Inlägg från: Kristalii |Visa alla inlägg
  • Kristalii

Junibebisar 2016

Hannibalis skrev 2015-12-18 12:24:05 följande:

Sista dagen på jobb idag innan julledigt. Sen slipper jag gömma magen (berättar på jobb när jag kommer tillbaka i januari). Ska bli skönt att slippa tänka på att klä sig så man inte ser gravid ut :)

Samma här! Ska på RUL på förmiddagen första jobbdagen.

Tycker magen växt bara under dagen idag. Visserligen blev det lite mer till lunch än vanligt och konsulterna har ställt ut julgodis, men ändå. 

Jag är i 16+2. Har inte berättat för blivande syskon eller familjer än... Känns lite knasigt, men jag känner mig inte mig redo att berätta. Har alla ni andra berättat?
  • Kristalii

Premiär för gravidbyxor idag! Ska ut i rusket och ville ha långbrallor och alla låg i tvätten. Ska bli spännande att se om de vanliga jeansen passar när de är tvättade.

Idag känna inte magen så stor, men den är lixom fast och inte så degig. :-/

• Kristalii
    Lutetzia skrev 2015-12-23 20:32:26 följande:

Jag mår rätt bra, förutom envis förkylning. Illamåendet har blivit mycket bättre denna vecka. Tror att jag känner av bäckensmärta dock. Har ont i höfterna och idag hade jag så ont vid svanskotan att jag knappt kunde böja mig framåt. 

Jag kände av foglossning i början på grav. Sen försvann det. Häromdagen small det till i ryggen. Efter ett par timmar strålade smärtan ner mot bäckenet och jag insåg att det nog är foglossning igen.

Idag köpte jag det här bältet. nordicare.se/se/mamma-mia Kände direkt att det gjorde nytta. Dyrt men så mycket bekvämare än det jag hade förra grav. Det här tror jag. www.mediconline.se/m
  • Kristalii
    Mrs.Lynch skrev 2016-01-04 21:13:36 följande:

Någon mera än jag som lätt blir deppig och är lite känsligare än vanligt?

Kommer inte i håg att min förra graviditet var så här men man glömmer ju typ allt mer under åren när man har barn.

Jag är nog mindre känslig denna graviditet än innan. Inga galna utbrott. Kan dock bli alldeles gråtmild av rätt fjantiga scener i sitcoms.
  • Kristalii

Jag har RUL 19+5. Hon ville boka in mig några dagar tidigare dvs denna vecka men vi är hos svärisarna.

• Kristalii
    mammsen79 skrev 2016-01-05 20:59:05 följande:

Hej hoppar in på detta forum då ni ligger förre i graviditeten än mig är nu i V14 o fått sådan värk ner till och har slemmiga flytningar. Någon av er som haft så? Är orolig..

Jag har till och från haft groteskt mycket flytningar. Både slemmiga typ som äl-slem och vattniga i mängd så jag trott jag kissat på mig. Byter trosor stup i kvarten...
  • Kristalii
    Mamma till prinsessor skrev 2016-01-12 06:45:18 följande:

Det här med vagn!
    Det är en djungel tycker jag!

Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.

Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.

Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.

VI har en Emmaljunga Edge från 2006. Underbar vagn! Både nackdel och fördel att den är stor och stabil. Stora härliga lufthjul (haft punka en gång när tredje barnet använde den och hade jag tagit hand om pyspunkan direkt istället för att dra på det så hade jag sluppit stå där på stan med punka) som tar sig fram överallt. Det stod att det var terränghjul så min man körde den lite överallt. "Har jag betalat för det så".

Jag vet dock inte om jag kommer använda den denna gång. Är tveksam till om den går in i bilen om hela familjen ska med. Funderar dock på att använda bärsjal om alla ska med och barnvagn om bara jag och barnet ska iväg.
  • Kristalii
    Mamma till prinsessor skrev 2015-10-05 02:15:15 följande:

BF 11 juni
    5:e barnet.

Apropå bil och barnvagn. Vad har ni för bil och barnvagn nu när ni har fyra barn? När minsta var bebis alltså. Väntar min fyra nu och är så himla nervös över att ha fyra barn. Fattar inte hur vi ska få plats i bil och hus. Och orka skjutsa till aktiviteter, hålla reda på läxor och annat...
  • Kristalii
    frucgsvensson skrev 2016-01-12 10:08:45 följande:
    Mamma till prinsessor skrev 2016-01-12 06:45:18 följande:

Det här med vagn!

Det är en djungel tycker jag!

Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.

Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.

Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.

Det första jag bestämde mig för då jag började kika lite var att INTE ha fasta hjul! Fy så bökigt att man liksom måste trycka ner vagnen och svänga så fort man ska göra en tvär vändning.

Är det inte fasta hjul på de där vagnarna?

Vi ska iallafall köra på en som inte har fasta hjul, men som man kan spärra så att det blir det på vintern t.ex. Det var det första en personal på babybutik rekommenderade oss då vi sa vad vi ville och inte ville ha.
    Jupp, fasta hjul! Så var det på den tiden! Flört Jag rattade runt den med en hand på ett kick, visst lite tungt och bökigt ibland, men jag var (är) nöjd.

Beror ju helt på vart en ska gå. Vill en springa runt på stan, in och ut ur små butiker eller få in vagnen på ett trångt fik alla dagar i veckan att jag hade valt en vagn med små rörliga hjul. Vill en gå långpromenader på grusvägar och stigar alla dagar i veckan att jag tar min pansarvagn! Den går stabilt över stock och sten.
  • Kristalii
    Tiana skrev 2016-01-13 21:04:52 följande:

Någon mer som fått otroligt känslig hy? Idag fick jag smörja in ansiktet med lugnande after sun. Precis allt annat sved som attan, även min vanliga kräm.

Hyn är snudd på bättre än vanligt. Håret däremot... Har varit dålig hårdag hela hösten. Platt, livlöst, trist.
Svar på tråden Junibebisar 2016