ebe91 skrev 2016-04-02 08:26:59 följande:
När jag väntade sonen fick jag hemska ilningar/hugg i skruttan, minns inte riktigt när det började men kan gissa kring v 30-32 något. Nu har det börjat denna gång också. Är i v 29. Bebisen ligger väldigt långt ner, för känner mest sparkar 10-15 cm nedanför naveln, sonen sparkade mer ut i sidorna då även han låg långt ner. Hur skiljer sig/liknar denna graviditet era tidigare?
Eftersom jag har ganska tätt mellan graviditeterna känner jag att kroppen inte riktigt är i lika god form som förra gången (sonen är 13 månader snart). Och till råga på allt är jag dyngförkyld. Varje nysning eller hostattack är ett experiment för om jag klarar att knipa samtidigt... Borde verkligen ha gjort knipövningarna efter förra förlossningen!
Förra graviditeten hade jag inga krämpor alls mer än trötthet de första tolv veckorna. Nu kommer besvären krypandes mer och mer.. Märks att kroppen är mer sliten denna gång. Har ilningar i ljumskarna, om jag gått mycket en dag känns det som öppna sår med salt i, hugah! Ligamenten runt om magen är som gamla gummiband.. Om jag sovit på sidan och ska vända mig om gör det fruktansvärt ont att vända sig! Samtidigt tror jag ändå att jag klarat mig lindrigt undan, foglossning kan ju t ex inte vara nån höjdare.
Känner rörelserna bättre nu, och det är ofta sparkar neråt, väldigt sällan jag känner nåt ovanför naveln än så länge.
Och att få hem förskoleförkylningar samtidigt är inte någon vidare kombination! Ni lämnar kanske inte till förskolan än så ni slipper det åtminstone?