Inlägg från: Mamma Lotta |Visa alla inlägg
  • Mamma Lotta

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-08 09:31:50 följande:

[quote=75973560][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-07 21:37:29 följande:[/quote-nick]

Ja det kan de se på UL, men vid mitt RUL så missade de detta, men en eventuell utvecklingsstörning kan de inte se...

[/

Skulle uppskatta om du kunde lägga av nu med dessa skräckgrejer. Utvecklingsstörning kan dom nog se via FVP, så sluta nu. Mår redan skitdåligt av all oro efter alla MF/MA jag gått igenom.

Detta är inga skräck grejor, jag upplyser om rena fakta jag tycker du ska fråga läkaren om de kan se en utvecklingsstörning på ett FVP , jag är ganska säker på att det inte går att se!

Lycka till!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-08 18:03:36 följande:

Ni slipper mig ni är fan för jävliga. Hoppas ni slipper genomgå 10 mf som jag

Det är ingen här som inte har sagt att det du tvingats gå igenom, gällande ma/mf är för jävligt, men du kanske ska ta åt dig när flera här uppfattar din ton som väldigt dömande och negativ. för att vara 40+ så uppfattar i alla fall jag dig som väldigt naiv och cynisk, kanske pga dina tidigare erfarenheter, men låt inte de färga DIG som person, jag har vänner som liksom du genomlidit flertalet missfall, vänner som fött till synes friska barn, men som sedan visat sig ha utvecklingsstörning, har som sagt en systerdotter med en grav CP skada...MEN ingen av de har eller är så cyniska som du uppfattas och jag själv är inte så dum att jag tror att ett mkp kan ge mig ett säkert svar om mitt barn är friskt, jag vet att det finns inga garantier, men jag är optimistisk realist!

Jag tycker du är fantastisk tuff som med sådan säkerhet väljer att avbryta en graviditet om barnet skulle visa sig ha DS! Jag har inte haft för avsikt att skrämma dig, bara göra dig uppmärksam på att det faktiskt finns värre saker även om de som tur är är sällsynta!

Jag hoppas innerligt att du får chansen att fullfölja din graviditet utan problem det är du väl värd!

De andra här inne har försökt peppa dig och även om du tackar så inflikar du ändå något negativt, som gör att ditt tack blir meningslöst!

Du påpekar gärna att vi andra inte tar till oss av de fakta du serverar, men du gör ju likadant!

Jag tror att du behöver bearbeta dina mf/ma mer än du hittills gjort för även om du inte tycker det själv så gör din sorg och bitterhet över dessa att du blir otrevlig!

Jag hoppas innerligt att du kan gå vidare och att du får må bra!

Ljus och kärlek till dig!
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:44:30 följande:

Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.

Kram till dig, kan inte vara roligt att leva med ständig oro! Helt plötsligt så fick vi se en mer ödmjuk sida och den var mycket bättre än den förra! Jag önskar dig innerligt ett stort lycka till!
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-12 10:37:47 följande:

Han har alltid varit såhär, som ett klistermärke efter mig men stötta mig verarhan inte veta hur han ska göra och blir riktigt irriterad att han alltid skyller på hormoner för exakt allt. När jag frågade igår om han förberett några frågor till idag så blir han skitförbannad. Nu har han haft sedan igår kväll på sig och inte en enda fråga har han. Vid förra MF och det innan det var han likadan. Förstår inte varför jag skaffar barn med han för jag tror inte jag klara av att leva med honom när han verkar helt känslodöd. Han gör mig så olycklig just nu och allvarligt skulle jagkunna ta inskrivningen än ha med han för han sitter alltid tyst och skämmer ut mig.

Verkar som han inte vill ha något barn läser inte ens vecka för vecka pratar och nämner aldrig något om graviditeten. Men blir flyende förbannad när jag berättar om min oro.

Måste åka mot inskrivningen nu får se hur trött jag är när jag kommer hem igen. Brukar oftast vara död.

Hej, jag och maken har snart 6 gemensamma barn och min make har aldrig varit engagerad i besöken hos bm, det är inte hans grej liksom. Han har varit med vid moderkaksproven och RUL, men i övrigt har han inte varit speciellt engagerad i graviditeterna, detta till trots så är han en toppen pappa! Å jag kan ju liksom de andra här inne påpekat fundera över om han stänger av pga rädsla för att det inte ska gå vägen igen för även om graviditeten är i allra högsta grad är verklig för dig så kan han ju känna en viss rädsla för att det inte ska gå vägen nu heller och han kanske mår dåligt när han ser att du blir så ledsen och han vet att han inget kan göra. Å han vet ju inte vad du går igenom? Han kan ju lika gärna känna sig frustrerad och ledsen för att han inte kan hjälpa dig? Jag hoppas inskrivningen gick bra!! Kram
  • Mamma Lotta

Hej idag fick jag se vårt pyre, v 10(9+6) och allt såg jättebra ut, ska tillbaka för moderkaksprov den 1 december! Så nu känns det verkligt!

• Mamma Lotta
    Jensan911 skrev 2015-11-13 22:11:01 följande:

Visst är det en fantastisk känsla!?

Ja det blir ju mer verkligt! Trots att detta är mitt 8 :e barn så känns det så nytt varje gång!
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-12 10:37:47 följande:

Han har alltid varit såhär, som ett klistermärke efter mig men stötta mig verarhan inte veta hur han ska göra och blir riktigt irriterad att han alltid skyller på hormoner för exakt allt. När jag frågade igår om han förberett några frågor till idag så blir han skitförbannad. Nu har han haft sedan igår kväll på sig och inte en enda fråga har han. Vid förra MF och det innan det var han likadan. Förstår inte varför jag skaffar barn med han för jag tror inte jag klara av att leva med honom när han verkar helt känslodöd. Han gör mig så olycklig just nu och allvarligt skulle jagkunna ta inskrivningen än ha med han för han sitter alltid tyst och skämmer ut mig.

Verkar som han inte vill ha något barn läser inte ens vecka för vecka pratar och nämner aldrig något om graviditeten. Men blir flyende förbannad när jag berättar om min oro.

Måste åka mot inskrivningen nu får se hur trött jag är när jag kommer hem igen. Brukar oftast vara död.

Hur gick det på inskrivningen? Tänker på dig!
  • Mamma Lotta

Vi har inte berättat för någon i familjen ett fåtal vänner vet och eftersom det är barn nr 8 för mig och jag är 42 så har vi tänkt att inget säga alls mer än möjligen till barnen efter vi gjort moderkaksprovet och fått resultatet på det

• Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-15 22:31:06 följande:

[quote=76008082][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-15 22:07:22 följande:[/quote-nick]

Ok förstår. M T har jag också mött, upplevde henne som väldigt lugn harmonisk och liksom erfaren. Tror mkt har med dagsform att göra med precis som för egen del...

Tycker du ska byta om din magkänsla inte är bra, jag kan säga att det va min bm som gjorde förra graviditeten till helt underbar trots krämpor, funderingar osv osv... Ingen kommer prata om dig som den kräsna mamman och OM dom skulle göra det så kan det kvitta? Det viktiga är att du känner dig trygg!

[/

Jag har funderingar på att kontakta E via mail för hon sa att känns det inte bra med M T så får du höra av dig. Men jag vet inte om jag gör rätt val. Jag kanske dömer henne för hårt och det kanske känns bättre längre fram för vi är ju främmande för varandra. Hon var väldigt lugn och erfaren när hon undersökte mig men innan det uppfattade jaghenne som snorkig och som att hon tog överhanden. Gillar inte tanken på att kanske få göra KUB och inte heller tanken på att kanske få föda på ett sjukhus där jag fått mycket dåligt bemötande.

Ska kanske ändå ge henne en chans till då jag ska på samtal till henne i v.15. Hon tyckte jag skulle komma tillbaka då så vi kunde prata fast om vad vet jag inte. Kanske om min oro, men den kommer jag nog bära med mig tills barnet ligger i mina armar. Har knappt förstått att jag är gravid.

Jag tycker inte att du ska vara rädd för att stå på dig, du kan ju ge den bm du fick en chans på samtalet i v 15 om du tror att det kan vara värt det? Jag är så oerhört tacksam för att jag har haft samma bm de senaste 6 graviditeterna och de 2 jag hade de 2 första var också toppen! Just för att det är mycket hormoner i rullning och för att du har anledning till att känna oro så bör du ju få någon som är lyhörd! Det är dessutom din rättighet att byta om det inte känns 100!

Kul att se dig här igen, jag har tänkt på dig <3
  • Mamma Lotta

Apropå aptit och mat så är det inget som smakar, jag är inte sugen på något alls och äter bara för att döva illamåendet! Det har tack o lov börjat släppa lite!

Vad hår och naglar beträffar så växer alltid mitt hår o naglar mycket under graviditet på gott och ont, jag har dessutom en massa finnar i ansiktet som jag normalt inte har och inte så mycket under tidigare graviditeter heller vad jag kan minnas så vi hoppas det blir bättre!

Svar på tråden Junibebisar 2016