• Liinaa91

Junibebisar 2016

tofslan skrev 2015-12-12 17:10:59 följande:

Kul med rörelser! Tolkar jag rätt att du misstänker att du kanske väntar tvillingar?

Ja precis, Tidigt ul visade tvillingar (och sen fick vi se dom på KUBen också). Har vetat flera veckor nu men har ännu inte fattat det... Så jag är glad att vi fick veta det så tidigt att det finns gott om tid att mentalt ställa om. Man är ju så inställd på att det ska bli en bebis liksom. (Fast känns jättekul med två såklart! Bara så svårt att förstå. )

Ja precis men jag kan ha fel. Hoppas det är tvillingar har alltid önskat det.

Dubbelglädje :)
  • Liinaa91
    frucgsvensson skrev 2015-12-14 07:18:03 följande:

Jag har länge längtat efter barn, men kaggar inte funderat och tänkt ett dugg på barnvagnar och diverse barngrejer så jag har NOLL KOLL! Det enda jag vet är att vi vill ha en barnvagn som man kan koppla bilstolen till och från i början. Vore bra om det fanns så man kan byta till liggdel också och variera, någon som vet någon sån vagn?

Ingen bra vagn!! Läkare samt sköterskorna på BVC säger att barn inte ska sitta i bilbarnstolen mer än 45 minuter utan paus för kroppsbyggnadens utveckling. Tänk då om man åker någonstans med bil sen klickar över solen till vagnen och går runt... visst sover barnet längre men ej bra för barnets kropp.
  • Liinaa91
    Familjen N skrev 2015-12-14 21:00:00 följande:

Vagnen är toppen bra. Stämmer dock att barn inte ska sitta länge i bilbarnstol, men att den har den extra funktionen gör ju inte vagnen till en dålig vagn.

Det är ju en funktion till vagnen inte en permanent lösning istället för liggdel/lift.

Visst vagnen är kanske inte dålig i sig men själva funktionen med stolen.. ville inte göra en stor sak av de bara delar med mig information jag fått
  • Liinaa91
    lillmysan skrev 2016-01-18 13:54:25 följande:

Du har inget att oroa dig över...alla växer olika, det finna dem som föder i v.40 och har lika "stor" mage som jag hade i v.17 typ..en del får gigantiska magar trots att de är små vanligvis :) jag fick höra från alla att jag hade jättestor mage med första barnet och märker redan nu att jag har som i v.22 med sonen(v.19 imorgon).

Lycka till imorgon! Jag väntar tills nästa måndag jag ???? Ps. Bild på min mage i v.18 finns längre upp! Tycker det är så kul att se alla olika magar ?

Det är så olika jag hade en liten mage med dottern och hon föddes på 3.9 kg. Nu är magen större så vi får se vad det e på ul nästa vecka samt om jag blir större .
  • Liinaa91

Jag har känt rörelser från 15 veckor :) nu är jag i vecka 17+4 och mannen känt utanpå magen :) ul nästa vecka längtar.

• Liinaa91
    gr0 skrev 2016-01-27 11:41:05 följande:

Jag är i v 22+2 nu och tycker att bebin sparkar väldigt ofta och mycket och undrar lite när den sover. Känner inte av den när jag går och står så mycket men jag har ett ganska stillasittande jobb och den verkar aktiv både dagtid och kvällstid/nattetid. Skönt att känna av hen i alla fall!

När du är igång sover bebisen för den vaggas när du går ec
  • Liinaa91

Nu har även jag varit på ul :) beräknad den 29 juni och kommer få en pojke :) ska bli spännande och roligt att ha båda könen.

• Liinaa91
    bryrmiginte skrev 2016-01-29 20:42:17 följande:

Har ni köpt några grejer till bebisen? Jag Har köpt massor av kläder, spjälsäng, bärsele, babygym och vagn, haha känns så tidigt?! Men kan ju inte låta bli

Haha aldrig lätt. Jag köpte ett par kläder till bebisen idag direkt efter ul haha kunde inte låta bli. Vagga har vi från dottern och nu ska vi köpa en syskonvagn . Men stackaren kommet till världen där hans syster har okuperat allt i rosa :)
  • Liinaa91
    zofies21 skrev 2016-01-30 07:26:01 följande:

Skönt att det inte bara är jag som tänker så! Åh okej! Det har jag inte hört förut.. Får försöka att tänka så och hoppas på att allt går bra på måndag !! :)

Ni är inte ensamma. Hade samma rädsla som ni. Med första barnet var man bara glad och längtade till ul för att se vad barnet var för något men när dom börja mäta och ha sig blev jag nervös .. det sitter till denna bebisen. Men va på ul igår och vår pojke är frisk! Så äntligen kan jag pusta ut.. nästan har ett tunt jobb så är rädd att det påverkar eller att jag skadar magen på något sätt.
  • Liinaa91

Någon som vet hur tunga lyft har för påvärkan på bebis / grav? Jobbar på förskola

Svar på tråden Junibebisar 2016