Inlägg från: Millemupp |Visa alla inlägg
  • Millemupp

Junibebisar 2016

Tack ostpaj och lillmysan, känns mycket bättre nu! Man får ju lätt dåligt samvete när man känner att man på olika sätt inte riktigt räcker till. Med ett energiknippe till dotter (20 mån) hinner man inte lägga lika mycket tankar på det nya barnet, men man förbereder sig säkert omedvetet mer på det än vad man tror, det kan kanske också vara en bakomliggande orsak.

• Millemupp

Har ibland känt att det ilat till rejält nertill, precis som att bebisen åker extra långt ner så den träffar nån nerv. Det kan komma så plötsligt och oväntat så man riktigt flämtar till.

Nu så håller det på så frekvent (ligger ner och vilar), och det ilar och gör ont även i ryggslutet. Nån som varit med om samma?? Gör riiiktigt ont, men känns inte som värkar (så som de kändes förra gången)

• Millemupp
    eliiinv skrev 2016-06-08 12:56:57 följande:

Passar på å fråga, är det nån som fått huggande smärta i ljumskarna/höfterna? Får det ibland om jag hastigt byter ställning i soffan eller i sängen till liggande position, kan göra så fruktansvärt ont!!

Jag har det i ligamenten runt magen, musklerna är antagligen lite för klena. När jag ska ändra sovposition kan det hugga till ordentligt!
  • Millemupp

Jag har 4 dagar kvar, utan minsta känning. Försöker ställa in mig mentalt på övertid, alltså 4+14...

• Millemupp
    Tiana skrev 2016-06-09 20:49:32 följande:

Gillar inte min kropp nu! 11 dagar till bf och idag är det visst dags för hemorrojder att dyka upp. Tack för den liksom. Trodde det var ett bekymmer jag sluppit iaf men inte då!

Usch, jobbigt! För nån vecka sen var det dags för mig att uppleva svamp i underlivet för första gången också... Det här berättar ingen om innan man blivit gravid, konspiration??!!
  • Millemupp
    hennaah skrev 2016-06-09 23:56:35 följande:

Kan vara eftersom de kan ha vassa naglar, så det är för att de inte ska riva sig för mycket :)

Just det, naglarna kan ju vara fruktansvärt vassa i början och de river sig gärna i ansiktet och vid ögonen.. Hörde om en annan som i brist på vantar satte bebisstrumpor på händerna, kan ju funka det också! Ska en runda till stan imorgon, ska faktiskt se om jag hittar några vantar då.
  • Millemupp
    annanaa skrev 2016-06-10 00:19:57 följande:

Ja jag har förstått det så med... Men man kan ju alltid försöka klippa ;) strumpor va ju bra också!

De enda vantarna jag sett i butikerna är ett par från Kappahl men de är i så tjockt tyg?

Jag börjar med strumpor så får vi se ;)

Om någon hittar tunnare så tipsa!

Barnmorskorna på mitt BB efter förra förlossningen var väldigt envisa med att man skulle fila ner naglarna istället för att klippa dem (fanns säkert nån bra anledning till det som jag inte minns just nu), men det där filandet tog väääldigt lång tid. Skönt då att kunna stoppa rivandet i ansiktet en stund med hjälp av vantar om man inte hunnit fila ner naglarna än. :)

Risken är kanske att de vantar som finns är för varma? Kanske strumpor i tunnare tyg är enklast att hitta? Återkommer om jag ändå skulle lyckas hitta nåt bra! :)
  • Millemupp
    valpis85 skrev 2016-06-10 22:32:00 följande:

BF imorgon men ingen bebis ännu :( känns hopplöst. Bara en massa förvärkar. Fler som har BF imorgon?

Har visserligen inte BF förrän den 13:e, men har inte ens förvärkar..
  • Millemupp
    valpis85 skrev 2016-06-12 20:54:22 följande:

Åkte in och var inne kl 13.00. Då var jag öppen 6-7 cm. Kl 15.02 började värkarna och våran prinsessa föddes 15.07 :) vi alla mår bra :)

Grattis! :)
  • Millemupp
    Plärtan skrev 2016-06-14 12:52:29 följande:

Bf + 5 idag. Väntar nummer 3 och vid denna tiden hade båda mina andra barn kommit, så jag var ju övertygad om att denna skulle dröja max nån dag efter bf. Känns jobbigt att visa mig ute, går inte att handla en mjölk på Ica utan att massa människor frågar " men oj har du inte fått än?" Får sms varje dag från släktingar som undrar hur det går. Jag förstår att de är nyfikna och längtar, men just nu känns det sååå jobbigt och som om jag vill stänga av telefonen och isolera mig inomhus till bebisen är ute.

Märklig känsla att ju längre ifrån bf jag kommer desto mer osannolikt känns det att det blir nån bebis överhuvudtaget.

Har precis samma känsla! Är visserligen bara på BF + 1 idag men det känns som att bebisen bosatt sig därinne för gott...

Fick se en liten "nyföding" på sjukhuset igår och det verkar så osannolikt att en bebis i liknande utförande ska finnas i min mage. Men det märker vi väl, tids nog!
Svar på tråden Junibebisar 2016