• Bibi84

Junibebisar 2016

Har slutat med kapslarna nu....hallonbladskapslarna. är färdig med en box och tänker inte köpa nya. Upp tidigt idag, myst med mannen och känner att en vila passar helt sjukt bra nu.

Har också hoppet uppe om att inte gå över.... men vi får väl da se. Tydligen så spelar det ingen roll vad man gör då man säger.... bebisen kommer när den är klar och man ska har starka värkar som håller i sig. Har haft starka förvärkar som inte gått över med alvedon....still no baby.

• Bibi84
    frucgsvensson skrev 2016-05-29 15:13:11 följande:

Någon annan som känner sig kissnödig och typ läcker hela tiden?? Har ett ständigt tryck på urinblåsan och så fort jag rör mig eller går så kommer det lite kiss. Känns som att jag måste hålla emot hela tiden men de går liksom inte, det är för slappt nu.

Känner mig så ofräsch!

Haha... nja, känns mer som att det rinner till ibland. Extremt med utflod eller att vattnet sipprar ut, fast det är ju inte det, mer slem än något annat. Kissnödig ganska ofta, pga barnet trycker till ibland.
    Men ja...visst känner man sig lite ofräsch, duschar 1-2 gånger om dagen, hahaha... börjar bli trött på det faktiskt, och jag som ändå ÄLSKAR att duscha.
    annieh897 skrev 2016-05-29 11:12:42 följande:

10 dagar till bf. Känner fortfarande ingenting. Har bäddat med plastad frotté i sängen om vattnet skulle gå så inte madrassen blir förstörd. Men vattnet kan ju gå var som helst helt utan förvaring - ska man behöva gå omkring med en sittdyna för att skydda soffa, bilsäte etc? Mitt stora bekymmer just nu, haha. Hur tänker ni?

Mitt vatten har gått bara en gång av 3 så tvivlar på att vattnet går denna gången också. Men nej, har inte något skydd eller så i varken sängen, bilen eller soffan. :) händer det så händer det. Bara att tvätta efter. :)
    Tiana skrev 2016-05-29 08:51:19 följande:

Här har jag börjat vakna av lätt molvärk på småtimmarna, som sen går över och försvinner tills nästa natt. Får hoppas att kroppen förbereder något och inte bara irriterar mig. Inga andra känningar just nu. Tre veckor kvar till bf.

Jo, men visst! hahaha...har sånn också. Haft sd och molvärk idag, men inget mer eller att det har trappat upp sig. tog mig 1/3 litet glas rödvin till maten idag, det var gott. Snart ska jag och mannen ut och promenera lite och sen mysa och SEN ska jag frossa i mig jordgubbar. :) MUMS! får se om något kan hjälpa. 4 veckor kvar till bf, på söndag vet jag att dom hjälper till om jag skulle komma in med förvärkar eller så, men innan dess gör dom ingenting, dom varken stoppar eller hjälper till.

• Bibi84

????????Stort grattis till er båda???????? ja, det blev majbebisar på er ändå. ????

v 36+1 här och bara murringar. Idag ska jag bara ligga i sängen, benen är slutkörda efter tre dagar med promenader. Har faktiskt sovit bra i natt vilken är skönt. :)

• Bibi84
    ostpaj skrev 2016-05-30 09:31:09 följande:

Åh, jag som frågade häromdagen om sammandragningar, kände mitt livs första imorse! Trodde det skulle vara ngt som märktes, som en ordentlig sit up eller ngt som krampade och höll i sig. Så sov jag lite halv dåligt, vände på mig från sidan till på rygg och reagerade att magen kändes som att jag spände den fast jag inte gjorde ngt. Jahaaa, det är det här som är sammandragning! Så försvann den. Efter ett tag kom en till.

Så mkt som hänt, känts, molat, ilat, sammandragit de senaste tre dagarna har jag svårt att tro att den här skulle stanna kvar ända till midsommar :) :) :)

Va kul! själv såg jag en mega stor del av slemproppen idag, men inget blod eller så. Har faktiskt städat lite idag, nu ligger jag i sängen och bara slappnar av. 
    Spännande med sd.
    frucgsvensson skrev 2016-05-30 06:16:38 följande:

Har varit vaken sedan 03 med värkar och en blodig slempropp. Värkarna gör ordentligt ont (är så att jag inte kan sitta/ligga still samt att jag måste andas och grimaserar). Har klockat och snittet är att de kommer var 6:e minut, och de har kommit så sedan 04 ungefär.

Hoppas hoppas att det är på gång nu!! Går in i vecka 40 imorgon! (39+0).

låter ju verkligen ut som att det är på g, hade ringt in om jag var du för att fråga om du borde komma in på en koll. Har du duschat varmt eller tagit alvedon? 
    annanaa skrev 2016-05-30 09:59:15 följande:

Grattis till er bägge två!

Fruktansvärt avundsjuk men ändå rätt nöjd med att hon stannar inne ett tag till, verkligheten hinner liksom ikapp en..

Rädd för förlossningen & jag som är kontrollfreak (lycka till med det sen med en bebis;)) känner att jag inte riktigt har allt ordnat.

Sitter hos bm nu, tid 10.00 & ska gå igenom förlossning osv. Ganska besviken på vår barnmorskemottagning faktiskt... Fått byta en gång (inte självvalt) & varje besök består bara av tester och att lyssna, finns ingen tid för mina frågor och funderingar. Allt jag undrat om förlossning har jag bara fått svaret: det tar vi i v 37. Idag 37+3!

va synd att hon inte tar tag i din oro inför förlossningen. Bra att prata om det många gånger än bara en gång. Du kan ju fråga en del saker här ju. :) så kan vi försöka hjälpa dig också. :)
  • Bibi84
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-30 11:00:04 följande:

Har redan gjort allt det o inget. Hade likadant med sonen. Den känns slö idag. Jag har även puttat hårt på magen men inget . Har aldrig känt 10 rörelser på 3 timmar varken med denna eller sonen men den brukar vara mer aktiv än såhär.

Det blir ibland mindre rörelser när man närmar sig fl då vissa barn samlar krafter till fl. Men ring in och hör med fl om du inte får lugna ned dig.
  • Bibi84
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-30 17:45:50 följande:

Har nu varit inne o uppkopplad på ctg o då upptäcktes det att bebisen har dubbelslag. Så en läkare såg på hjärtat på ul o den har oregelbundna dubbelslag så ska dit igen på fredag. Bebisen rörde sig på ul o de sa att den rörde sig normalt . Känner mindre då jag har moderkakan i framvägg men de tyckte det var bra vi kom in.

oj, ok! men va bra att du ska in på fredag igen och att dom sa att allt annat såg helt normalt ut. :)

Eftersom en STOR del av slemproppen gick idag på morgonen, så tror jag inte det är något direkt kvar... så jag sa det till mannen och så tänkte vi prova på en snabbis. Så nu ligger jag här med små förvärkar. Nice nice.... får bara se om det händer något mer. 
    Varit konstig i magen hela dagen, inte dålig eller så, bara molvärk och förvärk/sd av och till.
  • Bibi84

Tänkte idag när jag vaknade kl 6 att jag skulle gå till jobbet på besök, men nu med kaffen i handen och lite mat i magen så tänker jag mer...... ORKA!!!!! Blev ju trött nu ju.

Nu börjar en efter en vakna här.

Sommarväder idag och sista dagen i maj månad. Blir garanterat junibebis här. 36+3 här.

• Bibi84

Tänkte idag när jag vaknade kl 6 att jag skulle gå till jobbet på besök, men nu med kaffen i handen och lite mat i magen så tänker jag mer...... ORKA!!!!! Blev ju trött nu ju.

Nu börjar en efter en vakna här.

Sommarväder idag och sista dagen i maj månad. Blir garanterat junibebis här. 36+3 här.

• Bibi84

Jag märkte stor skillnad med förvärkar efter att jag började med hallonbladskapslar. Men har slutat med dom sen en vecka tillbaka. Förvärkarna blev så starka efter sex att jag behövde ta alvedon. Men kan ju säga att Jag nu kan få otroligt starka förvärkar utan kapslarna och efter sex. Idag tog jag en promenad efter sex för att se om jag kunde starta igång nåt.... men har bara haft skit onda förvärkar där alvedonen bara dämpar smärtan och intervallerna.

Vi har 28-30 grader här....är mest inne men fläkt på i sovrummet. Gardiner för fönstren och Air conditioning nede. Där är det svalt.

Risinolja har jag hört inte är så bra då det kan ge otroligt intensiv start och värkar. Som därav kan stressa både barn och mor. Men jag vet ju inte helt säkert.

Svar på tråden Junibebisar 2016