Junibebisar 2016
Vi kommer också att ta reda på kön vid RUL, om det är möjligt. Jag vill ju veta så mycket som möjligt om bebisen i magen! Det blir också enklare när man ska fundera på namn.
Vi kommer också att ta reda på kön vid RUL, om det är möjligt. Jag vill ju veta så mycket som möjligt om bebisen i magen! Det blir också enklare när man ska fundera på namn.
Ja så kan man också se det :D
Är det förresten någon som kan tipsa om någon gravidblogg? Helst som är i samma tidsram som oss
Hmm, jag brukar lyssna på min kropp och äta vad jag är sugen på. Idag går det ju bara inte, är sugen på vitt vin! Nån idé o vad det kan vara min kropp vill ha och vad jag kan äta istället? :)
Jag är i vecka 22 nu och har i flera nätter haft stark, brännande klåda. Ibland är jag uppe två timmar på natten och bara kliar mig. Jag kliar kraftigt och det går över, men bara i 10-20 sekunder, sen börjar det om... När jag googlat kommer info om "graviditetsklåda" som beror på att gallan och levern inte fungerar riktigt utan det går ut gallsyror i blodet som skapar klådan. Jag har tänkt att ringa mödravården i morgon för att se om jag kan få tid för blodprov som kan påvisa gallsyror. Men i natt så kliade det knappt nåt! Skönt, men jag vill inte ringa Mödravården i onödan så jag börjar fundera om det är något annat? Ex att jag tar kalcium eller järntillskott på kvällen. Någon annan som har klåda på kvällar och nätter?
Vi har gjort RUL i dag. Var sååå nervös men allt såg helt normalt ut med bebisen. Vi frågade om kön och hon trodde att det var en pojke men lät inte helt säker. Direkt efteråt gick jag och köpte de första små bebiskläderna. :)
Jag har varit orolig till och från, men ändå haft en rätt positiv känsla. Nu efter RUL så känns det som att man kan andas ut mer. Vi har inte köpt något annat än lite kläder, passade på nu när det är rea. De större grejerna kommer vi nog att vänta med tills våren.
Jag har ätit som vanligt, kanske något mindre sötsaker än tidigare eftersom jag inte direkt haft något sötsug. Jaghar inte gått upp något, men det är bara positivt för min del eftersom jag är lite överviktig och inte ska gå upp lika mycket som en normalviktig. Min BM har dock inte sagt något alls om vikten, vilket jag tycker är rätt skönt. :)
Är det någon annan i v 20 som inte känner tydliga fosterrörelser än? Jag kan känna att det bubblar till lite i magen då och då men är osäker på om det är bebisen eller bara tarmarna.
Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.
Tack för svaren :)!
En till tanke jag har, är som sagt i vecka 21 har gått 20 fulla veckor.Är det någon mer som inte känner fosterrörelser varje dag, och inte så jättestarkt när du väl känner?
Var hos bm i torsdags och fick höra de lilla hjärtat slå så fint, hon tyckte det var lite konstigt och lustigt att jag inte kände lillan, hon rörde sig HELA tiden. Det tog 30 min av kämpande för att hitta hjärtat för lillan var så arg och gömde sig och flyttade på sig. ( den värsta bebisen BM varit med om) Hahaha!
Men funderar ändå på att jag inte känner av henne varje dag, eller ens flera gånger de dagar jag väl känner henne.
Vilken app använder ni?
Har nyligen varit på UL och allting såg bra ut. Min moderkaka var vid RUL föreliggande, men nu hade den växt upp och jag kommer kunna förlösas normalt. Bebisen låg på -2% men det räknas inom felmarginalen. Läkaren sa att bebisen kommer väga runt 3500 kg om den kommer vid BF. :)
Ni som vart med om att de väger bebisen, eller uppskattar vikten iaf, varför görs det? När? Hur? Aldrig vart med om...
35+0 i morgon och var hos BM i dag. Allt såg bara bra ut! Bebisen var nu fixerad. Jag är inte förvånad eftersom jag verkligen känt en förändring den senaste veckan. Ett starkare tryck i nedre delen av magen + sämre matsmältning + att jag jämnt känner mig kissnödig.
Har fixat det mesta inför ankomsten. I alla fall av de stora grejerna som vagn, spjälsäng, amningskudde, babynest, skötbord osv. Dock har jag inte packat BB-väskan än och inte hellre börjat tvätta bebiskläder. Mest stressad är jag dock över att jag inte hunnit fundera på förlossningsplan. Har ni någon sådan? Hur ska man veta hur man vill ha det? Jag menar, det är ju mitt första barn.
Ja det är bestämt att vi ska gå igenom förlossningsbrev med BM nästa gång. Men fick i "hemläxa" att fundera på hur jag vill ha det.
Gweny: Bra tips om dämpad belysning och att vi vill kolla könet själva. Det hade jag inte tänkt på. :)
Någon mer än jag som lider i värmen? Vi har 26 grader o jag flyter bort känns det som.