Junibebisar 2016
En fralla?
En fralla?
Åh mysigt med fralla, är uppvuxen med rasen! Har dock mopsar nu själv.
Eliiinv. Hoppas du inte får vänta så länge ;) är beräknad den 29 hoppas själv att värkarna börjar de närmsta timmarna
Spännande! Hoppas vi slipper vänta för länge... visst är väntan långsam nu? Har du känt något annorlunda nu?
Nån mer som är kvar? :)
BF+2 idag :(
Jag är kvar. Bf imorgon! Hade värkar igår men dom har avtagit :(
Också kvar, BF +11 här, klockat värkar sedan igår ca 23 tiden, inte sovit en blund inatt. Var nere på 4 min, men sedan har de glesats ut på morgonen. Är nu på ca 7-8 min och hoppas att de ger effekt och inte avtar. Men de är ganska intensiva... Hade även värkar natten till söndag, men de avtog helt på morgonen...
Håller tummarna för att vi får träffa våra små snart :)
Liten uppdatering, ringde till fl, då jag kände mig trött och bara ville sova, fick komma in på bedömning, ctg visade täta men oregelbundna värkar och öppen 3 cm så får stanna på förlossningen :) hoppas att de andra cm går lite snabbare :o
Det är mitt första, så allt är nytt och det googlas kanske lite för mycket under tiden :)
Hur går det för er vi enstaka som är kvar haha?
BF+4 idag, kan inte bli mer otålig :(
OH! ! Haha. Bf +1 idag och är sååå irriterad att bebisen inte vill ut. Va hos bm nyss och goda nyheter han va totalt fixerad! Det hon hade känt va axlarna. Dock kunde hon inte göra en hinnsvepning så nu är det bara att vänta.
Men kan inte låta bli att inte bli arg. Varför låter dom oss gå över tiden när uppenbarligen bebisen är färdigbakad. Igångsättning blir den 14 juli om bebisen inte kommer ut tidigare.
Så blev det juli, Bf+6 idag. Skulle nog vilja stänga in mig i sovrummet och stänga av telefonen men funderar på att åka och shoppa lite istället. :P
Ja slipper man alla frågor så skulle det nog kännas bättre. Förstår ju att alla väntar och längtar men det gör ju jag också, garanterat mer än alla andra gör!
I lördags 2/7 kl 21.39 föddes äntligen vår lille Alice, 6 dagar över tiden. Mekfärgat fostervatten började sippra vid 7tiden på morgonen och sammandragningar, åkte in och sattes igång med dropp vid lunchtid. Livet kan inte bli bättre! :)
Våran tös blir imon 1 v gammal! Har lite funderingar om bajjseriet, kan tillägga att jag helammar och det har fungerat felfritt. Undrar om det är normalt att det sprutar bajs i blöjan, eller ja det låter nästan som det. Hon bajsar mestadels på natten och då kan man höra att hon trycker ut en baj med luft därtill, att det blir som ett tryck. Eller ska det mer tryckas ut försiktigt från dem?
Lite nojjig att det är magproblem, hon visar inget obehag eller så när hon bajsar och BVC-besöket är det dags för nästa vecka först :)
Tack alla för svar! Första barnet så nojjar väl mig lite väl haha :) färgen är gul med lite grön/grynigt ibland :)
Någon mer som har ersättning till sin lilla? Helammade först men börjat med Nan 1 PRO nu sedan 1v tillbaka av diverse anledningar. Hon är jättenöjd, under och efter matning. Dock har hon nu blivit väldigt hård i magen, vi kör med magmassage, miniform och lactulose 1 ml per dag (råd från BVC). Hon mår inte dåligt av det vad vi kan märka men hon behöver ju trycka så mycket, gör så ont i mig å se henne kämpa så mycket. Läst att detta är väldigt vanligt vid ersättning, men nån mer som sitter på tips tro? :(
Tacksam för svar :)
Jag kanske är helt fel person att ge råd eftersom jag aldrig givit ersättning, men min äldre tjej blev hård i magen av välling (den korta tid hon fick det) och fick då tipset att hålla i lite neutral matolja, för det kommer att smörja och göra bajset mjukare. Kan det funka i ersättning,tro? Handlar ju bara om ngn matsked... =/
Men en matsked om dagen verkar inte mkt? Ngn skrev att hon hade lite olja i tillbringare där hon blandade ersättningen och bara det lilla hjälpte. Så handlar ju inte om några mängder :)