• Moneal

Junibebisar 2016

EmManny skrev 2015-10-09 21:29:50 följande:

Tack! Fick göra vul idag och det såg bra ut. Det mätte 5+5 vilket är precis i enlighet med mina beräkningar. Fick tid igen på tisdag för att göra nytt vul för att då ska man tydligen kunna se ett hjärtslag. Här i Tyskland gör de fler ultraljud. Jag vet att det är både för- och nackdelar med det men för mig med missfallshistorik så är det alltid betryggande att se att allt ser bra ut.

Nu känns det lite lugnare för en stund! Det där med att vänta barn och inte missfall är mitt nya mantra!! Tack igen för det!

Ha en skön helg allihopa!!

vad härligt att få se liten :)

hoppas på ett tickande hjärta nästa gång :)

Varsågod!!

Det är väldigt tänkvärt :)

Kul att du glade det :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-09 22:50:41 följande:

Ja denna har vi i jobbet :)

men vet inte om den är ok vid graviditet :)

Läser man så står det att det inte finns några kända risker vid graviditet.

Undra om den är receptfri[/quote]

Ja den är receptfri :)

75kr på Apotea :)

kanske värt att testa :)
  • Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-10 07:31:11 följande:

Jag nös precis. H e l v e t e vad det drog långt ner på sidan av magen. Gjorde så fruktansvärt ont. Vad i hela friden var det?

Låter som ligamenten :)

livmoderns upphängningsanordning :)
  • Moneal
    Krickelin med Naemi skrev 2015-10-09 22:53:12 följande:

Japp! Tyvärr Med andra barnet fick jag foglossning v 6, tredje i v 14 och nu har jag det oxå. Riktigt störande

vad jobbigt!

Jag kände av k vecka 6 med. arn nr 3 vart 100% sjukskriven i vecka 11, aldrig igen säger jag, slutade med kryckor och en or

troligt tjock blivande mamma, nu har jag gått ner 40 kg sedan dess och tänker inte gå upp dom igen.

och än så länge känner jag faktiskt inte av fogarna så mycket :)
  • Moneal
    Hansson88 skrev 2015-10-10 00:29:59 följande:

Hej.

Har plussat i BIM oktober-tråden.

Bf 21 Juni enligt NC. Har inte ringt Mvc. Får göra det på måndag.

Det känns som rejäl mensvärk och min mage låter som ett sågverk. Ligger och funderar på att jag ska köra upp norr om Stockholm snart. Bor i Växjö. Har 54 mil. Måste vara upp strax efter 10. Klockan ringer 03 och allt jag ligger här och funderar på att jag är vrålhungrig! Det suger riktigt i magen.

Grattis!!

är du på g nu? :)
  • Moneal
    Mamma x3 skrev 2015-10-10 00:30:09 följande:

Hej och hallå!

Här kommer det en till som väntar sitt tredje barn med bf den 8 juni ????

Är det någon som vet om man har mindre chans att få mf när man aldrig har haft det förut?

har du inte fått det tidigare. ehöver du nog inte oroa dig nu heller men sen vet man inte det beror på många olika faktorer .

grattis till graviditeten och välkommen :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-10 07:29:26 följande:

Men det känns som ni lämnar denna ist för gb?

Ja lite tråkigt men på ett vis är fb smidigare.

men jag stannar här med :)

Tycker fl är roligt :)
  • Moneal
    Qem skrev 2015-10-09 23:45:38 följande:

Hur är det med er andra, när tänker ni berätta/när berättade ni för er familj och hur gjorde ni? Får lite panik här över hur jag ska formulera mig. Tänkte berätta för mina föräldrar och syskon nu under helgen och känner mig lite nervös. Har även lite skuldkänslor för att jag ännu inte sagt något till min bästa vän: när hon var gravid skickade hon en bild på testet, så jag fick veta direkt. Jag skulle gärna berätta för henne nu, men min man vill att vi inte berättar något förrän efter vecka 12 (kanske främst för att min vän kan ha lite svårt att hålla tyst ibland, men jag tror ändå att hon kunde klarat det). Tycker ni att hon har rätt att veta eftersom hon berättade för mig så tidigt? Är så delad i detta...

känn inte så, det är inget tvång.

nu är det du och din man som är gravida inte dj och din bästa vän.

Han har ju lika stor rätt att bestämma som du och i detta fallet har inte din vänn något att bli sur över heller :)

Och har hon risk.att prata mycket är det kanske lika bra att inte berätta heller :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-10 08:36:04 följande:

Jag är med i fb också men vill inte att den här dör ut... :) hur mår du?

Ja men precis :)

snyggt test där, jag är för snål att köpa fler.

tänkte väll köpa ett digital så småningom, har tagit ett där jag fick 1-2 och ett 2-3 vill ha ett 3+ med.

tar dock lite äl test då och då, och de blir starkare oxå.

Nu tar teststrecjet upp så mycket färg att dwt nästan inte räcker till kontrollstrecket ;)

så en hel del hormoner är där i alla fall :)

men känner mig lugn :)

jag mår bra!

lite illamående ibland, lite Ligamentsmärtan till och från och ont i brösten annars mår jag oförskämt bra :)

vecka 8 nu :)

hur mår du själv?
  • Moneal
    knaappeen skrev 2015-10-10 11:51:52 följande:

Tjejer , vad tror ni om att jag skapar en till tråd där vår BF lista ligger? 

Så blir det lite lättare att ha koll och uppdatera den?

Låter kanon!
Svar på tråden Junibebisar 2016