Junibebisar 2016
Förkyld för tredje gången sedan plusset så det blir en lugn kväll hemma för oss och djuren. Gott nytt till er alla!
Förkyld för tredje gången sedan plusset så det blir en lugn kväll hemma för oss och djuren. Gott nytt till er alla!
Ibland är man bara bara dum, bjuder på denna. Skrattar gott åt min egen dumhet!
På väg hem från jobbet idag började jag få ont i magen på ett konstigt och nytt sätt. Hann redan börja tänka de värsta tankar (orolig själ som en är). Problemet löste sig när jag kom hem. Tydligen får det inte plats både en full blåsa, bebis, och en massa luft i magen samtidigt längre! :D
Familjeliv gör emot till frågetecken tyvärr
Emojis alltså :)
Vad jag är avis på er som känner rörelser! V17 här idag och bara gaser som rör sig i magen ;)
Citerar TryggHansa:
"Gravidförsäkring Gratis börjar gälla dagen efter den dag du tecknat den. Tillägget Gravidförsäkring Extra börjar gälla dagen efter den dag du betalat premien. Båda gäller tidigast från graviditetsvecka 22. Försäkringen gäller inte för sådant som visat symtom innan du tecknade den. Därför är det viktigt att teckna den tidigt i graviditeten. Om du tecknar Gravidförsäkring Extra innan graviditetsvecka 22 kan barnet senare få ersättning för vissa sjukdomar och funktionsnedsättningar som upptäckts före vecka 22, till exempel vid ultraljud. Förutsättningen är att försäkringen var betald senast dagen innan upptäckten."
Med andra ord: Har du betalat försäkringen före RUL och de ser en avvikelse på tex klumpfot kan det täckas av försäkringen. Upptäcker man detta först och tecknar försäkring efter RUL så gäller inte försäkringen längre för just klumpfot, utan det blir undantaget
Så fungerar försäkringsbranschen tyvärr. Du kan aldrig försäkra ett fel som du redan har upptäckt vare sig det gäller människor eller varor.
Att försäkringen gäller från v 22 i båda fallen stämmer, men i gratisvarianten är alltså allt som upptäcks före v 22 undantaget kan man sammanfatta det som.