Inlägg från: lillmysan |Visa alla inlägg
  • lillmysan

Junibebisar 2016

Säker på att det var vattnet som gick?? Jag har två kompisar som fick "falsk vattenavgång" och även min mamma trodde vattnet gick med tredje barnet men det var det ej :O

Men du skulle väl till fl och få det bekräftat eller hur var det ? :D

• lillmysan

Idag vaknade jag med en jättekonstig känsla i kroppen..åkte till lekparken vid 9-tiden men fick åka hem igen vid 10 pga illamående. Hade ont i huvudet och va svimfärdig..som tur var däckade jag samtidigt som min son(som fortfarande sover). Mår lite bättre..antar att det är hormonpåslag eller något!? Kan ju ha ätit något knasigt också..

• lillmysan

Jaa samma här..Dock är bebis snäll mot mig och inte bökar för mycket..mest små söta fötter som sparkar ut så jag nästan kan ta tag om dem :D jag är beräknad till 22/6, så typ bf- 7 eller något liknande? :D

• lillmysan

Natten har inte bestått av mkt sömn..vaknad vid 00 av små värkar, säkert förvärkar..kom o gick under typ fyra timmar..ville bara sova, haha!! Denna gång satt "smärtan" mest i ryggen..hoppas på att få sova inatt :D 7 dagar kvar till bf

• lillmysan
    Lilldoriz skrev 2016-06-14 08:14:18 följande:

Var till min bm förra veckan och var inte det minsta mogen eller öppen. Blev så enormt besviken då jag verkligen trodde det var på g efter 3 veckor med konstanta förvärkar och sånt tryck nedåt.

Men igår när jag blev undersökt (39+0) var jag öppen hela 4 cm och tappen var nästan helt utplånad. Senare på kvällen och idag på morgonen har delar av slemproppen lossnat. Har den lossnat på någon annan här? Man hoppas ju på att det är ett tecken på att förlossningen snart är här :) ska tillägga att jag är omföderska och väntar mitt tredje barn

Låter absolut som att det är på g!! Gött att börja med 4cm, då lär det öppna sig rätt fort när det väl drar igång "på riktigt" ???? Lycka till!!

Är också i 39+0 idag, andra barnet..på vår mödravård undersöker dem inte hur mkt man är öppnad eller tappen..
  • lillmysan

Min kropp har sedan igår börjat tömma sig..med sonen blev jag lös i magen två dagar innan han kom..nu trycker det på "där bak" VÄLDIGT ofta men är vanlig avföring, haha!

• lillmysan

Angående slemproppen..jag var öppen 2cm med nästan utplånad tapp med sonen TVÅ veckor innan min propp gick ;) men blev själv osäker och vill veta om allas proppar går innan? Jag har inga kompisar som har upptäckt proppen, inte heller syster..en del proppar går ju även i samband med vattnet :)

• lillmysan

Men du är/var alltså öppen 6cm utan värkar ? :D tänkte mest på att du orkar uppdatera oss här(vilken jag personligen tycker är väldigt kul)

Häftigt att få föda i vatten :D

• lillmysan

Ännu en sömnlös natt..sov från 22-00 sen 04-06, blir galen på att jag inte bara kan somna :O

• lillmysan

Pappan i huset är ÄNTLIGEN ledig idag så jag skickade ut sonen och gubben och bad om en Halvdag på egen hand..tror det är första egentiden på över 5 veckor, och med tanke på den dåliga sömnen inatt är det skönt att få vara sliten själv utan att få dåligt samvete för sonen :)

Svar på tråden Junibebisar 2016