Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Familjen N skrev 2016-04-19 11:29:19 följande:

Jag gick också och väntade på att min sjukskrivning skulle bli godkänd. Så jag ringde FK och fråga hur det gick. Då satt dom och väntade på att jag skulle godkänna min nya inkomst som min arbetsgivare skickat till dem för att kunna räkna ut min SGI. Ringde dem i fredags och idag fick jag ut pengarna :) kan vara något sånt simpelt som det! Väldigt lättad blev jag! Hade varit lite tufft att bara få ut barnbidraget denna månad.

Aha, ja det är kanske bäst att jag ringer så att det inte är nåt sånt som gör att det drar ut så på tiden.
  • annieh897

Nån mer som har jätteproblem med foglossning? Jag har känt av det hela graviditeten men senaste månaden har det förvärrats nästan varje dag. Har svårt att gå och fruktansvärt ont. Har försökt allt sjukgymnasten rekommenderar och det blir bara värre. Nästa steg är kryckor, så det ska jag prova nu. Har bara tänkt att jobba en vecka till och tur är väl det för jag kommer knappt upp för trappan till mitt kontor (finns ingen hiss) och jag kan inte utföra en del av mina arbetsuppgifter. Och då jobbar jag ändå bara två timmar om dagen redan.

• annieh897
    Tiana skrev 2016-04-25 10:52:10 följande:

Föräldrapenning godkänd men inte sjukpenning än. Vill ju gärna veta om jag får pengar nu när en del till ska fixas de sista två månaderna... 

Tog det lång tid för er andra att få besked om just sjukpenningen?

Ja! Har varit sjukskriven 75% i sex veckor. Sjukskrivningen går ut på onsdag och har fortfarande inte fått besked från FK. Försöker få tag på min handläggare men hon är på möte varenda gång jag ringer.
  • annieh897

Sista jobbveckan nu. Som jag kämpat trots komplikationer och dåligt samvete för att jag borde orka mer... Men nu känner jag att det räcker. Både hjärnan och kroppen är på väg att lägga av.

• annieh897

Jag känner också av sammandragningar mer än förut. De känns kraftigare och kommer oftare. Ibland känner jag även som lätt mensvärk när jag får sammandragningar, även om jag inte direkt kan påstå att de gör ont. Men det molar lite.

• annieh897
    HeIena skrev 2016-05-01 05:56:16 följande:

Tack för den här tiden och den här tråden. Vår lilla Freja kom i torsdagsmorsse och nu ligger hon och snuttar på mitt bröst och ser så nöjd ut. <3

vilken kärlek man kan känna direkt till denna lilla varelse. ???? All lycka till, till er som väntar.

Grattis!! Och fint namn ni valde, det funderar vi också på.
  • annieh897

Inatt fick jag "mensvärk" i nån minut som strålade ut i ljumskarna. Kan det ha varit en förvärk? Är i v 35+2. Har haft mycket sammandragningar i flera veckor men dom brukar inte göra ont.

• annieh897

Imponerad (och lite avis!) på er som orkar jobba. Här blir det inte många knop gjorda idag. Så trött och tung i kroppen. Skulle vilja ta en promenad ner till sjön (ca 300 meter) men just nu känns även det för mycket.

• annieh897

36+0 idag och tillräckligt långt gången för att få föda på sjukhuset här i stan. Känns bra! Försöker packa bb-väskan men går sakta, orkar knappt resa mig ur soffan.

Svar på tråden Junibebisar 2016