Junibebisar 2016
Det mesta av proppen har gått! Med sonen tog det tre dagar, nu återstår det att se :D
Det mesta av proppen har gått! Med sonen tog det tre dagar, nu återstår det att se :D
Norrlandstjejen- ja absolut!! Läskig känsla samtidigt som det är lite gött för att man vet att det är ett gott tecken :D
För precis som med sonen kommer det flera klumpar ist för en stor som kanske hamnar i pappret :D
Frågade min barnmorska idag om dessa huggningar/kramper/ilningarna eftersom jag rent ut sagt SKRIKER o typ ramlar ihop när det händer(ibland vart annat steg) och det är enligt henne nerver som kommer i kläm..detta började för några veckor sedan och troligtvis för att han borrar ner sig! Det är bara att hålla ut och vila, snart har vi våra underverk hos oss <3
Mitt SF-mått var inte alls så "stor" skillnad som de andra gångerna..hade 36cm idag och har 4 dagar kvar till bf..på kurvan kunde man se att den gick ner..men inte så konstigt då magen är sjukt "dropp-formad" just nu :)
Mer av proppen kom precis ut..nu lär det inte finnas så mkt kvar :) (3 dagar till bf)
Ser man tydligt vad som är propp och vanlig flytning?
Går slemproppen tidigt så återbildas den oftast för att skydda barnet :)
Min son skulle komma ut o väga ca 3500g(enligt ett ultraljud) men vägde istället 4005g, rätt stor skillnad!
En kompis till mig skall både göra ultraljud och någon typ av yttre undersökning på magen för att kunna känna sig till hur stor bebisen är :)
Vilka är det som är kvar i väntan på bebis?
Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)
Härligt! Då är vi några kvar som får peppa varandra :D jag skall rensa och städa förrådet idag medan sambon är ledig..all typ av sysselsättning försöker jag med varvat med vila ;)
Det är väldigt vanligt att man samlar på sig mycket vätska sista delen av graviditeten :) vet ej orsaken men inget konstigt med det..en del kan gå upp 10kg bara vätska..
Grattis till alla bebisar <3
100% fullgången idag ????
Okej, sitter i badrummet, min dotter badar. Så läser jag och skriver på fl. Och vet ni? Tror precis mitt vatten gick...
Lycka till Ostpaj ????
Vaknade 04.50 av en kraftig värk..de håller i sig! Sitter o klockar dem nu..även fått bruna flytningar! Spännande
Idag föddes älskade lillebror! Första värken kom 04.52, gick upp..4 min i mellan,30 sek långa..blev ganska snabbt 2 min i mellan, ringer förlossningen, vi kommer in vid 08.00, 10.29 är han född ;)