• ntmas

Junibebisar 2016

primavolta skrev 2015-10-29 22:10:41 följande:
    Spinning, shit grymt ju!!

Ja skulle verkligen vilja men tror det är svårt här utan anledning och betala för ett känns onödigt. Ska ni göra kubtest?
    Vi ska diskutera allt det där med barnmorskan idag.
    Jag har inte så mycket symtom mer än att jag är trött, svullen om magen och ömma, spända bröst. Lite illamående efter maten men annars inget. Blir lite orolig..

Hur mår du? Kram
  • ntmas
    knutten skrev 2015-10-30 07:16:44 följande:

Tjejef, oroa er inte! Har 4 vänner och en syster som var gravida förra året! Ingen av dom hade minsta tillstymmelse till illamående och idag sitter dom alla med fina bebisar. Var glada att ni slipper det istället!

Jag oroade mig mycket precis i början.. Idag går vi in i vecka 8, har ömma bröst, lite molvärk men inte mycket mer. Jag tror jag har en liten pigg räka där inne, det får vi se på VUL om en vecka! Och skulle det inte vara så, så får vi försöka igen! Och då var det förmodligen menat.. Och jag kan inte påverka det överhuvudtaget! Njut av era graviditeter! Att oroa sig för morgondagen gör bara det tristare idag!

Hej!

Blev lugnare och gladare av att läsa ditt inlägg. Alla är vi ju olika. Vissa mår hur bra som helst, andra spyr hela dagarna.
    Tack! :)
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-30 08:06:12 följande:
    Oroa dig inte i onödan, det är helt normalt att inte känns så mkt..inget konstigt med det. Större delen av dagarna känner jag inte nåt alls det är mest på kvällen när jag ligger i soffan och kan känna efter. Illamåendet kommer mest om jag slarvat med att äta el dricka..
    Lycka till hos BM idag :) ska din sambo med?
    Nej, ska försöka att inte göra det! :)
    Tack så mycket, lite nervöst men det är nog normalt hihi. Ja det ska han! :)

Ha en bra dag!
  • ntmas

Någon mer än jag som vaknar flera gånger per natt nu när man är gravid?

Hur har ni gjort med tidigt ultraljud?

• ntmas
    Äppeljuicen skrev 2015-11-01 11:11:17 följande:
    JAG! Känns som om man bara vaknar för vaknandets skull när man inte måste kissa.
    Ja precis!
    Vilken vecka är du i?
  • ntmas
    Murvel82 skrev 2015-11-01 12:26:28 följande:
    Absolut!! Ett himla springande på toa, och jag som är van vid att kunna sova länge på morgnarna, vaknar nu istället sådär vid 5.30??.
    Samma här!!
  • ntmas
    Äppeljuicen skrev 2015-11-01 12:38:15 följande:
    Tror jag är i v.8. Förra grav vaknade jag mycket tidigare men inte lika mycket som denna. :')
    Wielkip skrev 2015-11-01 12:03:16 följande:

Kroppen ställer in sig på att ta hand om en bebis dygnet runt. De sista veckorna är ju hemska :'D minns att jag vaknade minst en gång i timman då. Men det är väl bra för man blir ju van tills dess att det är dags att amma varannan timme natten igenom.

Haha ja det är ju förståeligt. Jobbigt bara då jag inte känner mig helt utvilad inför jobbet eller så bara. :)
    Okej! :)
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-11-01 13:43:01 följande:

Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
    Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(

Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..

Åh vad tråkigt!! Ledsen för din skull!
    Tänker på dig! Kram
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-11-01 17:47:25 följande:

Tack allihopa!! Önskar er lycka till med era graviditeter och ta hand om era junibebisar <3

<3 <3
  • ntmas
    Ellaria skrev 2015-11-04 08:08:18 följande:
    Mår illa på kvällarna. Snuvig *konstant*. Trött. Orolig för MA. 26 dagar kvar till ultraljud. (8+2).
    You know nothing, Jon Snow
    Ja, det finns hela tiden en oro men försöker att slappna av. Är också trött men mår inte så mycket illa :)
  • ntmas
    Trisen skrev 2015-11-04 16:18:56 följande:

Hoppar gärna in här också!

Gick in i vecka 8 (7+0) idag, BF 21 juni :D

Första bebisen, och längtar så jag nästan spricker!

Har mått illa konstant senaste två veckorna, och vaknat flera nätter av magont, men nu börjar allt lugna sig igen.

Är också i vecka 8 (7+0) idag och BF 21 juni! :D
  • ntmas
    Trisen skrev 2015-11-04 21:51:25 följande:
    Vad roligt! :)

Hur har du mått hittills då?
    Rätt så bra faktiskt, blir lite orolig.
    Men trött! Jätte spända bröst och svullen mage.
    Hur mår du? :)
  • ntmas
    Kawinna skrev 2015-11-04 21:54:12 följande:
    Roligt att vi är några som har samma bf-datum :)
    Ja! :)
    Hur mår du?
  • ntmas
    Kawinna skrev 2015-11-05 12:00:27 följande:
    Jag mår okej men mår lätt illa hela tiden och börjat blivit väldigt trött! Sen känner jag mig nästan lite nedstämd men det kan vara för att jag känner mig väldigt stressad över mitt liv just nu.

Hur mår du själv? :)
    Jag mår bra, känner mig orolig att jag mår så pass bra..
  • ntmas
    Trisen skrev 2015-11-05 14:25:47 följande:
    Skönt att inte ha så mycket besvär!

Jag mår väldigt bra nu, något spända bröst än, och lite svullen på kvällen.

Innan mådde jag konstant illa i två veckor, vilket va mindre kul, men verkar ha släppt nu faktiskt :D
    Vad skönt!!
    Har du varit på MVC ännu? :)
  • ntmas
    Jennyyyyy skrev 2015-11-05 22:01:43 följande:

Nån mer som får kliande utslag?? Hormonerna som spökar antar jag...

Jag!!
  • ntmas
    Trisen skrev 2015-11-05 21:24:03 följande:
    Nae, ska dit på inskrivning 18/11, sen UL 15/12.

Du då? :D
    Spännande!
    Har varit där men ska på UL den 14/12
  • ntmas
    2013januari skrev 2015-11-08 18:51:29 följande:
    Låter som en bra ide. Dags för upprop... Hur mår alla? :)
    Är i v. 7+4 och nu har illamåendet kommit! Är dessutom sugen på korv med potatismos och lax med potatis konstant.. Som det kan bli ;)

Hur mår du?
  • ntmas
    2013januari skrev 2015-11-08 19:08:47 följande:
    Haha ja alla dessa konstiga saker man är så sugen på. Jag mår ok men fick ge upp det här med att gå till jobbet med illamåendet. Funkade förra veckan men i helgen började jag kräkas efter allt som äts så imorgon ska jag till vc och se om jag kan få något för det. Kan inte ha det så här liksom... Men annars bara bra, förväntansfull, nyfiken på vad som komma skall :) kräks du med?
    Åh vad tråkigt och jobbigt! Hoppas det löser sig!!

Ja, det är man men jag har ännu inte förstått att jag är gravid :)
    Nej inte ännu, hoppas jag inte gör det heller men det är väl en tidsfråga :)
Svar på tråden Junibebisar 2016