[quote=75936996][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 20:23:00 följande:[/quote-nick]
Jag vet hur du mår och det finns inget värre.
Vad är det du ska kolla nästa vecka? Vul?
Har man tråkiga erfarenheter sen innan är det väldigt svårt att njuta av den första tiden, och det är helt okej. Man får känna så. Skuldbelägg dig inte, utan jag lovar dig att du kommer kunna njuta sen och du kommer minnas den här graviditeten dom något fint iaf även om starten blev lite knacklig.
Min förra graviditet vsr kaotisk, full med oro fram till v.13 uungefär som i stort sett försvann nästan helt när jag började känna bebisen. Efter det kom tyvärr oron att man inte kände bebisen hela tiden.
Vi kvinnor och blivande mammor oroar oss ständigt för våra barn och visst är det väl underbart?
Tänk om man inte brydde sig?
Försök att vända det till något positivt istället för negativt så ska du se att det kommer kännas bättre.
Stor kram
[/
Precis om man inte bryr sig så är man inte mogen för förädraskap. Innan jag blev gravid tänkte jag att jag ska inte oroa mig för det är inget jag kan påverka och händer det igen så blir jag lika ledsen om jag oroat mig innan eller inte utan jag ska njuta den tid jag får vara gravid och går det vägen har jag njutit hela tiden, men så fort jag plussade så försvann lyckan efter bara några dagar till en kronisk oro istället och det är så påfrestande.
Jag ska troligtvis få genomgå ett vul nästa vecka, inte bokat dag än och det är inte ens säkert att det går att se något än som att hjärtat slår då jag går in i v.5+0 på måndag.
En del påstår att hjärtat börjar slå 22-23 dagar efter befruktningen och där är jag på söndag, andra säger 50 dagar efter befruktning, en del säger att i 85% så syns hjärtat i v.6 och en andra påstår att man inte ser något förrän v.8 så man vet inte vad man ska gå efter och tro på.