• SSK13

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-05 16:02:24 följande:

Varför inte göra något test även om ni inte tillhör någon riskgrupp? Jag anser det lite ansvarslöst faktiskt. Finns möjligheten så tycker jag man ska göra det för barnets bästa för tänk vilken chock om ni skulle få ett barn med kromosomavvikelse upplagt på bröstet!

Gör ni andra NIPT, KUB osv enbart för att undersöka Trisomi 21? Önskar jag kunde vara så cool också men som 40+ mamma tillhör man ju en risk så jag kommer inte våga förlita mig på strålande siffror på KUB som tar bort alla tvivel så det lutar mer och mer åt FVP med fullständig kromosomanalys och nervös väntan i stort sett hela långa tråkiga januari som är den tråkigaste längsta månaden på hela året även när man inte väntar påett svar på FVP.

Inheaven tack för du spådde men en pojke hade jag inte en intuativ känsla av utan sett framför mig en liten dotter. Men kön har ingen som helst betydelse för oss, vi önskar oss en liten välskapt friskt barn,

Du som 40 + mamma tillhör en annan riskkategori än de som är 15 år yngre än dig. Jag känner mig inte ett dugg ansvarslös som inte gör KUB när jag är 25 år, här erbjuds det inte ens om man inte är 35 år. 
  • SSK13
    Grus grus skrev 2015-11-08 17:55:44 följande:

Kikade in för att se om stämningen blivit bättre. Vänder och går igen. Verkar som att någon försöker sabotera tråden... Som jag sagt innan är du säkert väldigt trevlig och en toppenperson, men här lyckas du framställa dig själv ganska exakt tvärtom. Får se när jag kikar in nästa gång om det blivit bättre. Annars släpper jag den här tråden för gott. Riktigt tråkigt när det började så trevligt.

Eller så väljer vi att ignorera personen som sänker trevnaden? Jag saknar denna tråden!
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 17:39:48 följande:

Skrev tack för pepp, men har har man genomgått 9 mf så är det jäkligt svårt att känna hopp.

Det är verkligen jättesynd att du varit med om detta. Jag tycker verkligen det. 

Något annat som är synd är att du gång på gång gör miljön i forumen här mindre trevlig. Är du så pass nojig och osäker att du måste? Det sker ju gång på gång och i flera trådar. Flera användare har påpekat detta. 

Vi har aldrig hamnat i tjafs men jag ser att fler och fler hamnar i tjafs med dig och väljer att dra. Det är så tråkigt!
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 18:03:36 följande:

Ni slipper mig ni är fan för jävliga. Hoppas ni slipper genomgå 10 mf som jag

Lycka till med denna graviditeten!
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:17:49 följande:

[quote=75976870][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-08 18:50:17 följande:[/quote-nick]

Men vad är det för fel på dig? Vilken otroligt dålig attityd du har oavsett om folk peppar eller svarar på dina frågor!

[/

Att jag inte får behålla nåt barn så det känns toppenkul att få sviniga kommenatarer ex frpn dig vad man har för fel. Känns som du har nåt fel också för skulle jag vräka ur mig samma sak så är jag ju vidrig enligt er men du har tydligen rätt att vräka ur dig sånt dessutom när jag sitter med ett missfall.

Ta inte ut något i förskott! "Dessutom när jag sitter med ett missfall". Du vet ju inte! Alla är vi oroliga till tusen! Men vi behöver inte vara otrevliga för det!
  • SSK13

Jag mår bra! (som svar till uppropet).

Molvärk nu i helgen, har inte känt så mycket innan. Denna graviditeten skiljer sig mycket från min förra då jag hade ganska mycket symtom.

Bokade in ett tidigt UL om två veckor för att checka läget då jag känner att det blivit för mycket nojande från mig än vad jag tycker är okej. Förra gången nojade jag ingenting alls. Så himla olika.

• SSK13
    2013januari skrev 2015-11-08 19:44:28 följande:
    Jag är likadan denna gången. Tror det är för att man "vet" hur himla mkt det är som ska klaffa innan våra juveler är ute... Låter bra med tidigt ul för att lugna dig själv. Vecka då?
    Vecka 8+3 är jag i då. Känns värt några hundra när det finns ställen man kan boka in sig på. Har liksom inte några andra indikationer så på gyn akut har jag inget att göra.
  • SSK13
    tofslan skrev 2015-11-11 17:07:03 följande:

Jag fick veta idag, i vecka 9+3, att vi väntar tvillingar! Det har inte sjunkit in alls. Jag är glad men chockad. Jag fick visserligen höra på mitt tidiga VUL att det KANSKE var tvillingar (det var därför vi hade fått remiss till ultraljud idag), men jag hade uppenbarligen inte trott det, med tanke på hur chockad jag/vi blev...

Förresten gick det utmärkt att göra ultraljudet på magen nu! Vi diskuterade ju det för några sidor sen, men i v. 9+3 gick det alltså att se bra med vanligt ultraljud för mej.

Grattis! Häftigt :)
  • SSK13
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 11:12:01 följande:

Är du i v. 12 med BF 30/6?

Jag är i v.8 med BF 26/6. Ska göra vul på måndag v.9.(8+0), hoppas helgen går fort och att man förhoppningsvis får se en liten räka på skärmen. <3

Någon som brukar ta gravtest med jämna mellanrum? Trots att man plussat, bara för att se att det fortskrider?

Tror att graviditetstest kan ha motsatt effekt också. Jag tog cb digital och fick fel vecka enligt mig, blev jätteledsen och fick ångest. Men sen har de felmarginal och jag kan ha räknat fel. Vul på onsdag. Tror allt är bra!
  • SSK13

Fått flytningar och lite rosa/orange idag. Känns jobbigt. Har inte ont eller så och det är inget klart blod men det känns ändå väldigt jobbigt! Är i vecka 8.

• SSK13
    Jensan911 skrev 2015-11-14 16:41:36 följande:

Äntligen vecka 12!!

När började ni/har ni tänkt börja berätta?

Jag berättade redan i vecka 6, när jag precis fått veta!

Vi berättar tredje advent :) Om vi kan hålla oss! Ska på UL/VUL nu på onsdag så vi får se hur lilla pyret mår :)
  • SSK13
    knutten skrev 2015-11-16 18:11:17 följande:

Ibland blir man så orolig att allt inte är bra! Jag har ju inte så mycket symtom, knappt inte mått illa alls.. Och en vecka kvar till UL! Någon som gjort VUL/UL som känner igen sig, och att allt faktiskt va bra iaf?

Är i samma situation som dig. Vul på onsdag. Känner inga symtom alls, har inte gjort det heller. Men vissa mår ju oförskämt bra så borde väl vara glad, även om det är svårt :)
  • SSK13
    Hej.

Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.

Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.

Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.

Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. 

Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. 

Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?

Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.
  • SSK13
    EmManny skrev 2015-11-19 16:48:02 följande:
    Jag beklagar verkligen! Efter mitt första missfall blev jag skrapad och då rekommenderade de tre månaders väntan. Blev då gravid på första försöker efter det och fick missfall igen. Då väntade jag bara en månad tills vi försökte igen och blev gravid nr vi försökte. Sedan fick jag missfall igen när vi ville ha syskon denna gången och nu väntade vi ingenting utan blev gravid på första äl efter missfall. Känns för mig som att det går fortare att bli gravid när man väl blivit det en gång. Första gången tog det nog nästan ett år.

Kan vara skönt att vänta en mens om man behöver lite paus men annars är det nog bara att köra på... Kram och lycka till!!
    Läste någonstans att kroppen på något sätt är mer beredd på att bli gravid när man nyss varit det. Hoppas det stämmer! Lycka till!
  • SSK13
    EmManny skrev 2015-11-19 16:48:02 följande:
    Jag beklagar verkligen! Efter mitt första missfall blev jag skrapad och då rekommenderade de tre månaders väntan. Blev då gravid på första försöker efter det och fick missfall igen. Då väntade jag bara en månad tills vi försökte igen och blev gravid nr vi försökte. Sedan fick jag missfall igen när vi ville ha syskon denna gången och nu väntade vi ingenting utan blev gravid på första äl efter missfall. Känns för mig som att det går fortare att bli gravid när man väl blivit det en gång. Första gången tog det nog nästan ett år.

Kan vara skönt att vänta en mens om man behöver lite paus men annars är det nog bara att köra på... Kram och lycka till!!
    Läste någonstans att kroppen på något sätt är mer beredd på att bli gravid när man nyss varit det. Hoppas det stämmer! Lycka till!
Svar på tråden Junibebisar 2016