Inlägg från: Dance dance dance |Visa alla inlägg
  • Dance dance dance

Junibebisar 2016

alx l skrev 2015-11-12 15:17:32 följande:

Hej! Får jag hänga på resan? Jag är gravid med vårt andra barn (3:e grav fick tyvärr MA sent hösten 2013, men sedan en liten tjej i sept -14) med bf 27/6 om allt går bra :D 
    Mår som en påse skit pga hyperemesis har tyvärr haft det alla graviditeter och blir helt utslagen, tillbringade gårdagen på sjukhuset för att få dropp och fick då även göra ett VUL och var exakt som beräknat i v 7+2. 
    Känner mig väldigt hoppfull, och håller tummarna så det värker i dem för att det ska bli ett litet syskon. Är det någon som skapat facebook grupp? Är med i en sån himla trevlig grupp från förra graviditeten och vi hänger ihop ännu! 

Välkommen och grattis! :)
    Stackare att vara drabbad av hyperemesis, hur länge har illamåendet suttit i vid dina tidigare graviditeter?
  • Dance dance dance
    alx l skrev 2015-11-12 15:34:31 följande:
    Tack! Ja det är ingen höjdare, första gången satt det i tills vi fick reda på att det var ett MA.
    Med dottern kräktes jag flera ggr/dag fram till v 24 har jag för mig, men det blev betydligt bättre efter v 16-17. Så hoppas innerligt att det inte håller i sig lika länge denna gången :) Det går lite upp och ner, men för det mesta orkar jag inte med något och ligger mest i soffan och mår illa, sjukt tungt psykiskt, dessutom måste ju dottern gå långa dagar på föris.. Det är jobbigt men jag är hoppfull att det blir bättre snart. 
    Stackare, jag är imponerad av att du vill gå igenom det en gång till ;) Jag har inte haft det lika eländigt som du men varit mer eller mindre sängliggande av illamående de senaste fyra veckorna. Himla tungt psykiskt tycker jag, värre än jag kunnat föreställa mig.
  • Dance dance dance
    Tiana skrev 2015-11-15 12:43:06 följande:

Någon mer som känner sig kidnappad av sin egen kropp? Jag känner mig otacksam bara av att skriva det här, men jag är trött på att äta hela tiden. Har aldrig varit stor i maten och lätt kunnat köra på med lite energi i kroppen, men nu måste planera in allt jag orkar göra mellan måltiderna. Var inte beredd att behlva göra det redan i v 9!

Jag förstår precis vad du menar. Jag är så himla trött på mat nu och att allt hela tiden ska handla om hur jag mår. Det finns liksom inte utrymme för några tankar utanför "hur känner jag mig nu? Vad ska jag äta härnäst?" och det är himla enerverande. Trodde inte att jag redan skulle tänka tanken att jag vill ha tillbaka min vanliga kropp.
  • Dance dance dance
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 13:06:04 följande:

På ultraljudet idag kunde läkaren se två hjärtan som slog!! Jag som var så nervös för att inte ens se ett! Fått en ny tid igen om en vecka för att konstatera att det är tvillingar. Haha ååh vad jag inte kan smälta detta. :')

Wow, vilken grej! :) Hur går tankarna nu?
  • Dance dance dance
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:31:23 följande:

[quote=76022040][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-19 13:32:57 följande:[/quote-nick]

Hur gick det? <3

[/

Läkaren var väldigt försenad, vid den tid jag hade gick en annan in så 40 min efter min tid var det min tur.

Vi fick se en liten på 13.6 mm med ett hjärta som slår framflyttad 2 dagar till v.8+5 så på lördag går jag in i v.10 (9+0) helt fantastiskt skönt. Han gratulerade och var verkligen glada för vår skull efter allt vi gått igenom. Fick 6 foton på vår lilla och fick reda på att nu har missfallsrisken sjunkit från 30% till 3% och det känns skönt att det nu ska mycket till för att något ska gå fel. Jag sken upp som en sol och tappade flera ton av oro där på britsen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Åh så härligt att allt såg bra ut. Grattis!
  • Dance dance dance
    Jensan911 skrev 2015-11-19 21:36:19 följande:

Tog inte min lergigan så tidigt som jag brukar, började dagen med en spya... Glömde ta den tredje i eftermiddags, avslutade dagen med en spya....

Usch, jag vet hur det är. Klarar mig inte heller utan dem än. Jag mår fortfarande illa med lergiganen men jag kräks iaf inte lika lätt och jag blir lite piggare, det är en lättnad. Men jag tycker det känns lite sådär att ta så mycket medicin. :/
  • Dance dance dance
    Lilldoriz skrev 2015-11-20 10:25:25 följande:
    Usch vet precis hur det är. Jag äter numera bara Lergigan till natten så jag kan somna ifrån mitt illamående och på dagarna äter jag Haldol (som egentligen är en psykosmedicin men hjälper att få bort det värsta illamåendet) Jag har legat inlagd med dropp tre ggr denna graviditdet men efter v 12+0 får jag börja med Ondansetron. Det är det enda som fungerat för mig tidigare. Så ha den medicinen i tankarna om illamåendet fortsätter! :)
    Tack för tips! Läste i tidigare inlägg att du har barn sen innan och mått dåligt då med. Hur länge har illamåendet suttit i för dig då?
  • Dance dance dance
    2013januari skrev 2015-11-20 17:29:48 följande:
    Så olika det kan va. Har försökt piggna till i nästan 2 veckor nu men blir bara värre. Kanske inte tål lergigan? Ingen annan som blir klubbad?
    Använder du lergigan comp eller "vanliga" lergigan? För de vanliga är det väl meningen att man ska bli trött av och ska främst användas på natten medan compen innehåller koffein och ska tas på dagen.

Jag fick hjärtklappning de första dagarna med lergigan comp, men jag är inte så van vid koffein så det var kanske det som var problemet. :)
  • Dance dance dance
    Sara222 skrev 2015-11-22 17:18:54 följande:
    Jag är 38 och väntar mitt tredje barn. Jag gjorde KUB med min yngsta som är 3,5 år. Min barnmorska berättade nu att har man en risk som är mellan 1:50-1:200 så erbjuds man NIPT gratis, har man en risk på 1:50 och under så erbjuds man MKP och FVP. Det tycker jag känns tryggt. Jag hade i annat fall tänkt att betala för NIPT men nu gör jag KUB och avvaktar...
    Vad bra, i vilket landsting är det?
  • Dance dance dance
    annieh897 skrev 2015-11-25 10:27:35 följande:

Jaha, så blev jag inlagd på sjukhus och ska få dropp... Är väl bra antar jag, men inte direkt vad jag hade hoppats på. Just nu känns det jävligt långt till juni...

Din stackare, hoppas det vänder snart. Jag håller med dig, när man mår såhär eländigt känns juni som en hel livstid bort!
Svar på tråden Junibebisar 2016