Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

Junibebisar 2016

annieh897 skrev 2015-10-11 11:17:52 följande:

Jag känner nästan ingenting idag... Vilket är skönt, men gör mig nervös! Mådde lite illa när jag vaknade tidigt imorse men somnade om, när jag vaknade ett par timmar senare var det borta. Har heller inte känt nån mensvärksliknande smärta idag, som jag känt varje senaste veckan.

Tycker jag läser överallt om tjejer som fått göra tidigt vul. Vilka får egentligen göra det? Är det om man haft blödningar?

Så många frågor snurrar i mitt huvud. Ska ringa BM imorgon och boka tid. Hoppas att jag kan få en ganska snart.

Det är väldigt olika vem som får göra vul beroende på var man bor. Hos oss får man komma om man är orolig.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    20110303 skrev 2015-10-11 12:17:06 följande:

Vågar inte heller tro på det. Därför läser ja mest i tråden....Försöker väl skydda mig själv, fick MF i v13 i juni. Känns ändå mkt bättre nu ändå, känslan är rätt nu från start.

Härligt att testerna ökar! Hoppas du blir lugnare nu:)

Försöker också skydda mig själv. MF i januari i v.10 och MA i v.13 i juli som upptäcktes på kub. Så man vågar ju inte tro förrän rul, känns det som. Men får jag bara veta att det i alla fall har börjat rätt, då känns det lite bättre.
  • Grus grus
    Rayanz skrev 2015-10-12 01:57:52 följande:

Jag plussade för 3 dagar sen, sjukt lycklig o hoppas hjärtligt att allt går bra!

Har BF 15 Juni :) är ny här så vettefan hur de funkar de här e lite som ett test inlägg för o se om nån svarar hihi

Gifte mig 1 Augusti hade mens en gång och sen så pratade vi om att börja försöka och tralalaaa på första försöker.. Så otroligt glada!

Grattis och välkommen till tråden!
  • Grus grus
    evaaki skrev 2015-10-12 12:13:33 följande:

Hej

Ny här, men inte ny som mamma

Har två barn sedan tidigare födda 2008 och 2011 samt en bonus son född 2010

Nu väntar jag och min sambo ett första gemensamt barn beräknat BF 21/6 så väääldigt nytt.

Någon annan som är i samma sits som jag? Ett första gemensamt barn men barn sedan tidigare?

Jag har ett barn född -06. Vi väntar nu vårt första gemensamma!
  • Grus grus

Är lite deppig ikväll. Fått veta idag att mina tsh-värden skjutit i höjden (har hypotyreos), och med två missfall i bagaget på grund av min diagnos och nu absurda värden, släcks hoppet om en positiv utgång ganska rejält. Vi får se vad som händer. Har fått rejäl ökad dos Levaxin.

• Grus grus
    Tudelu skrev 2015-10-13 08:40:36 följande:

Vaknade nyss. Brösten är inte alls ömma idag. Gick på toa och det är inte så det kommer nå bruna flytningar i toaletten ännu, men dom är kvar därinne och kommer lite på papperet.

Ska man låta naturen ha sin gång eller bör man ringa kvinnokliniken för en koll? Är bara i vecka 6 ju så tror inte dom bryr sig märlvärt..

Min väninna fick mf i vecka 12 och då sa dom bara i telefonen att hon skulle lägga sig på soffan och tycka lite synd om sig själv för dom kunde inget göra.

Inte säkert att de kan se något så tidigt som i v.6. Men för din egen sinnesfrids skull kan du ju alltid ringa och kolla.
  • Grus grus

Då mina sköldkörtelvärden inte är bra för tillfället, och jag vet vad de lett till två gånger tidigare, väljer jag att skydda mina känslor lite och kollar inte här så noga före vulet på torsdag nästa vecka 22/10. Det är ganska psykiskt jobbigt just nu.

• Grus grus
    Tudelu skrev 2015-10-14 12:02:11 följande:

Vad tidigt alla får inskrivning. Jag får inte inskrivning förren i vecka 12 !

Det är inte inskrivning de ska på. Det är hälsosamtalet.
  • Grus grus
    undrar80 skrev 2015-10-16 22:22:03 följande:

Hej!

Jag går in i v.6 på söndag (tror jag) väntar andra barnet som är beräknat till 18 juni :)

Min son är född 2006, så det blir en sladdis.

Jag har tack och lov inte mått illa än... känner mig bara yr emellanåt. Förra gången mådde jag så illa att jag vill spy, men det gick inte.

Men illamåendet kommer kanske snart :(  Läst att det är vanligt att det kommer runt v.7-8..

Väntar också andra barnet och min dotter är född 2006. Har din son sagt något om längtan efter syskon? Min dotter har alltid sagt att hon vill ha syskon, ända tills för ett år sedan då hon sa att det var mysigt att vara själv. Hennes bästa vän har två syskon och de tre barnen delar rum, så blir ganska högljutt när min dotter är där. Så nu hoppas jag att hon ändå kommer se detta som något positivt när vi berättar.
  • Grus grus
    undrar80 skrev 2015-10-16 23:28:06 följande:

Min son har 3 bonussyskon som han träffar varannan vecka. Han önskar sig en lillebror. . En "riktig". Så vi får se om det blir syster eller bror :)

Jag tror att din dotter kommer bli jätteglad över att få ett syskon ???? Hur gammal är du? Jag har precis fyllt 35 och bor i Västra Götaland.

Typ 2 veckor innan jag blev gravid med sonen som föddes 2006 så hade jag ett tidigt missfall i v. 6-7. Så man är lite orolig nu också såklart..

Jag bor sex mil söder om Jönköping. Jag är 34 år. Dottern har en lillasyster hos sin pappa som hon träffar vh.

Känner igen mig i din oro. Vi har haft två missfall i år så denna graviditet är tredje i år. Med dottern gick däremot hela graviditeten som på en räkmacka. Jag har flera gånger i år känt mig för gammal helt enkelt. Att det är därför vi inte lyckas. Men vi får se hur det går denna gången.
Svar på tråden Junibebisar 2016