• annanaa

Junibebisar 2016

min barnmorska skickade i fredags en remiss till förlossningen för kontroll av mängden fostervatten osv. Ringde dem imorse och undrade hur det gick med den tiden... Fick då svaret att det inte var akut och att jag skulle få en tid om 2-3veckor... Uppgiven gick jag och la mig igen men vaknade av att telefonen ringde. En annan barnmorska från förlossningen som välkomnade mig in 14.30.

Fortfarande för mycket vatten & bebis beräknas väga 4500gr idag..:O

Var inte beredd på en undersökning men hon kände och jag var öppnad 3cm, allt detta utan några sammandragningar, jag är lyckligt lottad minst sagt. En hinnsvepning gjord & nu väntar vi. Bf 17/6! Blir definitivt bebis senast början av nästa vecka!

• annanaa

Vad roligt att det verkar hända saker för många utav oss!

har inte känt någonting under hela graviditeten - förrens nu. Hinnsvepning & 3cm öppen igår. Imorse kom proppen och nu sitter jag med mensvärk i soffan.

Är jag redo? :O

• annanaa

Mensvärken försvann helt och istället kom en väldig massa genomskinliga flytningar.

Passar på att städa hemma, troligtvis blir det två flugor i en smäll - drar igång det hela & rent och fint när bebis ska hem.

Min sambo påstår att min svärmor ska komma och storstäda medan vi ligger på BB.

Gulligt, men han förstår inte hur förolämpande det känns för mig...

• annanaa
    13mila skrev 2016-06-15 15:35:14 följande:

Stort grattis Bibi84!!!

Själv har jag BF på fredag och följer tråden med spänning då det är flera barn på väg ut... Känner efter och letar efter tecken, men inget än förutom lättare "mensvärk" som kommer och går.

Får kanske ta och storstäda som du, annanaa :)

Vad är det med svärmödrar? Min ville lägga sin semester nu så hon kan vara med oss i väntan på bebisen och när vi kommer hem...Tanken är god, men för mig känns det bara jobbigt att ha henne nära :o och hon får absolut inte komma och storstäda under tiden vi är på BB. Jag har sagt ifrån gällande hennes planer om semestern, men ber även sambon säga att hon ska backa av. Ett tips bara, annnanaa...

Fick bli lite pauser i städningen men nu är jag klar, blir spännande när jag slår mig ner i soffan för resten av kvällen ;)

Ja, alltså jag älskar min svärmor men jag & min sambo har växt upp väldigt olika. Hans mamma har varit hemmamamma osv. Hela hans uppväxt och har därmed tid att städa och tvätta VARENDA dag (jag överdriver inte ens) och så ser inte riktigt vår vardag ut. Min sambo kräver absolut inte det av mig & vi hjälps åt här hemma men han säger att hans mamma så gärna vill hjälpa till med det lilla extra.... Fick ett mindre utbrott med tårar så nu skulle han be henne backa.. Vi får se!
    Sookie85 skrev 2016-06-15 16:34:11 följande:

Gör hinnsvepning ont? Tar lång tid?

Tog någon minut. Hon kände runt lite och sen fick jag andas in djupt och då tryckte hon till och vevade runt. Haha låter skumt nu när jag skriver det men det är så jag upplevde det. :)

Grattis alla! <3:)
  • annanaa

Storstädningen hjälpte inte igår. Inte ens lite mensvärk i nuläget..

Så idag kör vi på tvätt istället! :)

Funkar inte det känns det skönt att hinnsvepning nr 2 är bokad till 10.00 imorgon. Imorgon är det BF.

• annanaa
    Blomman1985 skrev 2016-06-16 12:33:42 följande:

Min barnmorska får inte lov att göra hinnsvepning innan bf :( När gjorde du första hinnsvepningen?

Blir dammsugning här med nu.

Gjorde den första av en slump i tisdags. Var uppe på förlossningen för kontroll pga mycket fostervatten & då gjorde hon en undersökning och jag var öppen 3cm.

En riktig tjockis bebis på ca 4500 så de (&speciellt inte jag) vill inte att jag går över.
  • annanaa
    lillmysan skrev 2016-06-17 08:04:09 följande:

Det mesta av proppen har gått! Med sonen tog det tre dagar, nu återstår det att se :D

Hur vet du om hela har gått eller inte? :)
  • annanaa

Var tillbaka på förlossningen idag.

De tog en kurva & allt såg bra ut. Enligt monitorn hade jag nästintill extrema sammandragningar/värkar men jag känner fortfarande ingenting...

Fortfarande öppen 3cm och tappen ca 2-3cm. läkaren gjorde en halv hinnsvepning (hon var inte riktigt nöjd & tyckte att det var svårt). Fick ny tid på tisdag för ställningstagande om igångsättning.

Så troligtvis senast nästa tisdag!

Det gör att jag inte blir lika stressad över att bf är idag...jag får njuta av helgen & har vi tur så kör de igång innan. :)

• annanaa
    lillmysan skrev 2016-06-17 18:18:16 följande:

Mitt SF-mått var inte alls så "stor" skillnad som de andra gångerna..hade 36cm idag och har 4 dagar kvar till bf..på kurvan kunde man se att den gick ner..men inte så konstigt då magen är sjukt "dropp-formad" just nu :)

Jag har bf idag & mättes idag till 44, haha :)

Jag lämnade dock kurvan redan i v25 men då har jag också vääääldigt mycket vatten + en tjockisbebis. Den har egentligen inte minskat men inte heller ökat de senaste 3veckorna.
  • annanaa
    ostpaj skrev 2016-06-17 23:04:27 följande:

Aja, fick tag i exet via ett spel. Bad honom smsa min mamma. Så nu kan de vara lugna. bara hoppas att bebisen inte vill ut inatt :D

Lycka till! :)

Ungen kommer säkert jävlas & komma inatt bara för det! Jag håller tummarna för dig. ;)
Svar på tråden Junibebisar 2016