Inlägg från: Liten2016 |Visa alla inlägg
  • Liten2016

Junibebisar 2016

ebe91 skrev 2016-06-16 19:55:32 följande:
    Norrbotten. Pratat med andra som gått över så pass länge!
    Aha, då förstår jag. Själv bor jag i Västra Götaland och har ingen koll på vad som gäller. Är iofs bara på bf+1 idag, så jag hoppas att jag slipper behöva ta reda på det.
  • Liten2016
    Sookie85 skrev 2016-06-19 12:23:43 följande:

Det låter som det är på G för dig iaf, du skulle på koll imorgon va?

Här händer ingenting, bf+12 idag och imorgon ska vi äntligen på koll och få tid för igångsättning!

Har du några tips för att klara av att gå över så många dagar? Vad har du gjort för att inte bli helt tokig? Är på bf+4 och känner att jag inte klarar av att vänta mer. Jag kan inte föreställa mig över en vecka till av denna oändliga väntan.
  • Liten2016
    Sookie85 skrev 2016-06-19 13:19:13 följande:
    Det är superjobbigt och dessa två veckor har varit de längsta på hela graviditeten.

Har läst mkt och fått besök av vänner. Igår åkte jag och sambon och shoppade i en annan stad så jag fick göra ngt.

Försök att ha ngt att göra, baka gofika till alla besök, gör stora grytor med mat och frys in eller bara passa på att vila.

Det värsta är när alla frågar hur det går varje dag, så förra veckan skickade jag ut ett mess till alla nyfikna vänner och skrev hur det gick och att JAG hör av mig när ngt händer...

Hoppas din bebis kommer snart :) och min med :)

Jag blir verkligen tokig på alla som hör av sig och frågar om bebisen kommit. Jag vill bara skrika att jag berättar när det händer något. Deras omtanke är bara jobbig, och inte något som hjälper mig överhuvudtaget.

Jag förstår verkligen vad du menar med att dessa dagarna är längre än alla andra under graviditeten. Att bara vänta är så jobbigt, både fysiskt och psykiskt.

Jag skulle ju kunna laga lite mat och baka en kaka. Bra idé. :)

Jag hoppas verkligen att våra bebisar kommer snart. Du som väntat så länge dessutom. Jag är med i en facebook-grupp med några i Gbg som väntar barn i sommar, och 5 st har redan fått sina bebisar, och några av dem ganska så tidigt. Jag är den enda som faktiskt gått till BF. Så det är ingen som är i samma situation. För de som är kvar väntar ju fortfarande på BF.

Är ditt användarnamn från True Blood eller något annat?

• Liten2016

Är på bf+5 idag. Har inte känt något alls. Ingen molvärk, inga ryggsmärtor, absolut ingenting. Vill inte vänta mer. Min bm sa att det är viktigt att vila och inte stressa eller promenera hur mycket som helst. Adrenalin motverkar nämligen hormonet som sätter igång förlossningen. Så det blir väl att ligga på soffan och vila och hoppas att få ont snart. Är också avundsjuk på alla som fått träffa sina bebisar redan!

• Liten2016
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-20 19:05:41 följande:

Fick en flicka idag 12.45 hon väger 4115 gr o är 52 cm lång. Vattnet gick 23 igår kväll så det var en lång förlossning

Grattis!! :)  Inga konstiga dubbelslag nu hoppas jag.
  • Liten2016

Grattis ostpaj! Så roligt att din dotter kommit! :) Här känns väntan oändligt lång. Bf+8 idag.

• Liten2016

Grattis till era bebisar!! Här börjar jag väl ställa in mig på igångsättning på torsdag. Så bara en vecka kvar nu!! Är på bf+9 med första barnet.

• Liten2016
    eliiinv skrev 2016-06-24 09:44:21 följande:

Är det någon mer i gruppen här från Göteborgsområdet? :) hade vart så kul å lära känna nån nybliven mamma, förstagångs eller inte spelar ingen roll, har verkligen ingen i min närhet som skaffat barn nu :)

Jag är från Göteborg, bor i en del av stan som tillhör stadsdel Centrum. Har din bebis kommit än? Som jag skrev så väntar jag fortfarande på att Liten ska vilja komma ut.
  • Liten2016
    eliiinv skrev 2016-06-24 10:09:20 följande:

Ingen bebis här heller, och ynka tecken på att hon vill ut, har BF nu på söndag hehe :) va kul! Jag bor på centrala Hisingen med sambo och en fralla :)

En fralla?
  • Liten2016

Inatt började jag få smärtsamma sammandragningar/värkar. Är nu 14 timmar in och har ännu bara värkar var ca 5e minut. Jag är lite orolig att de inte är riktigt regelbundna eftersom de varierar mellan 4 och 6 minuter. Jag tror att en del av slemproppen lossnade nyss också. Men det är väl inte heller ett säkert tecken på att förlossning är på gång? Jag vill så gärna att bebis ska komma nu. Vill inte ha så här ont om det inte ger något.....

Hur har ni andra haft det? Är på bf+10 idag.

• Liten2016

Kl 23:43 den 26e juni föddes vår son, på bf+11. Efter 36 timmar latensfas och 12 timmar aktiv fas. Aj va ont det gjorde! Vi mår alla bra och amningen funkar faktiskt bra. Han har redan gått upp 400 g från födelsevikten. :) Världens sötaste bebis så klart. :)

• Liten2016

Har era bebisar kaskadkräkts? Vår son har gjort det några gånger efter att ha ätit nonstop i nästan två timmar. Så nu vågar jag knappt låta honom äta så länge, för både han och jag blir jätterädda när han kräks ur både näsa och mun. Har ni begränsat ätandet då? Inatt vågade jag inte låta honom äta så länge. Men det slutade ju med att vi var vakna till 02:30 eftersom han fortfarande var hungrig. Matade i intervaller istället för nonstop. Det känns så svårt....

Svar på tråden Junibebisar 2016