Junibebisar 2016
Menar du att du har en busunge hemma? Har en treårig dotter som är så lugn, enkel, glad. Så är inställd på att nästa blir raka motsatsen. Väl ingen som fått två enkla barn? :D
Gick in och kollade gravidappen precis och och då slog det mig att idag är sista dagen som jag har 2-siffrigt antal dagar kvar till BF!! I morgon är det 9 dagar kvar!!
Oj, här händer det nåt nu. Upptäckte precis blodblandade flytningar. 36+0 idag. Tur vi ska på studiebesök på förlossningen ikväll så kan jag passa på att fråga dem.
Ååh grattis till er som fått era små! Här sitter man själv i värmen på BF-4 och känner noll och inget. Har ju haft lite förvärkar under några veckor och mycket sammandragningar senaste dagarna men händer ingenting. Fick till och med sova hela natten utan att behöva gå upp och kissa! Är i och försig skönt att ha sovit 8h i streck. :) min lille i magen är också lugnare sedan igår så tror han sparar på krafterna inför förlossningen. Känner fortfarande rörelser i stort sätt hela tiden men de är inte samma gymnastikpass som han kört tidigare :P ska till Bm i eftermiddag så får vi se vad som sägs där. Hoppas på att han är fixerad då det knapp var "ruckbart" för två veckor sedan.
Lycka till alla ni som känner något och tror det är på G! Håller tummarna att ni snart har era små hos er!
Hej på er! Kl 02.56 igår den 1/6 kom vår son!! BF-2. Vi mår båda toppen och fick komma hem under eftermiddagen igår :) första känslan av en värk kom vid 23 tiden i tisdags kväll(31/5), vid 01.30 åkte vi in till förlossningen. Va inne på förlossningsrummet kl 02.30 ca. Då drog en sköterska av mig kläderna undertiden jag stod och andades genom en värk. Upp i sängen och undersöktes, 8cm öppen! Sen är han född kl 02.56. Ca 25 min efter vi kom in. :)
Första barnet tog 10h från första känningen av en värk och denna lilla kom på 4h :)
Värkarna första 2h va inte regelbundna alls! Trodde det va förvärkar bara. Kunde komma allt mellan 2-12 min och höll i sig i 20-60 sek. Inte förrän vi hade börjat åka in efter mycket tjat från mannen att det nog ändå va på riktigt så kom de igång och började göra mer ont och bli regelbundna med någon min mellan. Jag tackar min man för hans tjatande ;)
Har det kommit fler "juni" barn än?? :)
Är det ngn som haft mjölkstockning? Helt plötsligt, för 30-40 minuter sen började sidan på min vänstra tutte värka ngt otroligt och det liksom strålar ut i armhålan. Känns som jordens största ömmaste blåmärke när jag känner försiktigt över med högerhanden. Riktigt, riktigt obehagligt. Funderar på att väcka den lilla och testa amma. Har ju bott i bh sen hon kom för annars rinner det oavbrutet. Kanske ngt som kommit ikläm? Det som var oroande var att det strålar så ut i armhålan... :(
Jag har blivit bortskämd så det visslar om det! Lilltjejen sover hela nätterna! Verkligen inget man är inställd på medan man är gravid och väntar. Tänker att nu blir det trötta nätter. Men de senaste fyra nätterna hat hon sovit 22 eller 23, beroende på när jag går och lägger mig, till 6. Imorse vaknade hon 6,40 åt och somnade om. Sover än.
Som sagt åkte jag på ena skiten efter det andra första veckan så hon är väl snäll mot mamma nu ;)
Våran tös blir imon 1 v gammal! Har lite funderingar om bajjseriet, kan tillägga att jag helammar och det har fungerat felfritt. Undrar om det är normalt att det sprutar bajs i blöjan, eller ja det låter nästan som det. Hon bajsar mestadels på natten och då kan man höra att hon trycker ut en baj med luft därtill, att det blir som ett tryck. Eller ska det mer tryckas ut försiktigt från dem?
Lite nojjig att det är magproblem, hon visar inget obehag eller så när hon bajsar och BVC-besöket är det dags för nästa vecka först :)
Tips hur man sätter upp en mobil vid skötbordet? Hittar bara mobiler som fästs på spjälsängar och det funkar inte. Vi har en vanlig hylla (ett enkelt hyllplan) bredvid skötbordet och skulle vilja fästa en mobil där eller på annat sätt få en mobil över skötbordet.