• HeIena

Junibebisar 2016

3e dagen utan lergigan comp för mig, så himla skönt att illamåendet börjar ge med sig. är i v12 nu. 11 +1. 

Jag vågar dock inte riktigt slappna av ännu eftersom under min förra graviditet så fick vi missfall i v7 med började inte blöda förens v10.. 

Man är ju lite nojig. 

• HeIena
    2013januari skrev 2015-11-20 07:29:26 följande:
    Åh vad skönt att du kan va utan dom. Jag är på min andra vecka med dom, tycker att zombiekänslan är lite bättre. Blev du oxkså helt klubbad?

Hehe zombiekänslan :P 

Jag va helt klubbad utan dom, så jag blev faktiskt mycket piggare utav dom. 

Blev faktiskt mer trött och hängig av postafen när jag provade dom innan lergigan. 

• HeIena

Det känns som att väldigt många av er får tidiga UL, har ni bett om det eller har barnmorskan bara bokat upp er på ett? 

Min barnmorska sa ingenting om tidigt UL och jag har haft ett missfall sedan förut. Skulle vara helt otroligt att få se om det lilla hjärtat slår. <3 

Går in i v13 imorgon. 

• HeIena

Hur ser ni på sushi?

Jag älskar sushi och känner mig så sugen på det. Visst kan man göra egen såklart, men orken finns inte där just nu.

Hur tänker ni?

• HeIena
    En del av oss skrev 2015-11-27 15:30:15 följande:

[quote=76052473][quote-nick]HeIena skrev 2015-11-27 15:26:01 följande:[/quote-nick]

Hur ser ni på sushi?

Jag älskar sushi och känner mig så sugen på det. Visst kan man göra egen såklart, men orken finns inte där just nu.

Hur tänker ni?

[/

Sushi får man äta om den är nygjord. Äter sushi flera gånger i veckan.

Jo det vet jag, men hur kan man vara säker på att fisken är färsk även på restaurang?

Kanske bara jag som är feg :p
  • HeIena
    tiinytoes skrev 2015-12-02 21:18:58 följande:

Jag har använt Cearblues doppler ikväll. Provat innan utan att lyckas hitta hjärtljud. Men idag har jag känt en pirrande kittlande känsla hela dan, långt ner till höger. Körde med dopplern på detta ställe och fick då direkt höra starka tydliga små hjärtslag :) så mysigt!

Ang att använda doppler eller inte är väl upp till var och en. Jag är inte ett dugg orolig :) enligt clearblues instruktioner ska man använda dopplern max 10 min/dag. Använd er den kanske 5 min i veckan.

vilken vecka är du i? 
  • HeIena

Finns det fler än jag som varit sjuk nästan hela graviditeten? 

Mitt immunförsvar har verkligen störtdykt.

Är i v18 nu och innan v14 så var jag illamående och dålig och de senaste 4 veckorna så har jag varit rejält sjuk med feber och hosta. Har just nu bronkit. :( Ska till läkaren strax så ska dom försöka hjälpa mig, men antibiotika ger dom helst inte till gravida så vi får väl se hur det blir. 

Grattis till er som är pigga och krya =) 

• HeIena
    Mrs.Lynch skrev 2016-01-03 01:46:13 följande:

Är i vecka 17,snart dags för ultraljud! Någon mer som längtar?

Längtar ihjäl oss, vi har bara 8 dagar kvar till vårt ultraljud <3 

Men är samtidigt sååå nervös.. Tungan ute

Är i v.18 

• HeIena

Jag och sambon låg i sängen igårkväll och diskuterade namn. Tjejnamn är så mycket enklare än pojknamn! 

Vi har ett pojknamn vi gillar men känner att vi vill ha fler utfall det lilla knytet (om det blir en pojk) inte passar i det namnet vi valt. 

Vad har ni för pojknamn på er lista? 

vi gillar lite svenska, gammeldagsnamn. 

• HeIena

Vi hade RUL idag. Allt såg bra ut =)

Vilken underbar känsla! Och vilken upplevelse att få se sin lilla bebis i magen Hjärta

Mycket släppte från mina axlar, oro, rädsla. Nu vet vi att det är någon där inne som mår hur bra som helst =)

vi blev framflyttad 1 dag. Så vi hade räknat ganska bra. 

Nytt datum BF 7/6. =)

• HeIena

Flera som har stökigt med sammandragningar? 

Jag har blivit sjukskriven på 50% eftersom när jag jobbar heldag så släpper inte sammandragningarna när jag vilar. 

Ibland så håller dom i sig under hela natten. Inge roligt. 

Annars mår vi toppen, lillan och jag. =)

Är det inte helt otroligt att vi ska ha barn! <3 

Att hon är som en liten boxare i magen gör det hela myset lättare att förstå ;) 

• HeIena
    MrsLovisa skrev 2016-02-11 18:52:14 följande:
    Hur långt gången är du? Jag är i v22 och har redan börjat få sammandragningar... de håller inte i länge men är jobbigt, speciellt som imorse när jag skulle till jobbet men efter varannat steg jag tog så kom det fick flexa 30min pga det hahaha!!

Jag är i v 24. Det började för mig i v.21 typ. 

Min syster va lika dan. Hon hade så mycket att hon fick ligga ner från typ v 24 och hela vägen fram till förlossning. 

Det är inge roligt eftersom man inte kan göra så mycket. 

Men se till att vila när det spänner, min BM sa att jag verkligen inte fick  gå runt med mycket sammandragningar. Dom måste släppa när du vilar. Annars är risken att du öppnar dig redan nu. :/ 

Jag hade en kompis som började öppna sig i v16, helt galet. 

• HeIena

Jag kan vara ståendes i ungefär 20 min innan mina sammandragningar kommer. Jag har varit såhär nu i ca 6 veckor. Inte roligt.

Läkarna tror att det är en urinvägsinfektion som ligger och gror men dom får inte bukt på den. Väntar på resultat från odling av urinprov som jag gjorde tidigare i veckan. Har ni stökigt med sammandragningar, åk och kolla upp er! Urinvägsinfektion kan leda till njurbäckeninflammation och kan reta livmodertappen ordentligt.

• HeIena
    Tiana skrev 2016-03-27 22:32:15 följande:

Har lämnat urinprov i flera omgångar som inte visar något. Får nog göra det på onsdag igen skulle jag tro. Bara att vänta och se.

Åhå okej. Ja för mig så har det visat på urinproven jag skickat in att jag har vita blodkroppar i urinen. Jag har fått äta penicillin i två omgångar men det lättar inte iaf.

Vi ska nog ringa förlossningen imorgon och be om hjälp.

Jag har legat hela dagen och nu reste jag på mig i 5 min för att plocka in disk i diskmaskinen och jag höll inte på att ta mig därifrån eftersom hela jag vek mig pga trycket i magen.

Hoppas det löser sig för dig!
  • HeIena
    mopstops skrev 2016-03-28 08:07:18 följande:

Jag har också mycket sammandragningar. Hade inte alls med sonen men nu räcker det nästan med att jag ställer mig upp så är magen stenhård. Men vad ska en göra liksom?

Ja usch samma här. Så tråkigt. Huvudsaken inte tappen blir påverkad så är det ju lugnt. Förutom att man inte kan göra någonting alls om dagarna då..
  • HeIena

Vi kommer ha vagga med babynestet i bredvid sängen.

Pappan är jätteorolig för att rulla på bebisen under natten om vi skulle ha henne i sängen.

• HeIena

Tack för den här tiden och den här tråden. Vår lilla Freja kom i torsdagsmorsse och nu ligger hon och snuttar på mitt bröst och ser så nöjd ut. <3

vilken kärlek man kan känna direkt till denna lilla varelse. ???? All lycka till, till er som väntar.

• HeIena
    vindruvan skrev 2016-05-01 06:19:18 följande:

Grattis!

Vilken v föddes hon i?

Hon föddes V34+1. Hon hade lite bråttom ut till världen. :)

Mitt vatten gick v33+0 så vi fick ligga inne på förlossningen i en vecka för att hålla henne kvar i magen.

Hon mår jättebra och är en stark liten tjej. :)

<3
Svar på tråden Junibebisar 2016