.19 imorgon).

Lycka till imorgon! Jag väntar tills nästa måndag jag ???? Ps. Bild på min mage i v.18 finns längre upp! Tycker det är så kul att se alla olika magar ?

• lillmysan

Någon mer som är sjukt nyfiken och längtar enormt tills RUL ?!???? Vi har på måndag :)

• lillmysan

För mig kändes det också sent att ha RUL i v.20(eller nästan 18+6) det finns ju vissa som får i v.18..men i vår kommun är det så fullbokat så man får vara glad att man ens får RUL typ, Hahaha ????

• lillmysan

Ja så kan man också se det :D

Är det förresten någon som kan tipsa om någon gravidblogg? Helst som är i samma tidsram som oss

frucgsvensson skrev 2016-01-22 11:20:08 följande:

Jag hade också sent, vecka 20. (19+2). Jag kände ändå att ju större barnet är desto mer kan dom kanske se då dom mäter osv.

• lillmysan

RUL imorse och det såg lovande ut!! Det blir en lillebror så snart två söner hemma :D
  • lillmysan

Magsjukan anlände hemma hos oss igår..sonen har spytt och jag har fått det andra vägen samtidigt som jag upplever att jag fått fler sammandragningar på rygg. Har legat på sidan sedan igår, nu har jag ont i ryggen också..inte lätt detta. Någon mer som har haft samma otur ?

• lillmysan

Jag blev lite nyfiken på din propp som kommit i omgångar, Haha! Jag är gravid med andra barnet ovh jag har ett svagt minne av att det först kom som vita strängar när jag kissade, sedan kom själva klumpen 3 dagar innan min son föddes..hur har det sett ut för dig?

Igår antogs jag se sådana strängar/strimmor(två st) när jag kissade..men blev lite osäker på om det verkligen var en del av proppen som börjar släppt ????

UK Jennie skrev 2016-05-28 15:45:19 följande:

Hoppas ni far aka hem snart! har du fortf varkar? Mina har fortsatt, Typ 4-6 ggr i timmen. Ont men varar bara ca 40 s sa vet inte hur effektiva de ar... men slemproppen har kommit ut i omgangar iallafall! Hoppas pa att fa sova inatt om inget hander innan. Spannande och Jobbigt pa samma gang!

Svar på tråden Junibebisar 2016