• tofslan

Junibebisar 2016

Vecka 8+3 och jag har de senaste dagarna börjat må sååå illa. Ingen spya ännu och jag hoppas att jag slipper det även framöver. Men känns ganska knepigt sitta på jobbet nu och försöka dölja hur pyton jag mår... Småäter mest hela tiden men tycker inte att det hjälper nåt vidare längre...

• tofslan

Vecka 8+4. Illamåendet håller i sig.

Jag vågade mej precis på att beställa ett par gravidbyxor, det ska bli skönt. Framför allt framåt eftermiddagarna svullnar min mage mycket. De vanliga tajta jeansen fick jag lägga undan redan för ett par veckor sen, nu kör jag med ett par som har varit stora innan...

Jag ser så mycket fram emot vecka 12 när jag vågar berätta för kollegor och så, och därför inte behöver "gömma" lilla bulan och dölja att jag aldrig dricker upp kaffet... Ska bli skönt att slippa dölja illamående och sånt och kunna vara ärlig med hur jag mår...

• tofslan

Hur tänker ni andra kring att berätta för kollegor? Jag är rätt privat av mig på jobbet, samt har gått igenom missfall förr, så jag skulle egentligen helst vänta till efter RUL men så länge kommer jag aldrig kunna dölja magen ändå..

• tofslan

Jag hänger kvar här men tycker den hårda tonen mot varandra är trist... Försöker bortse från såna inlägg bara.

Mår bättre ikväll än på länge! Troligen pga varit på en after work där det fanns nötter chips mm. Jag har alltså ätit näst intill oavbrutet hela kvällen, det verkar vara sättet att hålla illamåendet borta... Bra för viktuppgången!

• tofslan

Hehe. Ja jag känner igen det där. Äter man för mkt på en gång så blir det ju uppsvälld mage och illamående... Har hamnat där förra ggr. Ständigt småätande verkar funka för mej så länge det inte blir för stor mängd mat. Men gränsen är fin som du säger.

Nån skrev tidigare att tiden går i normal takt igen. Precis så känner jag! Första två veckorna efter plusset kändes som typ ett år. Nu i vecka 9 går tiden iaf mer som vanligt igen. Bra det.

• tofslan

Äppeljuicen - låter jobbigt. Jag är precis tvärtom, mat är aldrig så gott som när jag är gravid. Allt smakar fantastiskt. Så gick jag upp över 20kg förra gången också... Så att vara nånstans emellan oss smakmässigt som gravid vore nog bäst helt enkelt.

• tofslan

Hej alla gravida!

Hoppas ni mår bra. Jag har just satt på mej första mammabyxorna för denna graviditet, sååå skönt! (Jag är i vecka 10 och rejält svullen framför allt framåt eftermiddag/kväll.) kan tipsa om mammabyxorna från Lindex mom! De jag köpte var super, snygga och jättesköna plus att det är resår och knapp på insidan så man kan justera storleken när magen växer.

Svar på tråden Junibebisar 2016