En del av oss skrev 2015-11-08 18:03:36 följande:
Ni slipper mig ni är fan för jävliga. Hoppas ni slipper genomgå 10 mf som jag
Det är ingen här som inte har sagt att det du tvingats gå igenom, gällande ma/mf är för jävligt, men du kanske ska ta åt dig när flera här uppfattar din ton som väldigt dömande och negativ. för att vara 40+ så uppfattar i alla fall jag dig som väldigt naiv och cynisk, kanske pga dina tidigare erfarenheter, men låt inte de färga DIG som person, jag har vänner som liksom du genomlidit flertalet missfall, vänner som fött till synes friska barn, men som sedan visat sig ha utvecklingsstörning, har som sagt en systerdotter med en grav CP skada...MEN ingen av de har eller är så cyniska som du uppfattas och jag själv är inte så dum att jag tror att ett mkp kan ge mig ett säkert svar om mitt barn är friskt, jag vet att det finns inga garantier, men jag är optimistisk realist!
Jag tycker du är fantastisk tuff som med sådan säkerhet väljer att avbryta en graviditet om barnet skulle visa sig ha DS! Jag har inte haft för avsikt att skrämma dig, bara göra dig uppmärksam på att det faktiskt finns värre saker även om de som tur är är sällsynta!
Jag hoppas innerligt att du får chansen att fullfölja din graviditet utan problem det är du väl värd!
De andra här inne har försökt peppa dig och även om du tackar så inflikar du ändå något negativt, som gör att ditt tack blir meningslöst!
Du påpekar gärna att vi andra inte tar till oss av de fakta du serverar, men du gör ju likadant!
Jag tror att du behöver bearbeta dina mf/ma mer än du hittills gjort för även om du inte tycker det själv så gör din sorg och bitterhet över dessa att du blir otrevlig!
Jag hoppas innerligt att du kan gå vidare och att du får må bra!
Ljus och kärlek till dig!