• Wielkip

Junibebisar 2016

Smälter skrev 2015-10-15 17:53:56 följande:

Jag har fått tipset av barnmorska att om man är orolig kan man göra ett digitalt gravtest. Eftersom jag är gravid med ivf görs ett vul runt v 7. Så om jag gör ett test lite då å då kan jag se på testet om veckorna ändrar sig. Har testet fastnat på tex v3-4 men jag vet att jag är i v6, ja då vet man att det inte gått så bra.

Fast testen visar ju bara; inte gravid, 1-2 v, 2-3 v eller 3+ v. Så efter man fått 3+ kan man inte få högre hur mycket hcg-et än stiger :)
  • Wielkip
    meliindaelizabeth skrev 2015-10-17 00:17:27 följande:

Hoppar in här jag också ??????

23 år, från Skövde

Enligt egna beräkningar borde bf vara 18 juni så är i v 5.

Fortfarande jätte svaga, knappt synliga plus på gravtest men en hel del symptom.

Ömma bröst, illamående, supertrött hela tiden, kissar hela tiden osv.

Två missfall och ett ma tidigare och inga barn så hoppas det går vägen denna gång ????

Kul med ännu fler från/kring Skövde! :)
  • Wielkip
    meliindaelizabeth skrev 2015-10-17 15:00:30 följande:

Usch, har fått en blödning nu på förmiddagen och är livrädd. Har ju dessutom bara fått väldigt svaga plus på gravtest så känns ju väldigt oroväckande typ.

I förra grav fick jag ett "ganska" starkt plus i v 6, men så fick jag en blödning i v 11, åkte in till akuten och de gjorde ett vul, fick se ett litet hjärta slå och de sa att allt var bra.

En vecka senare, i v 12, började blödningarna bli starkare typ så åkte in igen och då vart de inga hjärtslag och efter ännu en vecka blev det konstaterat att det var ett MA.

Är därför livrädd just nu eftersom det var såhär det började sist, dessutom är det nästan exakt ett år sedan nu, och vill aldrig gå igenom det igen :(

Har ytterligare två missfall bakom mig innan det förra året, och då har det också börjat typ liknande.

Har dock åkt på världens förkylning och hosta så hoppas ju typ att det blöder pga att jag hostar som en dåre, och att den som växer i magen mår bra ;/

Håller tummarna att allt är bra, så jag kan ha en mammaledig i samma ålder i samma stad i juni :D
  • Wielkip
    meliindaelizabeth skrev 2015-10-17 18:30:31 följande:
    Ser ganska mörkt ut just nu, gjorde ett test nu och det visade negativt, men sen ska man ju inte testa på kvällen heller. Ska testa imorgon på morgonen igen.

Tack för att du håller tummarna <3
    Mina test varierade rejält de första dagarna från det att jag såg första lilla skuggan. Om du fick svagt imorse kan det ändå gå bra om testet imorgonbitti är lika svagt som det :)
  • Wielkip
    Tudelu skrev 2015-10-17 22:01:44 följande:

Här har allting kommit ut nu. Blödde intensivt i 2 timmar med minimala känningar i magen, sen kom hinnsäcken och nu är det som en vanlig mens . Gick fort när det väl kom igång ordentligt, där var 1 1/2 år av försök åt helvete :(

Lycka till ni andra !

Fy vad tråkigt :( har hört av flera att det är lättare att bli gravid tätt inpå graviditet/mf, så håller tummarna för att det blir en liten höstbebis för er istället (om det är vad ni vill!)
  • Wielkip
    Pluttisen skrev 2015-10-19 19:39:37 följande:

Var hos Barnmorskan i fredags förra veckan och hon sade då att jag är i vecka 8, alltså 7+4 nu idag, så bebi keks är alltså beräknad just nu att komma runt den 10:e Juni.
    Det är mitt andra barn och allt har varit annorlunda, än så länge har jag sluppit illamåendet som jag hade förra graviditeten.
    Men har däremot fått problem med bäckenet lite smått, faktiskt lite mer för varje vecka beroende på hur och vad jag gör.
    Sen blir jag väldigt trött i benen och ryggen..samt är konstant hungrig!

Det kan väl inte stämma? Jag är i v. 6+6 Idag och har bf den 6 juni, hon måste ha räknat fel på ditt datum :)
  • Wielkip

V. 8 idag (7+0), denna trötthet! :( när släpper den? Jag känner mig bedövad i hela hjärnan.

• Wielkip
    valpis85 skrev 2015-10-21 09:11:26 följande:

Är orolig för missfall, är otroligt hård i magen ,äter ni frö och katrinplommon och när jag trycket så blir det rosa på pappret ibland. Är det missfall??

Kommer det röda ur rumpan behöver du inte vara orolig :D

Skämt åsido, kommer det bara när du bajsat? Eller vid varje toabesök? Rosa eller mer rött? Brunt och ljusrosa hade jag inte oroat mig särskilt för, men blir det rikligare och mer rött eller blir klumpigt är det nog mf tyvärr..
  • Wielkip

Alltså dessa flytningar! Blir ju livrädd varje gång det rinner till och tror att det är blod i trosan, sen efter RUL oroar man sig för att det ska vara fostervatten istället :| oro oro oro , konstant oro!

• Wielkip
    Grus grus skrev 2015-10-21 17:17:28 följande:
    Och inte blir det bättre när barnet fötts. Då oroar man sig för psd och sen om vänner, utveckling, förskola och skola. Jag tror att från det att man plussar, oroar man sig för det livet i resten av ens eget liv. Och det märkliga är att vi älskar varje minut! Mammor är knäppa varelser...
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Haha tänkte skriva det också, så fort man plussar bör man förbereda sig på oro tills man dör :'D
Svar på tråden Junibebisar 2016