Inlägg från: bryrmiginte |Visa alla inlägg
  • bryrmiginte

Junibebisar 2016

Nån mer som fått hög puls och hjärtklappning? Jag kan knappt ställa mig upp nu pga pulse n, går upp till 160 direkt, inge kul alls.

• bryrmiginte
    frucgsvensson skrev 2016-01-17 23:10:51 följande:

Jag kan få det om jag anstränger mig (som du betyder gå upp för trappen till övervåningen...).

Fast inte att jag knappt kan ställa mig upp.. Kolla upp blodtrycket!

Har kollat blodtryck också som är normalt när jag sitter/ligger , reser jag mig sjunker de jättemycket samtidigt som pulsen rusar iväg, har problem med ångest också så pulsen blir ju bara värre när jag tänker på den , och kan inte låta bli att tänka heller;(
  • bryrmiginte
    Ellaria skrev 2016-01-22 21:32:44 följande:

Jo, den med 70+ av oss som heter "BF Juni 2016" är stängd för nya medlemmar. Antog att det var den hon menade.

Vet du Varför den är stängd? Roligare med fler ju kan man tycka ;p
  • bryrmiginte
    Tiana skrev 2016-01-23 16:35:28 följande:

Hmm, jag brukar lyssna på min kropp och äta vad jag är sugen på. Idag går det ju bara inte, är sugen på vitt vin! Nån idé o vad det kan vara min kropp vill ha och vad jag kan äta istället? :)

Alkoholfritt ?:D
  • bryrmiginte

Har ni köpt några grejer till bebisen? Jag Har köpt massor av kläder, spjälsäng, bärsele, babygym och vagn, haha känns så tidigt?! Men kan ju inte låta bli

• bryrmiginte
    Velveteen skrev 2016-01-31 12:37:22 följande:

Hej, är i vecka 23 nu. Känner ett par sparkar varje dag men absolut inte ofta under dagen, ibland dröjer det ända till kvällen. Blir jag orolig lyssnar jag med ett stetoskop som jag har hemma, då hör jag det lilla hjärtat picka på för fullt!

Jag är i v 22 och kännes typ bara på kvällen, igår kände jag fyra sparkar på rad med handen, sen syndes en utanpå magen också , :D
  • bryrmiginte
    rpl skrev 2016-01-31 19:03:14 följande:

Hej, är i v 21 (20+2) och har sedan några dagar haft FRUKTANSVÄRT ont i magens nederdel, främst på vänstersidan. Känns som håll fast mer knivhuggssmärtor. Det håller i sig i upp emot någon timme åt gången och jag kan knappt gå. I fredags fick jag kryp upp för trappan för det gjord så ont. Det är inga sammandragningar för magen är inte alls hård. Någon som känner igen det? Det är mitt andra barn och känner inte alls igen det från sist. Ska ringa mvc i morgon men undrar om någon av er har det likadant. Svårt att leka med en tvååring när man knappt kan ta sig fram.

Undrar även hur mkt ni gått upp i vikt. Får PANIK på vågen som bara rusar iväg. Är redan upp på +9 kg och då äter jag inte ett dugg mer än innan jag blev gravid. Med min först gick jag upp 17 kg allt som allt vilket är mycket när man är 157 cm. Då var jag bara + 4 kg i v 20. Orolig för vad detta ska sluta. Jag gick inte ner ett gram gratis sist utan fick slita som ett djur och låg då ändå + 3 kg nu när jag blev gravid. Jag vet att alla går upp olika men jag tycker det är knäckande att känna mig som en elefant. Underlättar inte att jag inte kan gå ut och ge heller.

Usch förlåt att jag gnäller. Är bara trött på att vara gravid och då är det nästan 5 månader kvar.

Jag har gått upp runt 15 kg :o men har ätit för mycke och rört mig fär lite så har ändrat på de nu, får se hur det här slutar :p

jobbigt med smärtan, :(
  • bryrmiginte
    Lutetzia skrev 2016-02-05 13:55:13 följande:

Är det någon annan i v 20 som inte känner tydliga fosterrörelser än? Jag kan känna att det bubblar till lite i magen då och då men är osäker på om det är bebisen eller bara tarmarna. 

Kände bara lite i v 20, och helt plötsligt kände jag i magen och såg utanpå i v 21 t
  • bryrmiginte
    annieh897 skrev 2016-02-08 16:06:36 följande:

Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.

Vagn, bärsele, babygym, spjälsäng, massa kläder. städat ut rummet han/hon ska få senare så det är gjort
  • bryrmiginte
    annieh897 skrev 2016-02-29 08:43:13 följande:

100 dagar kvar till bf enligt appen! Tvåsiffrigt imorgon, nu börjar nedräkningen på riktigt!

Har räknat ner sen start ha haha
Svar på tråden Junibebisar 2016