Inlägg från: caroline1986 |Visa alla inlägg
  • caroline1986

Junibebisar 2016

Idag går jag in i vecka 14 13+0 känns skönt! Till er som är oroliga att era symtom försvunnit det gjorde mina helt i v 10 och har inte haft några sen dess va med orolig men på ul va det en frisk o glad bebis så oroa er inte det är helt normalt att det blir så försök o njuta av o må som vanligt! Jag saknar INTE tröttheten o illamåendet

• caroline1986
    undrar80 skrev 2015-11-26 17:43:00 följande:

Ok, tack!

När jag var där så sa jag att jag var spruträdd osv osv.. hon sa: men det här provet ska tas från fingret..

Så jag hoppas att jag kan få ta från fingret nästa gång också men att hon bara tar lite mer då..

Tog med från armen ett rör till kub
  • caroline1986

Hej på er! Har fyllt i papper med chefen idag inför o söka graviditetspenning då jag jobbar som Målare och har tungt o fysiskt jobb! Skulle fylla i min årsinkomst där o kom o tänka på föräldrapenningen! Hur mkt har ni tänkt ta varje vecka o vad tjänar ni i månaden? Jag ska börja med 3-4 dagar i veckan se hur det funkar har ca 32.000

• caroline1986

Tänkte skicka in om havandeskapspenning i januari så man vet att det är inne.

Föräldrapenningen ät en bra bit bort men bara kom o tänka på det! Går in i v 15 imorgon

frucgsvensson skrev 2015-12-01 20:49:06 följande:

Men oj, ska man göra sånt redan? Vilken vecka är du i? Du kan ju inte vara mer än vecka 15-16 eller, om du ska ha i juni?

Har inte tänkt ett dugg på föräldrapenningen.

Däremot kommer jag också söka havandeskapspenning då jag jobbar inom vården med tunga lyft och mycket spring osv.

• caroline1986

Förlåt men inget ont menat nu men hade ni ett bra förhållande innan ni skaffade barn? Förstår inte riktigt de som skaffar barn när förhållandent inte är bra

En del av oss skrev 2015-12-07 06:26:12 följande:

Jag skriver på en platta så qoute försvinner går inte att göra något åt det tyvärr.

Tog tillbaks sambon igår kväll men känner fortfarande att jag inte orkar ha någon relation med någon och allra minst med honom, han går mig på nerverna och jag vet inte varför. Känns som jag håller på och bryter ihop och bli deprimerad pga att jag inte får sova och ensambo som fan inte tar in nåt i skallen, han tror det men inte känslomässigt. Nästan säker på att han har någon neuropsykiatrisk diagnos. Han gör allt i sista stund planering förberedelse finns inte i hans värld och jag är kontrollfreak nr 1. Hantycker detta med föräldraskap det löser sig det kanman inte läsa planera prata om det är go with the flow han pratar aldrig om bebis. Känns som han allvarligt bara satte på mig oskyddat gjort sin grej som gjort mig gravid och nu inte behöver göra något mer. Vet inte vad ska göra, känns inte rätt att barnet ska växa upp vare sig utan pappa eller i en relation där det bara bråkas. Vi sover inte ens ihop, svarar inte på mina frågor, begriper inte frågansom jag ställer till honom som varför ska vi hålla ihop när jag bara känner att det inte kommer bli bra mellan oss, det känns som du är en oansvarig tonåring som jag ska försörja. Du lever som det passar dig och inser inte att vi har fan ett barn om ett halvår. Ska jag uppfostra det själv och du vara storebror eller pappa. Jag tror intehan kommer ta något ansvar alls, jag kommer få ta rubbet och jag vet inte hur jag ska klara av det när jag inte får sova mer än 30-60 ytlig sömn per natt. Jag håller på och bryter ihop.

• caroline1986

Här är en som inte kan ha sina byxor längre o börjar bli svårt o hålla det hemligt nu för ffamilj o vänner men på julafton ska våra föräldrar få sin julklapp :)
  • caroline1986
    vindruvan skrev 2016-01-14 19:04:41 följande:

Nu tittar jag iofs från mobilen men ser man inte bara bebisen från sidan här? Tänkte att det var svårt att gissa kön då.

Stämmer helt :) vissa kollar huvudform o känsla typ bara
  • caroline1986
    Tiana skrev 2016-02-04 18:04:45 följande:

M

Hittade inte? Är gruppen hemlig så går det inte att söka efter den.

Den är inte hemlig men skriv till mig på pm så lägger jag till sök på Caroline Hellerfelt
  • caroline1986
    vindruvan skrev 2016-02-04 18:04:23 följande:

Då jag flyttades till juli så är nog tyvärr inte junigruppen aktuell för mig.

Du får jätte gärna va med iallafall vem vet den kanske kommer i juni ändå :)
  • caroline1986
    Inheaven skrev 2016-02-05 07:50:49 följande:

Får man vara med i båda tro?

Absolut!! Hittar du inte gruppen så skicka pm :)
  • caroline1986

I den andra tråden är vi 76 st! Jag hoppas att vi kan bli många i den nya med! Är toppen med en grupp där man kan fråga om allt, prata barnkläder, namn, oroligheter och frågor om försäkringskassan m.m gå med i gruppen nu

juni mammor 2016

• caroline1986
    Ajvar skrev 2016-02-05 13:47:14 följande:

Hittar bara "juni mamas 2016" med 200+ medlemmar. Är det den?

Syns det i mitt flöde att jag går med i grupper tro? Har inte riktigt tänkt att gå live med nyheten på sociala medier nämligen..

Nej är inte den skicka ett pm på fb så lägger jag till dig! Heter Caroline Hellerfelt

Har gjort gruppen hemlig så syns Ej att du går med
  • caroline1986

Ni har väl inte missat fb gruppen för oas som väntar bebis i juni! Sök på mitt namn på fb så lägger jag tiller. Heter Caroline Hellerfelt

Svar på tråden Junibebisar 2016