Min gynekolog läkare sa igår då var jag i v.7+5 att missfallsrisken nu är 3% mot 30% i början av graviditeten. Har faktiskt aldrig hört något förr om 30%. Han sa att har man sett hjärtaktivitet och längden stämmer med antalet veckor, inga vaginala blödningar finns etc så är risken för missfall otroligt liten, 3% men det är klart jag kommer ju fortsätta nojja till och från med tanke på allt som hänt mig.
Jag frågade hur länge jag skulle fortsätta med Albyl minor och hann sa till v.12+0. Jag tar det för att förhindra blodproppar i moderkakan och pga alla mg och ma jaggenomgått, fy! Men jag känner nog att jag villfortsätta med dom. Är det farligt på något sätt att äta det? Tar en 1/4 dels tablett.
Illa mår jag också. Min sambo har lite konstiga matkombos förr sig gymkille så massa äckliga grejer, som havregrynsgröt med körsbärsstinkande EAA i gröten och det luktar inget vidare. Även fick broccoli ägg jag lider och han förstår inte för han påstår att det luktar ju inget och jag har aldrig gnällt förr. Spelaringen roll att jag förklarar att jag är inte som förr för då var jag inte gravid som nu. Trodde jag skulle spy. Nu ska han laga kyckling i helgen och jag vet inte var jag ska vägen. Jag kan ju inte äta nåt känns det som. Lever på melon just nu då det är kallt, lite räkor och grönsaker som gurka, paprika och isberg eller starka saker som fefferoni. Hoppas verkligen detta slutar snart