Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76085371][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-12-06 04:31:23 följande:[/quote-nick]

En till som vaknar vareviga natt allt från 2.30-4.30 utan anledning. Min klockan ringer kl. 6 (jobbar i helgen).. Vad GÖR man?! Har haft såhär de senaste tre veckorna. Jag orkar inte med jobbet då jag inte får sova! Det spelar ingen roll om jag lägger mig vid 21 eller vid midnatt! Kan väl knappast vara utvilad efter bara fyra timmar? Är så less på detta!!

[/

Har exakt samma problem. Tiden jag lägger mig kvittar, vaknar alltid mitt i natten skitpigg av. Noll anledning och försöker somna om i timmar och ibland så snarkarsambon till sekunden innan jag ska somna in efter kanske 2-3 timmars väntan på john blund, skitkul att vara klarvaken och på ruta 1 igen.

Himla tur att jag är sjukskriven för jag skulle inte vara människa på jobbetjust nu.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76086002][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-12-06 11:28:28 följande:[/quote-nick]

Ja, alltså jag har sovit i 9 timmar totalt på hela helgen. Dessutom jobbar jag på dagarna.. Jag vet inte hur jag ska orka!?

Skönt att vara sjukskriven och slippa tänkte på att du måste upp och jobba en hel dag..

[/

Stackare men du kan inte vila på dagtid dom dagar du är ledig? Jag har sovit totalt 3-4 timmar sen kl 22 igår och gick upp 07.50 igen och då sovit sen ca 05. Fattar inte varför kroppen vill ju sova men kan inte.

Sedan när jag välsover så känns det oftast som jag ligger och har en dialog med mig själv som har med mammarollen, bebis graviditet att göra eller sådrömmer jag så jädra mycket om typ min barndom och sånt. Håller på och blir knäpp, detta måste ju definitivt ha med graviditeten att göra. Börjar nästan hata att gå och lägga mig nu på kvällarna nu för då vet jag ytterligare en nästintill sömnlös natt.

• En del av oss

Fick en liten liten strimma blod igår men är inte orolig, är väldig skör och öm i underlivet just nu. Ser fram att få sluta med progesteronet om 1 vecka får ju knappt in dom längre känns som man är supertrång där nere eller så är ma n toksvullen så det upplevs trångt får ju knappt in vagiatorn så den rev väl upp lite men var inte orolig då det var pyttelite och det kändes som jag rispa mig av misstag.

• En del av oss

[quote=76086775][quote-nick]gr0 skrev 2015-12-06 15:28:53 följande:[/quote-nick]

Tidigare när jag fått blödningar har jag ändå kunnat se en orsak till det med förstoppning eller nåt annat. Men igår kom det mer som utan orsak och just att det var så mycket vätska dessutom. Men hade det varit fostervatten hade ett missfall satt igång rätt omgående sa de på akuten.

Jag är så sjukt trött hela tiden med, mer trött än jag var tidigare i grav. Det borde ju ha gått över nu i andra trimestern. Men allt är ju så "normalt" och "individuellt", jag måste bara övertyga min hjärna om det med. :)

[/

Det är säkert ingen fara.

Här är allt kaos. Storbråk med min sambo och jag har gjort slut, står inte ut med honom i mitt liv just nu.

• En del av oss

Jag skriver på en platta så qoute försvinner går inte att göra något åt det tyvärr.

Tog tillbaks sambon igår kväll men känner fortfarande att jag inte orkar ha någon relation med någon och allra minst med honom, han går mig på nerverna och jag vet inte varför. Känns som jag håller på och bryter ihop och bli deprimerad pga att jag inte får sova och ensambo som fan inte tar in nåt i skallen, han tror det men inte känslomässigt. Nästan säker på att han har någon neuropsykiatrisk diagnos. Han gör allt i sista stund planering förberedelse finns inte i hans värld och jag är kontrollfreak nr 1. Hantycker detta med föräldraskap det löser sig det kanman inte läsa planera prata om det är go with the flow han pratar aldrig om bebis. Känns som han allvarligt bara satte på mig oskyddat gjort sin grej som gjort mig gravid och nu inte behöver göra något mer. Vet inte vad ska göra, känns inte rätt att barnet ska växa upp vare sig utan pappa eller i en relation där det bara bråkas. Vi sover inte ens ihop, svarar inte på mina frågor, begriper inte frågansom jag ställer till honom som varför ska vi hålla ihop när jag bara känner att det inte kommer bli bra mellan oss, det känns som du är en oansvarig tonåring som jag ska försörja. Du lever som det passar dig och inser inte att vi har fan ett barn om ett halvår. Ska jag uppfostra det själv och du vara storebror eller pappa. Jag tror intehan kommer ta något ansvar alls, jag kommer få ta rubbet och jag vet inte hur jag ska klara av det när jag inte får sova mer än 30-60 ytlig sömn per natt. Jag håller på och bryter ihop.

• En del av oss

Förlåt för svammel och konstig text men sovit bara 4 timmar på en hel helg och ett psykiskt vrak just nu som har bara fly från allt. Slänga ut sambons grejer och leva sjäkv i en hydda i skogen och få tyst på allt.

• En del av oss

[quote=76089377][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-07 09:57:01 följande:[/quote-nick]

Tecknet "]" finns på din platta... Om du berättar vilken platta du har kan jag förklara hur du ska göra för att få fram det.

[/

Har apple mini tror jag

• En del av oss

Är i en svacka just nu pga insomnia tillsammans med alla gravidhormoner. Min sambo är inte så bra på det känslomässiga biten. Och jag känner mig ansvarstyngd orolig ledsen och han förstår inte. Vi planerade barn ihop och vill verkligen bli pappa ihop med mig som mamma men just nu mår jag inte så bra. Mycket gråt och ledsen hela tiden antagligen pga dålig sömn under flera månader.

• En del av oss

Jag har blivit rek niferex redan nu 1-2 st per dagproblemet är bara att jag redan är förstoppad och lär inte bli bättremed järntabletter.

Min mage är stor mitt på vid tarmarna under naveln där bebis är syns inget än är bara i v.10+1 och den är ca4 cm dena vecka. Så magen ovanför naveln som ser ut som bebismage är vet i tusan men ser verkligen ut som gravidmage i v.20 typ.

Jo det är jobbigt just nu plus den här tröttheten men somnar ju inte ändå.

• En del av oss

[quote=76090525][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-07 15:23:31 följande:[/quote-nick]

Jag skriver de flesta svar (dock inte detta...) på min iPhone. quote] blir rosamarkerat för att den anser det vara felstavat. Jag klickar med fingret på raden under quote] och ser till att markören står där innan jag börjar skriva. Då funkar det! Ibland kan jag vara tvungen att klicka några gånger innan den hoppar rätt.

[/

Klikar så också på returen till höger me det blir ändå fel och som du skriver blir quote rosamarkerat.

• En del av oss
    tofslan skrev 2015-12-07 15:05:40 följande:

Blev du rekommenderad niferex efter att ha lämnat blodprov eller? Jag funderar på att börja knapra på eget bevåg men det känns lite dumt. Som du skriver blir ju magen heller INTE kul av järntabletter

Ja efter jag lämnat feritin provet för hb som togs på mvc var ok på 116 och ferritin på 22.

Duroferon har jag ätit fick diare av det. Niferex stenhård. Blutsaft och hemofer innehåller för lite järn behövs 8 hemofer för att få i sig samma mängd som 1 niferex. Tatt niferex droppar fick missfärgade tänder dock borta nu efter jag fick bleka dom. Järnsprutor sindyrt, järndropp ar det bästa en det krävs remis och riktigt kassa värden för det så det får jag inte beviljat nu
  • En del av oss

[quote=76090451][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-12-07 15:06:19 följande:[/quote-nick]

Idag fick jag svar på mitt moderkaksprov allt är normalt! Imorgon ringer jag Näl om könet så då får jag veta om det är en tjej eller kille som för tillfället bor i min mage!

[/

Skönt att allt såg bra ut.

• En del av oss

[quote=76090563][quote-nick]mallar skrev 2015-12-07 15:32:22 följande:[/quote-nick]

Tryck inte på retur utan klicka med fingret nedanför quote som är markerat.

[/

Går inte med fingret, retur eller enter

• En del av oss

[quote=76090619][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-12-07 15:40:36 följande:[/quote-nick]

Alla ni med jarnbrist, tank pa att ta C-vitamin med jarntabletten sa okar upptaget (apelsinjuice, inte C-vit tabl).

Jarndropp later valdigt allvarligt, var det i samband med graviditet? Eller hade du forlorat mycket blod?

[/

Efter ett sent MA/dödfött barn

• En del av oss

[quote=76091358][quote-nick]2013januari skrev 2015-12-07 19:01:54 följande:[/quote-nick]

Har försökt, både förut och nu men det är stängt. Din sida är privat!

[/

Gå in på ditt kuvert högst upp och klicka på kuvert, sen skicka nytt meddelande och sen fyll i mitt nick och ditt meddelande klicka skicka

• En del av oss

[quote=76091447][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-07 19:20:40 följande:[/quote-nick]

Jag läste nånstans att vissa människor är känsliga för när HB ändras oavsett vad deras HB är från början. Så även om ditt HB är högt kanske det är lägre än det du brukar ha och då känner du av det.

[/

Tänker du på ferritinet? Är 22 lågt? Jag tycker för att vara ig låter ok har haft betydligt lägre än så och fruktansvärt lågt hB.

• En del av oss

När putar livmodern ur det lila bäckenet som livmodern ligger innanför? Jag tycker jag borde känna nåt hårt och att livmodern är större nu i v.11 men jag känner fortfarande ingenting. Är bara stor och uppsvullen som gravidmage ovan naveln men det är ju ingen bebis som ligger så högt upp redan. Kan fortfarande ha mina vanliga byxor men mina BHar är för trånga och tom mina sportbehåar är så tajta att jag knappt kommer i dom längre så dom har jag lagt undan.

Lederna känner jag ffa knäna känns som det smärtar till och knät knycker till med jämna mellanrum när jag går, lite som att det viker sig inte vidare skönt.

Svar på tråden Junibebisar 2016