• Sookie85

Junibebisar 2016

Bf +6 idag och livet känns surt,.. Bebis sparkar som en tok men inget mer händer!

Börjar bli orolig att det är farligt att gå över tiden för länge fast min bm säger att bebis har det bra i magen... Någon mer som gått långt över bf?

• Sookie85

Skönt att höra att jag inte än ensam :) hoppas era små tittar ut snart.

Ja, varje dag är det någon som ringer/skickar sms och frågar hur det går... Sen tycker jag det ploppar ut ungar över allt när jag kollar Facebook!

• Sookie85

Plärtan: håller helt med dig! Bf+7 för mig idag och magen är så stor och hård men inget händer... Dagarna känns som månader. Ska till bm imorgon och grina lite, får se vad hon kan göra...

• Sookie85

Ett tips är att skippa filmen när du ska räkna rörelser, min bm sa att man lätt kan missa rörelser då för att man är inne i filmen...

Har fått tid för kontroll och hinnsvepning på måndag, om inte knodden tittar ut. Bf+8 idag

• Sookie85

Tack för alla svar, får hoppas jag slipper hinnsvepningen och att bebis kommer innan måndag :)

Grattis Tiana!

• Sookie85
    annieh897 skrev 2016-06-16 10:39:34 följande:

Vecka 42 (41+0) idag. Hej och hå.... Måste få tag på min bm, har ingen mer tid inbokad så vet inte hur jag ska göra om det fortfarande inte hänt nåt om en vecka. Som det känns nu verkar det troligast att de får tvinga ut ungen ;)

I vecka 41+3 ska man ju få en tid på spec.mvc för kontroll av fostervatten, moderkakan och vikt på bebis. Jag ska dit på måndag (är i v 41+1) och då hoppas jag även få en tid för igångsättning... Vill ha min bebis nu :)
  • Sookie85

Grattis Odie :)

Bf+10 idag och i helgen blir det shopping för jag blir knäpp av att bara vara hemma... Håller oss i närheten av förlossningen iaf :)

• Sookie85

Min bebis rör sig också så mycket att det ilar nere vid musen, kan den inte bara sparka sig ut?!

• Sookie85

Det låter som det är på G för dig iaf, du skulle på koll imorgon va?

Här händer ingenting, bf+12 idag och imorgon ska vi äntligen på koll och få tid för igångsättning!

• Sookie85
    Liten2016 skrev 2016-06-19 12:27:19 följande:

Har du några tips för att klara av att gå över så många dagar? Vad har du gjort för att inte bli helt tokig? Är på bf+4 och känner att jag inte klarar av att vänta mer. Jag kan inte föreställa mig över en vecka till av denna oändliga väntan.

Det är superjobbigt och dessa två veckor har varit de längsta på hela graviditeten.

Har läst mkt och fått besök av vänner. Igår åkte jag och sambon och shoppade i en annan stad så jag fick göra ngt.

Försök att ha ngt att göra, baka gofika till alla besök, gör stora grytor med mat och frys in eller bara passa på att vila.

Det värsta är när alla frågar hur det går varje dag, så förra veckan skickade jag ut ett mess till alla nyfikna vänner och skrev hur det gick och att JAG hör av mig när ngt händer...

Hoppas din bebis kommer snart :) och min med :)
  • Sookie85
    Liten2016 skrev 2016-06-19 13:31:27 följande:

Jag blir verkligen tokig på alla som hör av sig och frågar om bebisen kommit. Jag vill bara skrika att jag berättar när det händer något. Deras omtanke är bara jobbig, och inte något som hjälper mig överhuvudtaget.

Jag förstår verkligen vad du menar med att dessa dagarna är längre än alla andra under graviditeten. Att bara vänta är så jobbigt, både fysiskt och psykiskt.

Jag skulle ju kunna laga lite mat och baka en kaka. Bra idé. :)

Jag hoppas verkligen att våra bebisar kommer snart. Du som väntat så länge dessutom. Jag är med i en facebook-grupp med några i Gbg som väntar barn i sommar, och 5 st har redan fått sina bebisar, och några av dem ganska så tidigt. Jag är den enda som faktiskt gått till BF. Så det är ingen som är i samma situation. För de som är kvar väntar ju fortfarande på BF.

Är ditt användarnamn från True Blood eller något annat?

Ja det stämmer, från true blood :)
    annieh897 skrev 2016-06-19 14:02:07 följande:

Bf+11 idag. Fortfarande noll känningar. Hade inte varit så plågsamt att gå över tiden om jag hade kunnat göra lite mer på dagarna men är för trött och har ont. Igår var vi iaf iväg hos vänner en sväng. När vi kom hem därifrån hade jag så ont i fogarna att min sambo fick hämta min skrivbordsstol och köra mig till soffan på den. Ska på bedömning på torsdag. Min gissning är att det inte blir igångsättning förrän efter midsommarhelgen. Så minst en vecka till...

Hoppas du blir igångsatt innan midsommar. Jag kommer få panik om de inte sätter igång mig senast på onsdag. Min bm sa att jag bara kommer få gå över 4 dgr men sen kan de vara fullt på förlossningen :(

Segt att du har ont, här klättrar jag mest på väggarna, jag har ju varit hemma sen 15 dec så nu börjar jag bli lite uttråkad och vill gärna ha min bebis :)
  • Sookie85
    rpl skrev 2016-06-20 08:26:44 följande:

Grattis till alla bebisar som kommit.

7 minutera förlossning tycker jag låter lagom.

Åkte in till förlossningen igår när värkarna blev för starka. Visade sig då att det bara var pinvärkar jag haft i 2 dygn och ingen bebis på g. Tappen 1 cm och öppen 1 cm. Fick bricanyl och panicod och sen hem och sova. Det var underbart när värkarna försvann men väldigt psykiskt knäckande att gå med meningslösa smärtsamma värkar i 2 dygn.

Nu är vi inne igen för ev. igångsättning så får vi se om kroppen svara bättre på det.

Hur går det för er andra som gått över? Skönt ändå att läsa att det finns några mer här som får vänta extra för jag tycker precis som ni säger att alla tycks få långt innan.

Lycka till!

Ska in idag för koll och få veta när det blir igångsättning, väskorna är med i bilen utifall de kör idag, är sååååå nervös! Håll tummarna att jag slipper åka hem igen utan bebis!

Och grattis till alla nys bebisar i gruppen :)
  • Sookie85

Hemma igen efter kontroll på spec. Mvc. Är öppen 1 1/2 cm och sköterskan gjorde en hinnsvepning. Allt såg bra ut med bebis och hon kunde känns bebisens huvud med sina fingrar när hon var där inne... Så den är långt ner :)

Ska tillbaka på ons då har jag gått 42 veckor och då kan de sätta igång mig. Åker inte hem då utan en unge!

• Sookie85
    annanaa skrev 2016-06-21 16:29:44 följande:

Har legat på förlossningen sen 13.00 & ännu har inget hänt, tappen är ca 2cm och öppen ca 3,5cm. Barnmorskorna springer in lite då&då och undrar hur det går då jag tydligen har ganska kraftiga regelbundna värkar enligt ctg men jag känner absolut ingenting. Tänk om bebisen bara trillar ut ;)

Väntar på läkaren för snart blir det igångsättning. Troligtvis "staven/snöret" så att de kan avbryta ifall det blir för intensivt.

Vad är staven/snöret? Nyfiken då jag kommer bli igångsatt imorgon :) (hoppas vi!!!)
  • Sookie85

Hej tjejer! Nu ligger jag antenatal avd, bredvid förlossningen. Vi har fått ett eget rum och jag har fått en ballongkateter i mig (sjukt obehagligt). Denna gör att jag blir helt mogen för att sen kunna öppna mig.

Vi kommer inte åka härifrån utan bebis men det kan ta ett tag, har mkt sammandragningar så det är på G iaf :) sååååå nervös!

Svar på tråden Junibebisar 2016