Inlägg från: Blomman1985 |Visa alla inlägg
  • Blomman1985

Junibebisar 2016

Enligt rul är bf 20 juni, så +1 idag. Enligt senaste mens 23 juni. Då tror jag också att jag skrev in 26 dagars menscykel och inte 28 som räknas som 'standard' så då skulle det vara 25 juni då.

Lever just nu på hoppet att det blir den 23 juni :)

Har ni andra fått göra tillväxt ultraljud? De har tagit bort det här men jag fick ändå. Bebis visade -4% enligt normalt, alltså knappt något men tänker att det ända är därför hon dröjer någon dag? Första barnet hade +8% och föddes 1 vecka innan bf. Så på så sätt tycker jag det stämmer :)

Analyserar allt!!

• Blomman1985
    ostpaj skrev 2016-06-22 05:25:15 följande:

De ville inte ens kolla hur öppen jag var, eller OM jag är öppen. Medan andra verkar få det hos vanligt besök hos bm. Uuuusch, jag är sur.

Vad dåligt att de inte kollade något. Jag trodde du skulle ha fått din lilla nu när jag tittade in. Själv börjar jag bli bitter nu, känns som det händer saker för alla och här är det öken. Orkar inte ens med att träffa folk, bara deppig. Bf +2 idag.
  • Blomman1985
    MissIrene skrev 2016-06-22 12:27:08 följande:

Hej alla, jag har inte skrivit tidigare men följt er ett tag! Stort grattis till alla som fått bebisar! Och jag hoppas vi som fortfarande väntar får träffa våra små snart :). Jag är på bf+3 idag. Frågade min bm förra veckan om hinnsvepning och hon sa att dem gör inte det på hälsocentralen, utan isf måste jag fråga på förlossningen. Tror ni man kan ringa förlossningen och fråga om det? Eller prioriterar dem inte sånt där? Jag har än så länge inga känningar och ingen slempropp som gått.

Ring och fråga! Jag ska till BM imorgon och hoppas på att det blir hibbsvepning då.
  • Blomman1985
    ostpaj skrev 2016-06-22 19:49:59 följande:

Jävla Alvedon. Hjälpte ju ingenting! Kom in till Danderyd 17,05. Var öppen 8 cm. 17,54 föddes en mörkhårig liten lillasyster! Jobbigt att jag har kallat den för ett pojknamn i 9 månader :D

Hon parkerade sig vid min tutte och där har hon legat snart 2h :) :) :)

Stort grattis till dottern!
  • Blomman1985

Bf +3 här. Vaknade med ny energi, vilket inte funnits på några dagar. Hoppas på hinnsvepning hos bm idag!

• Blomman1985

Nu har jag fått gjort en hinnsvepning. Barnmorskan kände huvudet direkt när hon stoppade in fingrarna och är öppen 3cm. Kom nu då bebis!!

• Blomman1985

Åhh alla verkar ju få sina knoddar. Mina hormoner är inte att leka med nu, kastas mellan hopp och förtvivlan att min aldrig ska komma ut.

Bf + 5 idag och känner mindre än på länge. Hinnsvepningen kändes de första 8 timmarna ungefär sedan försvann allt.

• Blomman1985
    Glader02 skrev 2016-06-25 10:54:41 följande:

Bf - 2 idag och jag vill bara den ska komma ut nu! Tiden går sakta. När gjorde du hinnsvepningen? Hoppas det kommer igång snart!

Jag gjorde hinnsvepningen i torsdags efter lunch. Man brukar ju säga att det ska komma igång inom 48 timmar vilket det är nu. Får börja räkna ner till igångsättningsdatumet istället känns det som.
  • Blomman1985
    Liten2016 skrev 2016-06-25 14:28:09 följande:

Inatt började jag få smärtsamma sammandragningar/värkar. Är nu 14 timmar in och har ännu bara värkar var ca 5e minut. Jag är lite orolig att de inte är riktigt regelbundna eftersom de varierar mellan 4 och 6 minuter. Jag tror att en del av slemproppen lossnade nyss också. Men det är väl inte heller ett säkert tecken på att förlossning är på gång? Jag vill så gärna att bebis ska komma nu. Vill inte ha så här ont om det inte ger något.....

Hur har ni andra haft det? Är på bf+10 idag.

Bf+10, täta värkar och en slempropp som lossnat. Det är absolut på gång hos dig. Lycka till!
  • Blomman1985
    Millemupp skrev 2016-06-26 21:50:22 följande:

19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)

Stort grattis! Härligt att höra att allt gick bra.
  • Blomman1985

Nu har jag varit och gjort en andra hinnsvepning. Sökte för minskade fosterrörelser så fick göra ctg och ultraljud. Allt såg bra ut men bebis är fortfarande lugn i magen. Frågade om de kunde göra hinnsvepning och det var inga problem. Huvudet ligger så långt ner så de nästan blev chockade och öppen drygt 3 cm. Läkaren sa att hinnsvepning oftast inte funkar men om det är någon det ska funka på så skulle det vara mig. Någon liten värk och hon trodde vattnet skulle gå. Men var är värkarna???? Nu blir det att klippa gräset så hoppas jag på att det sätter fart.

• Blomman1985

Äntligen var det min tur. Inatt kl 02.30 föddes vår dotter Disa. Första värken kom 00.30 och blev direkt regelbundna med 3 minuter mellan så det var snabbt in på förlossningen och kort därefter var hon ute. Fick sy 4 stygn men allt gick otroligt bra. Nu blir det att försöka få igång amningen och träffa storasyster.

• Blomman1985

Håll ut ni som väntar. Snart är det er tur!

Min lilla tjej är nu 4 dagar. Allt går bra. Hade glömt hur förbaskat ont det gör att amma i början. Ena bröstet strular med sår så idag fick det bli amningsnapp. Det bröstet strulade när jag ammaade stora dottern också, bara skrik och gråt så funkar inte amningsnapp så blir det att amma ensidigt.

• Blomman1985

Verkar som många har problem med just höger bröst. Det är samma för mig. Men för min del tror jag det hänger ihop med att bröstvårtan där är lite planare, en tidigare piercing som kan ha skadat samt att det känns krångligare att hålla barnet på det hållet.

• Blomman1985
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 06:17:06 följande:

Nu va det över:) min lille pojk ligger på mitt bröst just nu och är nöjd. Värkarna startade ca 20.00, åkte in till fl 24 00 och va öppen 4 cm.

Han kom till världen 5.36

Grattis till pojken!
  • Blomman1985
    annieh897 skrev 2016-08-09 14:13:04 följande:

Jag hade en jobbig förlossning som avslutades med sugklocka och när bebisen väl kom ut hade hon navelsträngen runt halsen och kunde inte andas ordentligt så de sprang ut med henne och var borta ca 15 min innan jag fick träffa henne. Pratade med en barnmorska häromdagen som tyckte att det var konstigt att jag inte fick prata med nån efteråt. Det lät på henne som att det var vanligt att man får göra det, så jag blev fundersam.

Min förlossning var snabb och utan komplikationer men barnmorskan gav mig sin mailadress om det skulle dyka upp några frågor. Det tyckte jag var väldigt bra. Du kanske kan ringa till förlossningen och be att få kontaktuppgifter till barnmorskan som förlöste dig?
Svar på tråden Junibebisar 2016