• ostpaj

Junibebisar 2016

Bibi84 skrev 2016-05-11 11:20:36 följande:

Nä hurrni. Idag måste vara en tömningsdag. Varit på toa 4 gånger på ca 1,5 timma. Det är helt sjukt. Känns som om man har lätt mensvärk hela tiden. Men absolut inte sd eller förvärkar. Känns mer som om mensen är på g.

Ska till bm nu kl 12:30. Får se vad hon säger.

Sådär var det för mig igår och hann nästan bli nervös! Från förstoppad i 7 månader blev det raka motsatsen. Finns det inget mellanting, liksom?! Är v. 35. Tur gick det över. Nu är jag bara tjock igen och den kan få ligga kvar ett par, tre veckor till :)
  • ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-11 12:23:47 följande:

Ja det är verkligen nedräkning nu! Hoppas slippa gå över. Vi vet inte kön heller, så kul få se vem som lurar där inne.

Har inte heller kollat kön. Så sjuuukt nyfiken! Övertygad om att det är en pojke :) 41 dagar kvar till midsommarafton nu. Har en dotter som är 3. Då var man bara gravid och hade inget att jämföra med.

Men nu har jag nästan börjat fundera lite, vad har jag gett mig in på?! Ska jag ha en helt ny bebis om fyra veckor?! Känns liksom overkligt.
  • ostpaj
    annieh897 skrev 2016-05-11 19:50:35 följande:
    Har ni redan bestämt namn eller väntar ni till barnet är fött? Vi har sagt hela tiden att vi ska vänta till hon är här. Vi diskuterar namn fram och tillbaka men har egentligen inte kommit någonstans på flera månader.

Pojknamnet är klart och det är vad jag har kallat bebisen sen jag plussade eftersom jag är övertygad om att det är en pojke. Har ca 10 olika flicknamn men hittar ngt fel på allihopa och kan verkligen inte bestämma mig för ett tjejnamn!
  • ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-11 20:12:43 följande:
    Hoppar oxå in här :) har bf 17/6 (andra barnet) känns skumt att det inte alls e långt kvar nu innan jag får träffa bebisen

Eller hur.. Börjar sjunka in lite sakta. Kanske på tiden :p Hur gammal är din äldsta?
  • ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-11 20:19:21 följande:
    Han är 3 år. Ja vissa dagar får jag lite panik att börja om med vaknätter o denna gången e jag nervös för förlossningen fastän förlossningen med sonen gick bra. E det ditt första barn?

Nej, har också en treåring. Fantastisk, glad och enkel tjej. Så nästa måste ju bli motsatsen :p Jag är så övertygad om att förlossningen kommer att gå jättefort! Vet inte var jag har fått det ifrån. Bara tror att det kommer vara över på ett ögonblick. Haha, fast det är ju bra att tänka så. För psyket, menar jag :p
  • ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-11 21:48:52 följande:
    [quote=76616094][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-11 20:27:04 följande:[/quote-nick] Nej, har också en treåring. Fantastisk, glad och enkel tjej. Så nästa måste ju bli motsatsen :p Jag är så övertygad om att förlossningen kommer att gå jättefort! Vet inte var jag har fått det ifrån. Bara tror att det kommer vara över på ett ögonblick. Haha, fast det är ju bra att tänka så. För psyket, menar jag :p[/ Hehe har en temperamentsfull o livlig pojke så hoppas lite att nästa blir lugnare:) e inte rädd för smärtan e rädd o inte hinna in vi har 1 timme till BB o mina föräldrar som ska ha sonen bor 30 min åt andra hållet men bara hjärnspöken hehe

Det går nog bra ska du se! Annars brukar ju många vara ute i god tid och få åka hem från förlossförloss för att värkarna inte är tillräckligt täta. Jag har ganska nyligen blivit ensamstående. För bara 4-5 veckor sen. Jag är lite nojig över att allt ska starta mitt i natten och sen måste man ringa efter barnvakt, ringa efter skjuts, alla sover med ljudlöst på telefonen, eller att alla är extremt fulla/bakis/halvt medvetslösa eftersom jag har bf på midsommarafton. MEEEEN det löser sig! Ut kommer den ju alltid :)
  • ostpaj

Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara!

• ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-12 21:18:43 följande:
    [quote=76618814][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-12 18:51:51 följande:[/quote-nick]Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara![/ Det e barnet som trycker på nåt i ljumskarna har oxå så o kan knappt gå ibland. Min bm konstaterade att barnet låg väldigt långt ner. Har haft det så i flera veckor

Åh, ok. Va bra! Min dotter låg ju aldrig långt nere. Var aldrig fixerad, så det här är nytt. Men den här ligger långt ner nu, fick jag reda på förra veckan. Kan ju vart det och att jag satt mycket igår. Brukar mest stå upp på dagarna. Så när jag satt i soffan igår kväll kände jag av det minst. Måste stånoch röra på mig! :)
  • ostpaj
    evaaki skrev 2016-05-12 20:48:28 följande:
    Är det inte fogarna du känner av när huvudet ligger nedåt? Det känns ju oftast i ljumskarna

Jo, kan säkert vara så. Man överanalyserar allt nu när det är då långt gånget, haha. Mitt bajs är löst?! Mitt baja är hårt?! Nu gjorde det ont där! Nu gjorde det ont där! Vill bara bli klar med min praktik, har nästa vecka kvar. Sen är det fritt fram :p
  • ostpaj

Hela dagen idag, från att jag klev upp, har jag haft så ont i mina ben. Inte när jag sitter eller ligger ner. Men när jag går känns det som blodstopp i benen. Kollat efter lila blodkärl men ser inget annorlunda och känner inget annorlunda med händerna. Men när jag går dunkar det i vaderna och sidan av vaderna som man skulle knytit ett snöre ovanför knäna och benen inte får blod. När jag hukar mig, åh herregud. Känns som att benen ska explodera. Är det dem här känslan man ska köpa stödstrumpor mot? Är de svindyra? Typ bara 4v till bf.

Svar på tråden Junibebisar 2016