Junibebisar 2016
Täta förvärkar efter damsugning men ingen mensvärk och jag har 2 dagar kvar till bf :( ingen mer som har täta förvärkar?

Täta förvärkar efter damsugning men ingen mensvärk och jag har 2 dagar kvar till bf :( ingen mer som har täta förvärkar?
[quote=76700092][quote-nick]Blomman1985 skrev 2016-06-10 08:52:27 följande:[/quote-nick]10 dagar till bf. Väntan börjar bli oändlig. Igår hade jag sammandragningar i princip konstant, magen var stenhård. På kvällen var den öm, antagligen för att den fått jobba hela dagen. Kunde inte ens sitta utan det enda som hjälpte var att ligga ner med värmekudde. Har ni liknande? Tycker det är konstigt att det inte är sammandragningar som kommer och går utan att det sitter i konstant. Jag trodde så klart att något var på G men idag vaknade jag och kände mig inte ens gravid. [/
Jag hade så igår från kl 18 efter att ha dammsugit och hängt tvätt
Magen slappnade aldrig av
Otroligt oskönt och störigt när det inte leder ngn stans
Då vi har särkulle barn så kommer barnet få mitt efternamn till en början så den heter samma som mina barn, om vi gifter oss lägger vi till pappans efternamn så både jag och bebis kommer ja dubbelefternamn (alltså mellannamn och efternamn)
BF -11 så less på detta
Fått sprutor två ggr under denna grav för stt hindra tidig förlossning och nu när bebis är färdigbakat så har jag knappt några förvärkar alls....
[quote=76714794][quote-nick]Liinaa91 skrev 2016-06-15 21:30:46 följande:[/quote-nick]Grattis på er!! Är så himla avundsjuk. 38+0 imorgon, ska prova på mirakel drycken och se vad dom händer.[/
Vad är det för mirakeldryck? *nyfiken*
Själv ligger jag i soffan och mår illa! Bebis bökar som sjutton och det sticker till i fiffi men inget annat händer
Känt mig konstig hela dagen, rastlös, illamående och inte kunna sova middag vilket jag alltid gör.
För en timme sen blev min mage som en kanonkula och mitt illamående ökade extremt. Fick springa tre ggr och göra nr två samtidigt som mage och rygg gjorde galet ont. Sen kräktes jag som en gris, och nu så är min mage inte hård längre. Lite molande mensvärk.
Jag fattar inte vad som händer......
Efter Kräket avstannade allt
Jag är så less, får var och varannan dag kraftiga värkar nån timme sen slut.
Igår var de så extremt smärtsamma så jag vandrade runt här och skrek av smärta
Men nej resten av natten och nu så har jag bara molande mensvärk ;-(
Detta är min tredje graviditet. Har aldrig sett en slempropp varken tidigare eller nu. Så det är ju inte ens säkert att ni se är den. Min slempropp var borta redan i v 36 med första barnet och hon kom v 39 så den kan gå långt innan förlossning
Precis varit hos läkare och gjort en hinnsvepning
Hon sa att min livmodertapp var helt mogen och att hon fick till en rejält hinnsvepning så håll tummarna. Inser när jag googlar att det verkligen är 50/50 att det fungerar men om det fungerar så verkar det göra det inom 48 h.
Läkaren sa oxå att om inte annat så mjukar hinnsvepning upp limvodertappen ännu mer samt kan göra att man öppnar sig lite.
Om inget händer så har jag fått tid för igångsättning på onsdag om BB inte är överfullt ....
[quote=76732219][quote-nick]MissIrene skrev 2016-06-22 12:27:08 följande:[/quote-nick]Hej alla, jag har inte skrivit tidigare men följt er ett tag! Stort grattis till alla som fått bebisar! Och jag hoppas vi som fortfarande väntar får träffa våra små snart :). Jag är på bf+3 idag. Frågade min bm förra veckan om hinnsvepning och hon sa att dem gör inte det på hälsocentralen, utan isf måste jag fråga på förlossningen. Tror ni man kan ringa förlossningen och fråga om det? Eller prioriterar dem inte sånt där? Jag har än så länge inga känningar och ingen slempropp som gått
Jag ringde förlossningen igår och bad om hinnsvepning och de sa nej det gör de bara vid nödfall och om doktor sagt så
Men idag så hade jag tid med en läkare som jobbar på fl och hon gjorde en direkt
Tog en Alvedon brus 500 mg för 45 min sen och tänkte försöka vila men den hjälper ingenting. Kan jag ta en till? Står ju 1-2 på förpackningen men nojar ändå.
Jävla Alvedon. Hjälpte ju ingenting! Kom in till Danderyd 17,05. Var öppen 8 cm. 17,54 föddes en mörkhårig liten lillasyster! Jobbigt att jag har kallat den för ett pojknamn i 9 månader :D
Hon parkerade sig vid min tutte och där har hon legat snart 2h :) :) :)
Usch den där hinnsvepningen verkar inte ha gjort ngn nytta
Gått 26 h nu och det enda jag haft är lite förvärkar igår kväll och mensvärk imorse som har avtagit ;-(
Trodde det skulle fungera .....
22.55 i lördags kväll på BF dagen kom äntligen vår dotter
Och det gick undan i min värld som haft två väldigt långa förlossningar tidigare
Vattnet gick 19.45 inga värkar innan. Ringde lugnt våra barnvakter åt barnen, packade väskor. 30 min senare hämtades barnen då hade jag haft en värk utan direkt smärta. Ringde BB i Södertälje, fullt, de skulle kolla med Nyköping så de ringde tillbaka en kvart senare. Hann ha två värkar då med 12 min mellan och inte så ont. 20.30 ringde BB upp bad oss åka till Nyköping
Under de 50 min som det tog dörr till dörr han värkarna etablera extremt i styrka och ned till 3 min mellan värkarna
Hann sen vara på BB i 1,5 h innan hon var ute......
Vi har inget namn än
Så svårt, vi var helt överens innan men nu vet vi inte....
[quote=76745742][quote-nick]annieh897 skrev 2016-06-27 23:00:48 följande:[/quote-nick]Det gör så jädra ont första ca 30 sekunderna när jag ammar! Fattat som att det är utdrivningsreflexen. Flämtar av smärta varje gång. Inte så skönt att amma sen heller, det liksom sticker i bröstvårtorna. Undrar om det kommer gå över snart, känner nån igen sig?[
Googlade just det samma
Gör sjukligt ont sticker i hela kroppen
Vet att jag hade så med sonen iaf en månad ???? Usch hoppas jag står ut