Inlägg från: Oscarsmamma84 |Visa alla inlägg
  • Oscarsmamma84

Junibebisar 2016

Måste fråga er när ni menar tömningstankar menar ni då att ni bajsar ofta eller ni kräker oxå?

Idag har jag kräkt 3 ggr får inte behålla nåt. Slö o trött men ej bajsat mer än vanligt. Ska prata med bm imorgon men någon som känner igen det o sen fött strax därefter?

• Oscarsmamma84

Nu var dubbelslagen tillbaka igen. Hörde dem klart o tydligt hos bm. Har en planerad tid på fredag o kolla det igen. Börjar fundera på om det e hallonbladste som gör det. Både läkaren o bm säger nej men när jag inte drack det så var där inga dubbelslag o nu bär jag börjat dricka det igen så är där.

• Oscarsmamma84

Ja ska sluta med det känns inte som det e värt att chansa. Vill bara ha ut barnet nu känns lugnare o ha den på utsidan än i magen just nu.

Vad skönt att din bebis inte hade några dubbelslag:)

• Oscarsmamma84

Denna eviga väntan.... Har 8 dagar kvar till bf o börjar bli mer o mer övertygad om att jag kommer gå över tiden. Har inte några som helst symtom att förlossning skulle vara på g. Har inte blivit av med slemproppen eller nåt. Det enda som e är att bebisen ligger väldigt långt ner o trycker på min blåsa för varje steg jag tar men det har jag haft några veckor.

• Oscarsmamma84

Åh då var dubbelslagen borta igen. Känns som bebisen driver med mig. Har fått en ny tid nästa fredag på min bf hoppas jag har fött innan.

• Oscarsmamma84

Fick så himla ont i ryggen o magen nu ikväll o det trycker neråt i musen. Kan det vara förlossningen som är på g? Är i v 39+1 nu. Ryggontet sitter typ vid skuldrorna. Så tycker det e lite långt upp. Känns bättre när jag ligger ner än jag står upp. Har oxå fått mycket mer flytningar. Allt det här e nytt då jag blev igångsatt med sonen så känner mig som en förstföderska.

• Oscarsmamma84
    ostpaj skrev 2016-06-12 19:40:04 följande:

Blev också igångsatt med första så det här är ju så spännande på ett annat sätt! Hur ska det börja?! liksom :D förvärkar som blir värkar eller kommer det ngn slemproppen?

Ja det e en annan sorts spänning. Hade nog bara legat fel för det gav med sig igen :( har iallafall mer flytningar o trycket neråt är kvar men det onda i ryggen försvann. Att vänta på nåt är inte min starka sida o jag blir bara så frustrerad att inget händer o jag kan inte göra ett skit för att påverka det ( krontrollfreak javisst)
  • Oscarsmamma84

Har haft ont i magen som kraftig mensvärk sen igårkväll. Igår kände jag oxå min första förvärk som gjorde ont o varade i ca 30 sek. Hoppas verkligen det e förlossningen som snart börjar

• Oscarsmamma84

Någon mer som har ont hela tiden? Jag har kraftig mensvärk känns det som o det gör ont exakt hela tiden o alvedon hjälper inte mot det. Velar om jag ska ringa in eller ej. Det gör kraftigt ont men ej så ont så jag ej klarar det än.

• Oscarsmamma84

Vad segt det är att vänta på att nåt ska hända. Dessa dagarna e ju lika sega som hela graviditeten. Har bf på fredag o idag har jag inga tecken igen på att nåt skulle vara på g. Jag känner att jag blir surare o surare desto närmare bf jag kommer. Vill inte gå över... Jag har inte tålamod till det här.... Gah

Svar på tråden Junibebisar 2016