Inlägg från: UK Jennie |Visa alla inlägg
  • UK Jennie

Junibebisar 2016

annieh897 skrev 2015-12-31 11:51:16 följande:

Vi är bjudna på fest ikväll. Skulle vilja gå en stund (åtminstone innan alla hinner bli tvärfulla) men vet inte om jag orkar. Känns som att det här kan bli första året jag missar tolvslaget på sisådär tjugo år! Ska ni andra fira nåt ikväll eller blir det lugnt för er?

Vi ska aka ut pa landsbygden och bo pa vandrarhem med 50 kompisar, sa lugnt blir det inte! God mat, vandring i natur och maskerad. Men jag lagger mig nog ratt snart efter 12-slaget
  • UK Jennie
    HeIena skrev 2015-12-31 08:36:32 följande:

Finns det fler än jag som varit sjuk nästan hela graviditeten? 

Mitt immunförsvar har verkligen störtdykt.

Är i v18 nu och innan v14 så var jag illamående och dålig och de senaste 4 veckorna så har jag varit rejält sjuk med feber och hosta. Har just nu bronkit. :( Ska till läkaren strax så ska dom försöka hjälpa mig, men antibiotika ger dom helst inte till gravida så vi får väl se hur det blir. 

Grattis till er som är pigga och krya =) 

Jag kanner mig frisk och stark, men har tampats med en svampinfektion i en vecka, sa immunforsvaret ar visst nedsatt iallafall  
  • UK Jennie
    frucgsvensson skrev 2016-01-03 11:25:07 följande:
    Går in i vecka 19 imorgon och har ultraljud den 14/1. Längtar såååå mycket!
    Vi gar ocksa in i v.19 imorgon och UL den 14e! OCH langtar saaaa mycket
  • UK Jennie
    Elenius skrev 2016-01-05 16:08:22 följande:

Är i vecka 15+0 idag, och har RUL den 2/2 vilket är jääättelänge kvar. Men vi var till mvc idag för att kolla då jag haft lite färgade flytningar igen, fick se ett hjärta som slog men inte mycket mer än det. Bara upp på britsen och här är hjärtat sen hejdå! Det kändes inte alls som ett bra bemötande..

Men funderar på om det är fler som har dom konstant molvärk/växtvärk nere på båda sidorna i magen, nära höftbenen och ibland över livmodern? Jag har det nästan konstant, läkaren sa att de var ligamenten men värker de verkligen hela tiden?

Jag har haft valdigt mycket molvark de senaste dagarna vilket gjort mig angslig. Har talat med BM som sade samma som du fatt hora; ligamenten som stracks ut. Jag fick en tid imorgon for att lyssna pa hjartljuden vilket ar jattebra, men jag kanner mig sa ledsen och orolig nu ikvall  

Skont att du fick se hjartat!
  • UK Jennie
    HeIena skrev 2016-01-08 10:09:10 följande:

Jag och sambon låg i sängen igårkväll och diskuterade namn. Tjejnamn är så mycket enklare än pojknamn! 

Vi har ett pojknamn vi gillar men känner att vi vill ha fler utfall det lilla knytet (om det blir en pojk) inte passar i det namnet vi valt. 

Vad har ni för pojknamn på er lista? 

vi gillar lite svenska, gammeldagsnamn. 

Vi har det ocksa svart med killnamn! Vart maste ju passa har i England ocksa. Alfred ligger kanske bast till. Tjejnamn ar min favvo Harriet, men det gillar inte min man. Aven Ester, Astrid, Tekla eller Vera gillar jag men inte han! Vi gillar bada Greta och Inga. Ellen har ocksa kommit upp - verkar poppis har i traden! Elsa var var favvo innan Frozen - nu har ju Disney forstort det... Men Elsie kanske kunde funka... Svart det har!
  • UK Jennie
    Nillaa skrev 2016-01-10 10:26:08 följande:

Jag är också väldigt förvånad över hur viktigt det verkar vara. Vi valde att inte fråga. Hur har/ska du göra?

Samma har i England! Jag tror att det beror pa att folk fortfarande har valdigt bestamda asikter om hur flickor/pojkar ar, eller att de vill veta om de ska kopa blatt eller rosa i present. Trottsamt. Vi ska ta reda pa konet, langd, tecken pa missbildningar - allt! Vi vill helt enkelt veta sa mycket som mojligt om den har lilla personen Daremot spelar konet ingen roll, och kommer inte att inverka pa planeringen pa nagot satt (forutom namnet da). 
  • UK Jennie

Kul med alla UL idag! Vi hade ocksa vart och fick se en flicka med alla kroppsdelarna pa plats. Vilken lycka!!!

• UK Jennie
    tofslan skrev 2016-01-16 16:37:33 följande:

Förutom sammandragningar (=måste gå låååångsamt) och lite dålig sömn mår jag toppenbra nu. Det är tom gott att dricka kaffe igen! Och jag är inte sådär jobbigt hungrig hela tiden längre. Andra trimestern är så mycket bättre än de andra två :)

Haller total-med! Jag tycker att det ar sa fantastiskt att vara gravid, sarskilt i andra trimestern nar man kan njuta av kombon kanna-sig-nastan-som-vanligt och fa-gravidmage-och-kanna-bebisen-buffa  
  • UK Jennie

Bebisen ar val bara runt  2 dm nu, sa den behover ju inte sa mycket plats! Jag tycker det ar skont att inte vara sa stor Men visst, gosigt ocksa att ha lite bebis-mage!

• UK Jennie
    Ajvar skrev 2016-01-29 09:44:34 följande:

Tjohoo, RUL igår med en galen liten grabb som inte var blyg att visa snorren för fem öre. Blev framflyttade en hel vecka så vips var man i 19+3 :). Har också moderkakan i framvägg men tycker mig kunna urskilja rörelser lite varje dag faktiskt. Inatt låg jag vaken i timmar med en steeeenhård klump på magen, under naveln typ. kan det varit någon sammandragning? Nån som vet?

Grattis!

Ja det later som en sammandragning. Vissa far dem tidigt, bara det inte hander for ofta eller gor ont ska det inte vara nagon fara. Jag far dem ocksa da och da, kanns lite konstigt men inte orolig.
Svar på tråden Junibebisar 2016